1

For 7-8 år siden handlet jeg litt deler og bilar med "Thomas" som hadde en trevlig lada i Arboga, utenfor Ørebro... Jeg har mistet navn og kontaktinfo, og skulle gjerne kommet i kontakt med Thomas. Han hadde blandt annat en demontert, pastel grønn Soltaks-Split som jeg tror ble solgt til Malaysia...eller ihvertfall Asia et sted. Thomas hadde flere saker, men det er mulig han er ute av VW-miljøet nå... Noen som husker han? Veldig trevlig kille med mye trevliga greier... 

Send meg gjerne en PM - på forhånd takk!

2

Var inte han dansk?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

Jodå. Thomas Andersen skaffade sej ett svenskt mobilnummer o en adress i Örebro för att på så vis lura diverse folk att sälja till till en svensk. Många äldre vill inte sälja utomlands men det gick han runt på det viset.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Han som precis har såld en mängd av delar på ebay.de? Och han ville göre ett museum i Sverige, och fick dermed köpar billigt?

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

5

Neinei....jeg vet godt hvem "fusksvensken" er fra Danmark.... Thomas fra Arboga var helsvensk....og som sagt mest kjent for sin veldig fina, delvis demonterte, all original pastel green soltaks Split....som ble solgt utonlands for 4-6 år siden.

Men...husker jeg feil om hans fornavn tro...?

6

Det är nog Tomas som var involverad i Silverminken (VW-marknaden) du menar. Jag kommer inte ihåg vad han heter i efternamn. Men det borde finnas nån annan här på forumet som gör det. Han ska tydligen ha ägt (eller äger fortfarande) en stor lada med en massa bilar/delar.

Ducati Monster 1200S

7

jepp det finns en tomas i örebro, finns t.o.m splitbubbla delar från han på åland ICQ/ab
va nog ett par år sedan o då höll han på o sålde bort allt utom ett par splittar som han skulle behålla själv o köra med.

ålands volkswagen klubb på facebook

8

Thomas Almen !!!

Er navnet... noen som har email eller mobilnummer?

9 Senaste redigerad av vwentusiasten (2012-02-17 11:18:38)

Hur gammal är han på ett ungefär.
Enligt folkbokföringen finns ingen med det namnet i Arboga.

Finns en Lars Thomas Frank Almén i Örebro som är 39 år

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

10

opec skrev:

Hur gammal är han på ett ungefär.
Enligt folkbokföringen finns ingen med det namnet i Arboga.

Finns en Lars Thomas Frank Almén i Örebro som är 39 år

Tror att han hette Almen i efternamn

11

Var det inte han som drev/driver Typ1.com?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

12

Svwerker skrev:

Var det inte han som drev/driver Typ1.com?

tror han heter martin kanske?
http://www.vwtyp1.com/lankar/index.htm

13

Han som starta typ1.com, heter Martin, ja

14

Typ1 forum-martin bor i uppsala, det är inte samma person som den efterfrågade thomas

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

15

Har för mig att han separerade och sålde huset med ladan och flyttade sedan in till Örebro. Vet inte om han finns kvar där idag.

VW typ 1 -66, 2.6L typ 4 turbo               VW 1303S -73
VW typ 3 -66 variant 2,1wbx                  VW typ 3 -63 variant, raceprojekt           
Chevrolet 3100 -56

16

han heter Thomas Almen och bor någonstans mellan Örebro och Arboga. hade en röd splitt med racemotor. Var på Bug Run för ca 3-4år sen. Hade hand om vw-marnaden. Har köpt växellådor i ladan vid arbogaån som han tömde för minst 5år sen.