Jahapp.
Innan ni läser vidare så vill jag bara meddela att jag bilen ifråga är min första vw, köpt 2008. Jag var ung och helt vw oerfaren, hade en liten carport, ingen bil-meckar-kunskap och en flickvän som alltid tjatat om att hon älskar bubblor speciellt cab.
Jag var i skedet att renovera mitt första hus och hade inte jätte mycket tid över till annat men kände ändå att det hade varit kul att ha något att meka med. jag började leta lite på blocket *fortfarande innan vw intresset* efter Volvo PVs, VWs och tom en och annan saab dök upp. Men sen tänkte jag att för att få *host* tjejen possitiv till ett bilköp så kanske man ska köpa sig en bubbla cab. Hittade en del yxade och till min förvåning var de ju rätt billiga. Allt från 5k till 25k. (nu i efterhand är jag klokare). Jag hittade en ljusblå cab i Höör och slog till. Köpet gjorde mig 8 loppor fattigare och ägare till en yxad vw 1300 LIM -69.
video på länken, när jag lastar. (Ja det är piporna som drar i marken, obs aldrig kört veteranare innan)
http://grasochbetong.blogspot.com/2008/ … 00-69.html
Den var för övrigt obesiktigad. Bilpresseningen jag köpt till var för stor och spännrämmarna till pressen reckte inte till. Så färden mellan Höör och Kävlinge blev dryg då även moder jord tyckte att det var dags för århundradets regn. FAN va det regnade rent ut sagt. , nämnde jag att det e en cab.
Hur som helst. Väl hemma fick hon vila tills våren kom. Inte någon riktigt bra vinterbil.. Lite kall.
Pillade och läste på om vw under vintern
Den 6 april bar det av till besiktningen och fick hemläxa att fixa den ojämnabroms bak. sagt och gjort och fick ett blankt papper med mig hem någon vecka senare. Så nu vart sommaren räddad.

Sommaren vart räddad, trodde jag.
Fick rekommendationer av klubbfolket att byta olja... eee.. tömde oljan och hittade ett helt musslipaket i motorn.
Fuck tänktes och efter lång diskussion på vwtyp1 forum blev det temporäret packningssilicon så jag iaf fick köra på sommaren. Hittade bla denna fina i grannbyn. 
(visade sig senare vara en rätt trevlig prick)
Blev en tur till Kalmar(sommarstället)
Brossans svensexa i malmö
http://grasochbetong.blogspot.com/2009/ … -stan.html
Och en tur till Jonstorp på brossans bröllop.
SEN MINNA HERRAR sa Edith ifrån. På vägen hem hosta, spotta och fräste hon.
Då bestämdes att fixa till motorn. Så jag anonserade efter ett nytt block och det visade sig att Herren(lasslo) med fin buss ovan hade ett block som kunde bli mitt.
Motor ut under hösten 2009 och renovering 




Under hösten planerade vi även vårt lilla husbygge som skulle ta start vinter 2010.
Den 29 dec gick motorn igång efter lång diskussion på mb forum
Kördes till tomted i Lödde någon vecka senare. Japp det vart kallt.
2010 gick förbi utan att bilen rördes.
blev dock lite vattenfylld då jag inte kunde bistå med tak till henne
i okt 2010 hämtade jag hem 59an som en liten kompis och Edith väntar på att komma in i garaget(fullt med saker som ska flyttas in i huset så småning om)
2011 gick utan varken 69 eller 59 rördes. jätte tåkigt vw år för mig
i okt 2011 fick Edith äntligen plats i garaget och där står hon idag.
Så mitt nyårslöfte är alltså att Edith ska ut på vägarna till sommaren, för att sedan få en rejäl omstyling till höst/vinter då hon är planerad studentbil 2013. Målet är typ:
Det som verkar vara dåligt nu är bromsarna ska ses över, en ny startmotor då min nuvarande verkar ha dött.
Så är det någon som har en 12v till en 1600 motor övers så säg till på ett eller annat sätt.
Jaha.. Detta var en kort story ang Edith..
Over and out!
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW






hoppas på bättre ordning nu när man kan packa in lite i skåpen







