601

ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

602

När kan jag komma förbi med min?  ICQ/ag

Kan inte mycket...

603

mr_nickee skrev:

haha, oj vad jag har mycket kvar att lära  ICQ/ag

Det är inte varje stekning som ser ut så där heller.. ICQ/ad

michaelth skrev:

ICQ/ag

ICQ/ag

NickeNyfiken skrev:

Ja t.ex när den är färdig ! ICQ/ag

You´ll never know...

604

m.helsing skrev:

Tackar grabbar ! ICQ/ab

Skaffade svetsgas idag och eftersom jag lovade er svetsporrbilder så jag var ut och la en lina som ni kan suga i er.....    ICQ/ad

Det var en jävulskt fin "rem". Skulle jag få till en sån så skulle jag sova gott. Ett ord räcker gott, ahellofasvetsfog ICQ/ad.

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

605

m.helsing skrev:

Tackar grabbar ! ICQ/ab

Skaffade svetsgas idag och eftersom jag lovade er svetsporrbilder så jag var ut och la en lina som ni kan suga i er.....    ICQ/ad

Det var en jävulskt fin "rem". Skulle jag få till en sån så skulle jag sova gott. Ett ord räcker gott, ahellofasvetsfog ICQ/ad.

606

m.helsing skrev:

Tackar grabbar ! ICQ/ab

607

m.helsing skrev:

Tackar grabbar ! ICQ/ab

608

Blev visst lite många svar, vet inte varför.  Sorry

609

m.helsing skrev:
NickeNyfiken skrev:

Ja t.ex när den är färdig ! ICQ/ag

Siktar på att åtminstone vara färdig till CCW/Rat Bay så! ICQ/ab

Kan inte mycket...

610

Då ses vi där då !  ICQ/ad

Hemma och vabbar idag btw, kanske man kan gå ut en sväng ikväll, känner abstinensen efter svetsrök börjar bli för stor...

You´ll never know...

611 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-03-06 22:43:06)

Men satan Joel, ska man kapa bort en gammal rostig balk och sätta dit en ny , då kan man säg att man får i sej både svetsrök,rost och kapskivedamm ! Ja, om det nu är det man vill....

Nämen, då tar vi lite i nacken då, så är vi klara sen..

Post's attachments

2012-03-06 002.jpg, 173.95 kb, 1024 x 768
2012-03-06 002.jpg 173.95 kb, 228 downloads since 2012-03-06 

You´ll never know...

612 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-03-06 22:45:56)

Har ni problem med forumet åxå, att lägga inlägg menar jag, den här rutan kom upp på min dator tidigare...

Post's attachments

error.jpg, 11.62 kb, 320 x 192
error.jpg 11.62 kb, 213 downloads since 2012-03-06 

You´ll never know...

613

Svara ja

70:a Cab, Gazzer, Variant

614

Default/lol

Kan inte mycket...

615

ICQ/ag 

Snajdigt värre! Fortsätt lika, då rullar den ju till sommaren! ICQ/ab

"Pimped by Nature"

616

m.helsing skrev:

Har ni problem med forumet åxå, att lägga inlägg menar jag, den här rutan kom upp på min dator tidigare...

Hi hi får höra det allt för sällan  Default/lol  Default/lol

617

Hehe, skojade bara ! Inte finns det såna felmeddelanden , ni går ju på vad som helst ni, snuskgubbar....     ICQ/ad

Varit ute i smedjan en sväng ikväll åxå men inget värt att lägga in nån bild på. Svetsat klart boxningarna och nästan klar med tvärbalken, måste lappa i en bit upp mot golvet, annars så.. Bakre tvärbalk nästa gång men det blir nog först i helgen.

Fridens liljor så länge ! // Maria Montezami

You´ll never know...

618

vad har Maria salami med din buss att göra??
men bilder e ql..på din buss asså.. ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

619

Men för bövelen pôjk!
ni har ju konstruert etwas komplett nytt underrede!!
Tog du ein satellitbild över Töva så du kunde mäta efter det gamla?
Misstänker att det mesta blev kvar där i åkern! Default/yikes

620

Bra framsteg Helsing, du kan ju det här med rostlagning, snart kan du hänga med ut på skogsbilsvägar på söndagstur!   Default/lol 
Själv har jag lagt ett gäng timmar för att få rallyräsern tät igen så igår kväll blev det taklagsfest, äntligen har jag skydd från regnet igen, fattas bara resten............  ICQ/ag

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

621

Bara att hålla  ångan uppe hälsar Lars Stenberg och  pratar om damidrott och något om nån bok...

