Tjenare!
Igår var jag uppe hos Kuus och hämtade en riktigt fräsch 66a! Ebba heter hon och kommer att rulla många mil i sommar!
Har gått runt och kollat in allt som jag skall fixa när hon är i mina ägor.
Det jag undrar över är bla:
Från förgasaren går det ut ett rör (i plast/gummi) som går ut genom botten och slutar i ett metallrör som är sneskuret. Vad är det för något? Slangen har hål i sig så jag tänkte byta det i alla fall.
Tutan går inte. Jag hade tänkt att mäta vid tutan om den går någon ström för att se om det är problem med elen eller tutan. Finns det något gammalt knep att få igång en tuta som inte används på ett tag?
Försäkring. Har kollat lite på suredo.se men där får man bara upp superdyra försäkringar. Vilken ska man ha? Jag är snart 21år..
Kuus pratade om någon tvål man kunde göra rent inredningen med. Jag glömde såklart bort det.. Vad heter tvålen eller kan ni något annat supermedel som man kan köra rent tak med?
På höger passagerarsida så har det börja släppa lite i plastinredningen. alltså där askkoppen sitter. Hur fixar man det lättast? Ska man bara dra ut skivan och limma listen?
Framhuvens lås är lite dåligt (man måste försöka några gånger innan den låser huven) . Är det 5-56 som löser allt?
Listen kring motorhuven är dålig och behöver bytas. Kan man köpa färdiga lister? Ser att det finns två "hål", ett på vardera sida där man kan föra in listerna. Är det så man gör och var köper man listen?
Antagligen så klurar jag eller så lär jag få mitt svar till middagen då jag ska börja skruva
Ni är bäst!
/Henke

men vill den inte så får du borra bort nitarna