Om man betänker hur Sverige såg ut för 40år sedan, eller så sent som 20 år sedan. Så ville man se lite VW bilar så var det ett par motortidningar och Bug Run som gällde.
Nu finns det träffar var och varannan vecka under sommaren för VW folk, och sen har vi ju det här som vi håller på här med Internet.
Tror också EU har hjälpt till att göra det lättare att ta sig utomlands.
Sen har ju biljettpriset för att Komma in i VW träsket höjts markant de senaste 20 till 40 åren, I början kunde man köpa en billig bubbla för en veckolön, sätta på nya fälgar och luftscoop bak och åka på bilträff.
Idag pratar vi väl om månadslön/löner för sextiotalare.
Till sist så har målgruppen väl blivit äldre, jag närmar mig 70 strecket med stormsteg.
Och det gör att man har andra åsikter/värderingar om vad som är en bra träff, rätt eller fel.
Vad det gäller Bug Run så har jag inte varit en flitig besökare, har besökt två Bug run med VW bilar. Och varit fotgängare ett par gånger.
förra året var Fredagen katastrof (inte prisvärd alls). Lördagen var helt OK, mycket att titta på.
Bug run har nog inte hängt med tiden, vilket inte är så konstigt.
Utan att funderat allt för mycket så skulle jag vilja se detta.
Fredagen än mer eller mindre ren marknadsdag för VW relaterade grejor, vilket kräver ett lågt inträde för besökare utan bil.
Sen kan man ta ut en campingavgift för helgen.
På Lördagen Show and shine med en avdelning/plats för övriga VW som kör med vattenkylning, så de kan se hur fina och trevliga bilar vi luftkylda har.
Man kanske skulle ha en del med rena utställningsbilar som på påsken i Jönköping, Kräver nog lite sponsring av Bilsport typ.
Dragracingdelen får man inte glömma, en luftkyld del och en vattenkyld kanske med speaker?
Eller ska man svära i kyrkan och dra ner Bug run till en endagsträff?
med campingmöjlighet.
"ljushuvud"