Jag hade äldre stötfångare på min 68:a när den hade fatchick-skärmar med stående lysen, då var de monterade i 68:ans originalfästen utanför karossen och igenom skärmarna, på det viset fungerade det alldeles utmärkt då man slipper svetsa om fästen i bilen, i fångaren går det att ändra lite och välja andra hål i fästerna.
Numera är bilen ombyggd med både äldre huvar och skärmar, inga onödiga hål någonstans, den fick istället hål i "rätt" storlek, form och på "rätt" ställe i frontplåten, på insidan har jag svetsat dit fyrkantsrör i sidorna med gängade hål, mina egentillverkade fästen har lite mer lutning än original pre -67 så att stötfångaren kommer ned en bit lägre, det ser bättre ut så tycker jag. Förresten, nummerskylten under
Kolla gärna på min tråd för bilder...
Lämpliga extraljus på en bubbla med stående lysen tycker jag är runda med kromad riktigt djup baksida, inte överdrivet stora men absolut inte för små, kanske 15-18cm i diameter.
(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand