951

Ni orienterare är fan hårda. Ut i skogen med en karta en fredag kväll när det regnar, mmm.
Hatten av. ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

952

En rallare står med ryggen mot spåret i -30 när ett tåg passerar i 220 km/h mindre än 2 meter från honom. Sö o is yr i 2-3 minuter efteråt. På vissa ställen har du knappt 10 sekunder på dej att komma av spåret från det att du ser tåget, tills det att du intagit din position å tåget dundrar förbi. Du kan då ligga på knä i bylsiga kläder, snön är djup, isen hal...men du måste upp o bort. Du har 10 sekunder på dej, innan du blir en del av statistiken.

En liten jämförelse bara i största enkelhet.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

953

25hpman skrev:

En rallare står med ryggen mot spåret i -30 när ett tåg passerar i 220 km/h mindre än 2 meter från honom. Sö o is yr i 2-3 minuter efteråt. På vissa ställen har du knappt 10 sekunder på dej att komma av spåret från det att du ser tåget, tills det att du intagit din position å tåget dundrar förbi. Du kan då ligga på knä i bylsiga kläder, snön är djup, isen hal...men du måste upp o bort. Du har 10 sekunder på dej, innan du blir en del av statistiken.

En liten jämförelse bara i största enkelhet.  ICQ/ad

Men ni har ju betalt för et...  Default/lol

954

Det är sant.  ICQ/ad

955

Ja... För att korta ner det hela...

Fick bl.a. ett tips om en verkstadsägare som haft en BD ståendes (tack som FAN för tipset/tipsen, skriver PM sen). Beslöt att åka dit idag och kolla hur det verkligen låg till...
Kommer in i det lilla samhället där verkstaden och gubben skulle finnas, svänger in på första bästa verkstad (hur många kan det finnas liksom, tänkte ju jag ICQ/ad ).
Börjar prata med herren och så, kommer dock ganska snabbt in på att det är fel ställe jag är på, men eftersom jag är lite (över)social av mig så pratar jag vidare.
Han funderar vad jag letar efter, så jag säger något i stil med "gamla bussar och pickuper, men visst, bubblor går bra det med..."
Då nämner han att han har en del gamla delar, följer med gubben hem och vips! Han har två hela hyllor med "bra-att-ha-grejer" till Bubbla/buss och även lite typ-3! Men det mest intressanta... NOS-plåt till bl.a. BD  ICQ/ag   ICQ/ag

Så nu är man stolt ägare till massa trevliga gamla VW-delar  ICQ/ag

Kan inte mycket...

956

NickeNyfiken skrev:

Ja... För att korta ner det hela...

Fick bl.a. ett tips om en verkstadsägare som haft en BD ståendes (tack som FAN för tipset/tipsen, skriver PM sen). Beslöt att åka dit idag och kolla hur det verkligen låg till...
Kommer in i det lilla samhället där verkstaden och gubben skulle finnas, svänger in på första bästa verkstad (hur många kan det finnas liksom, tänkte ju jag ICQ/ad ).
Börjar prata med herren och så, kommer dock ganska snabbt in på att det är fel ställe jag är på, men eftersom jag är lite (över)social av mig så pratar jag vidare.
Han funderar vad jag letar efter, så jag säger något i stil med "gamla bussar och pickuper, men visst, bubblor går bra det med..."
Då nämner han att han har en del gamla delar, följer med gubben hem och vips! Han har två hela hyllor med "bra-att-ha-grejer" till Bubbla/buss och även lite typ-3! Men det mest intressanta... NOS-plåt till bl.a. BD  ICQ/ag   ICQ/ag

Så nu är man stolt ägare till massa trevliga gamla VW-delar  ICQ/ag

Har man sagt A... Vad hittade du får NOS-plåt till barndoor då?

Alte Liebe rostet nicht!

957

Precis  ICQ/ag  Nu blev det rackarns intressant!! Visa oss snabbt  ICQ/ag  ICQ/ae  ICQ/ae

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

958

Tralala..lala...  ICQ/ag  Jag gjorde hemma-hos-besök hos den killen som är regad ägare på min Variant...o, helt otippat. Ja, för fan det ska vi ordna, sa han.  Default/yikes
O där stod jag med hakan i källaren.

959

F-n, va gött Thomas! köp en trisslott ICQ/ab

960

25hpman skrev:

Tralala..lala...  ICQ/ag  Jag gjorde hemma-hos-besök hos den killen som är regad ägare på min Variant...o, helt otippat. Ja, för fan det ska vi ordna, sa han.  Default/yikes

Jag håller tummarna att det blir snabb och smidig överförsel av reggpapper.
Skönt om det löser sig!!

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

961

rs68 skrev:

F-n, va gött Thomas! köp en trisslott ICQ/ab

Ja, det är nästan bud på det. En högt uppsatt herre på InfraNord ringde också idag o tyckte att jag skulle skicka in ansökningspapper...det kommer jag att fixa senare ikväll.  ICQ/ae

962

STORT Grattis som fan Thomas..
Då blir det variant åka i sommar???
Tänk så skönt när saker löser sig. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

963 Senaste redigerad av NickeNyfiken (2012-03-13 20:10:48)

Är lite osäker på exakt vad som är till BD, men åtminstone motorlucka, framkofångare, lite chassiedelar och plåten under motorluckan (vet ej namnet)!  ICQ/ag
Vet inte om det var ett frontemblem till BD med?
Förövrigt så fick jag veta vart det står en uss och en gammal bubbla idag med, så tänkte undrsöka det med ICQ/ab

Kan inte mycket...

964

michaelth skrev:

STORT Grattis som fan Thomas..
Då blir det variant åka i sommar???
Tänk så skönt när saker löser sig. ICQ/ag

Man tackar. Har länge suktat efter en snygg inredning från USA...nu jävlar ska här handlas!

965 Senaste redigerad av VwGoran (2012-03-13 21:07:16)

NickeNyfiken skrev:

Är lite osäker på exakt vad som är till BD, men åtminstone motorlucka, framkofångare, lite chassiedelar och plåten under motorluckan (vet ej namnet)!  ICQ/ag
Vet inte om det var ett frontemblem till BD med?
Förövrigt så fick jag veta vart det står en uss och en gammal bubbla idag med, så tänkte undrsöka det med ICQ/ab

Oj då, undrar vem som tipsade dig om en gammal nergrävd Bd buss?
ICQ/ad

Verkar ju som du redan gjort lite fynd

966

Ska försöka fota det mesta av delarna när jag fått hem alltihopa  ICQ/ab

Kan inte mycket...

967

25hpman skrev:

Snyggt Tomas. Då blir frugan glad över att få glida runt i varren i sommar!

968

Hon är redan spelande glad!  ICQ/ag

969

Tror jag det, you dirty fucker  ICQ/ae

970

ICQ/ag

971

Igår vart det Vårkänslor i garaget. ICQ/ab

Tog hem bubblan och tvättade henne och vaxade & polerade och myste i eftermiddagssolen.
Samtidigt som Harved små smekte med Vwerner.
Summa, en riktigt fin dag i garaget.

http://img638.imageshack.us/img638/5676/bildpk.jpg

//Göran

972

Snart bär det av till Eksjö / Aneby för att hämta ett lass Baydelar. Sen är det bara en buss kvar att hämta.  ICQ/ag

973

När man ser såna bilder.. Fan va man längtar till den våren då man tar ut bubblan!.. men de år många år dit..

974

Har precis avnjutit en dusch.
Snöt ut två kilo dubbelhytt.
Känns dock skönt att ha startat så smått.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

975

Bra!!! Snåla inte med bilder nu
Eller du ska va hemlig ett tag till?

Ät gul snö, det kan vara öl.