51

Rören är 12mm utvändigt och är vanliga stålrör som används till värmesystem inomhus ,dom är även zinkade .
Rören finns t.ex.på ahlsell

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

52

Macke skrev:

Rören är 12mm utvändigt och är vanliga stålrör som används till värmesystem inomhus ,dom är även zinkade .
Rören finns t.ex.på ahlsell

Tack så mycket får fundera på en kopia här tror jag

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

53

Såg den vid max igår, riktigt cool kärra ICQ/ab

Nytt mob nr...

54

Cool bil!
vad har du för dimension på däcken? håller åxå på med ett liknande höjnings projekt.

// daniel gbg

Vespist Göteborg

55

Hur många cm tror du det går att höja en bay innan kulbultarna bottnar åt "fel" håll ?
Jag funderar på att bygga luft på min bayframvagn så jag blev lite nyfiken på hur mycket det går att höja innan det blir problem  ICQ/ab

56

25hpman skrev:

Bilspedition... det står en ASG enkelhytt från -69 på ett ställe, den har westfalia-flak o stort kapell med ställning. Mörblå o ljusblå...står på skrot i Skåne, skrotarn säljer ut nu. I höstas sålde han av några bilar, ett par splittbussar.

Du ska kanske öppna åkeri, Macke?  ICQ/ab

Hur mycket är det tipset värt? En vetelängd? Jag behöver glo på lite nya objekt känner jag.

Projekt ska man ha, många och stora.

57

4-5 cm från original höjd sen börjar lederna bråka.

Franke skrev:

Hur många cm tror du det går att höja en bay innan kulbultarna bottnar åt "fel" håll ?
Jag funderar på att bygga luft på min bayframvagn så jag blev lite nyfiken på hur mycket det går att höja innan det blir problem  ICQ/ab

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

58

Macke skrev:

4-5 cm från original höjd sen börjar lederna bråka.

Franke skrev:

Trodde det var mer, där ser man. Tack för svaret !

59

Kan skriva under på att den går sömm ett skött (öschötte vättu...;))
Hade fullt upp att hänga på.
Tack för garagebesöket, Macke!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)