1 Senaste redigerad av Håkan (2012-03-08 16:06:55)

Nu har man fått tummen ur efter att ghian stått i garaget och dammat i ca 5 år.
Jag får tacka grabbarna som hjälpte till att lyfta på den på släpet i söndags, verkar som vi alla börja bli lite stela i ryggen, kan ju inte vara åldern Default/hmm
Den står nu hemma i garaget och jag har börjat där jag slutade, rätta till gamla lagningar... även mina gamla lagningar=)

Planeringen är för tillfället:
Svart lack
inredning ??? förslag mottages (har ingen original inredning)
Lutar åt typ 4 snurra med dubbla fuggar
IRS med enkelgavlad 3,88 och i framtiden med favorit diffen i.
Ställbar puma men original höjd bak, har inga ambitioner att slå i fartgupp.

Lägger några timmar om dagen på den för tillfället och då kanske den blir klar om ett tag ICQ/af

Post's attachments

ghia.jpg, 274.81 kb, 1024 x 768
ghia.jpg 274.81 kb, 216 downloads since 2012-03-08 

Ghia 58 och Typ 1 64

2

Min gamla eller hur ?
En av dom 2 bilar jag ångrat att jag sålt... ICQ/ac

3

Välkommen! Lite i taget slår det mesta... ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

Ja precis Rogga, jag beklagar.
Jag var också i sälja tankar men tänkte att man kommer att ångra sig resten av livet....
Så jag behöll den och ska göra klart ICQ/af

Ghia 58 och Typ 1 64

5

Trevligt med en lowlight ICQ/ab
Ska bli intressant att följa denna tråd..
Finns det bilder på hur den såg ut innan renorveringen statade? Jag gillar "före" bilder.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Kul med ett low light projekt!

Lycka till!

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/e79f43eea4dd47193a33a6918bd98caa.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

7 Senaste redigerad av Håkan (2012-03-08 15:16:28)

Tackar allihopa.

Har svetsat lite idag, sågade bort höger skärmkant bak samt baljan bakom, sedan riktat allt, rensat och punktat fast.
slänger med lite bilder från dagen.
Jag köpte den som sagt av Rogga i Sundsvall för ca 6-7 år sedan, då var den ett litet renoverings objekt.
Hittade ett par bilder från när jag köpte den.
Det var ju ganska mycket skoj som döljde sig under färgen ICQ/af

Post's attachments

100_0354.JPG, 226.66 kb, 1024 x 768
100_0354.JPG 226.66 kb, 202 downloads since 2012-03-08 

100_0355.JPG, 232.94 kb,  x
100_0355.JPG 232.94 kb, 9 downloads since 2012-03-08 

Picture 022.jpg, 232.33 kb, 1024 x 768
Picture 022.jpg 232.33 kb, 2705 downloads since 2012-03-08 

Picture 026.jpg, 203.29 kb, 1024 x 768
Picture 026.jpg 203.29 kb, 226 downloads since 2012-03-08 

Ghia 58 och Typ 1 64

8

fasen va grann husvagn..

9

och jag köpte den av Gillblad ca 1-1½år tidigare..... gjorde inget mer än skaffa en ny huv...  ICQ/ad  och för er som inte hört den historien... så råkade jag visst tappa huven mellan Umeå-Ö-vik.... och den hittades aldrig igen....

Den stod nere i vårat dåvarande gemensamma garage i TPB... men när det sades upp av komunen, så hade jag ingen plats... och med svår vånda såldes den till Håkan...

10

Husvagnen är Ottos... helrenoverd och lackad i samma kulör som hans prisvinnande -55:a(numer i England hos Mark Cross)
Och husvagnen är lika fin invändigt som utvändigt...

11

Är det någon som har bilder på hur lowlighten ser ut original bak undertill, plåtmässigt?
Verkar vara mycket ful lagningar på många där de bara har kapat av baljorna och svetsat på en plan plåt.

Ghia 58 och Typ 1 64

12

Aaah, den beryktade Pajala-ghian!!

När vi hämtade den och la ut bilder på kvällen om hur vi lurat gubben på hans gamla ghia, då var humöret hett bland många av läsarna...... Hahaha....

13 Senaste redigerad av Håkan (2012-03-08 16:02:29)

Precis ICQ/af
The village bicycle.
Fick mail fån någon när jag hade hämtat den och han skrev att Saida hade ägt den ICQ/af
Någon som vet något om detta?

(Om det är någon som minns spåkärringen från gomorron Sverige för ett tag sedan)

Ska skaffa personlig skylt till den sen, ska stå "Pajala" tror jag

Ghia 58 och Typ 1 64

14

rogga skrev:

Husvagnen är Ottos... helrenoverd och lackad i samma kulör som hans prisvinnande -55:a(numer i England hos Mark Cross)
Och husvagnen är lika fin invändigt som utvändigt...

SMW eller UPO?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

15

Var tvungen att döpa om tråden

Ghia 58 och Typ 1 64

16

Smw....

17

Jag kan ta lite bilder från baksätes regionen om du vill, säg vart så ordnar jag det till veckan

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

18

helmut skrev:

Aaah, den beryktade Pajala-ghian!!

När vi hämtade den och la ut bilder på kvällen om hur vi lurat gubben på hans gamla ghia, då var humöret hett bland många av läsarna...... Hahaha....

Finns bilderna från hämtningen kvar? Vore kul att se.

19

Kanon Woffe.

Nja det är i regionen kring mellanplåten och bakom hjulhusen och kanske en bild rakt bakifrån i grodperspektiv.
Skulle vara tacksam för hjälpen

Ghia 58 och Typ 1 64

20

Har bilder på en nerpackad dator, ska kolla genom den vid tillfälle...... ICQ/ab

Återkommer.....

21

Håkan, det är väl bara att åka upp till garaget och titta på Mazans.

Turbo Town "Home of overboost addicts"

22

Jo jag har gjort det men skulle vilja se lite andra bilder också.

Ghia 58 och Typ 1 64

23

Är snart klar med höger bakskärm, så det som stundar är akter partiet, sedan är det mest att fixa slut finish på lagningarna utanpå.
när röven är klar så ska jag fixa värme kanalerna fram vid fotbrunnarna, ska tillverka nya eftersom de gamla är väldigt sköra.
Sedan är det mesta klart på karossen så då ska plattan få lite ny plåt i golvhalvorna, sedan är rostlagningen klar iallafall och det roliga kan börja ICQ/af  Siktar på att vara klar med plåten till nästa helg. ICQ/ad

Ghia 58 och Typ 1 64

24

Håkan skrev:

Är snart klar med höger bakskärm, så det som stundar är akter partiet, sedan är det mest att fixa slut finish på lagningarna utanpå.
när röven är klar så ska jag fixa värme kanalerna fram vid fotbrunnarna, ska tillverka nya eftersom de gamla är väldigt sköra.
Sedan är det mesta klart på karossen så då ska plattan få lite ny plåt i golvhalvorna, sedan är rostlagningen klar iallafall och det roliga kan börja ICQ/af  Siktar på att vara klar med plåten till nästa helg. ICQ/ad

Trevligt...  ICQ/ab

25

Hej!

Kolla in på samba om projekt skall finnas några 58 or där. Finns tre trådar på KCW om lowlight med en massa rostlagningsbilder.

http://kustomcoachwerks.com/gallery/mai … emId=11100

Finns säkert mer matnyttigt där.

Mer bilder vore trevligt. Snyggaste folkvagnen som finns lowlight ghia.

lycka till!

yogi