Folköl tyckej du ska konsentjeja dig på att konstjueja!
Över å ut!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

622 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-03-08 20:37:28)

MTH : Montesalami brukar jobba som min pressekretare och hade författat det stycket.

Frihjul : Nja, det mesta fanns faktiskt kvar men jag misstänker att metallhalten på Töva täkterna är lite högre nu..

Sugmotormikke : Tackar! Taklagsfester har jag varit på förr som gammal byggplåtis, ont i huvet idag då ?

50 Fit : Nog har jag konstruerat alltid..  ICQ/ag

Jag har sett att de tuffa bilplåtslagarna, en sån som jag vill vara alltså, på olika forum,i biltidningar och i de alldeles sanna bilbyggardokumentärerna på Disco Very Channel att de alltid har ett Engelskt hjul ståendes.

På gamla MB forumet så fanns det en kille som sålde såna, fast i lite mindre storlek för lite mindre tuffa killar. Knuckleworks från Kristinehamn, var tog han vägen förresten.. ?  Iallafall, hade en bild på ett sånt och med det som förlaga byggde jag ett eget på jobbet i veckan. Lite delar ur skrotlådan , m16 fingängad stång, hjullager från en Omega, ett välvt kullager ur en lagerbock osv...

Nu är ju bara frågan, hur gör man ? ICQ/ad

Post's attachments

2012-03-08 002.jpg, 188.8 kb, 1024 x 768
2012-03-08 002.jpg 188.8 kb, 220 downloads since 2012-03-08 

2012-03-08 004.jpg, 196.45 kb, 1024 x 768
2012-03-08 004.jpg 196.45 kb, 232 downloads since 2012-03-08 

You´ll never know...

623

de e bara att rulla på  ICQ/ad rulla plåten fram o åter.. men spara en kant runt om som en ram.den håller imot annars blir det inget krum utan bara böj... rullar du bara på ett håll böjer du plåten rullar du åt 2 håll kupar du den.. enkelt uttryckt.. vad vet jag jag bara fuskar..

624

Det var ganska torrt, risken för huvudsvällning i spånet var obefintlig!   Default/lol
Men jag blir så jävla trött på dig och andra som "bara" plockar ihop utmärkta verktyg av "lite ur skrotlådan", i min skrotlåda finns bara välanvänt elände!   ICQ/ab
PS. Har fortfarande turbo, men i en av japsarna!

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

625 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-03-10 20:00:44)

Bay pickup, detta mirakel, detta under... !

Idag var det finväder så Junior och jag tog ut Bay pickan ur ladan, laddade batteriet lite och vred på nyckeln, startade lätt som en pannkaka, muttrade dit en uppsättning vinterhjul ,fikade lite och skulle ta en sväng i solen.

Att lägga på vinterhjul nu kan väl iofs kännas lite onödigt men det var även av den anledningen att jag ska lägga om sommardäcken på ett par andra fälgar inför beach 2012.

Men tror nu solen höll i sej, icke sa Nicke (Nyfiken.. ICQ/ad ) .. naturligtvis så började det spöregna,solen försvann och det började blåsa som bara den...  ICQ/ad Desutom skulle jag flytta på bruks Opeln och körde då över skarvsladden till laddaren som jag då ryckte ur väggkontakten som gick sönder..  Default/hmm

Men va fan, har jag sagt jag ska ut på en vårtur så ska jag ut på en vårtur ! Åkte till kiosken och köpte godis... 

Kom iaf hem glad och nöjd så jag passade på att måla upp ett par stötfångare som ska hängas dit innan sommar´n , jag har bestämt mej för att köra på militärstuk ännu mer så det ska hängas dit lite pynt som jag inskaffat under vintern. Ni får se mer av det längre fram i vår ! Observera att färgen skiljer inte så mycket i verkligheten men de ska nog iaf patineras , tänkte hänga dom på väggen mot solsidan och kasta grus på dom varannan dag..

Nu blir det TV med familjen så : Ten-four, over and out !
..................................................................................

Turbomike : Jodå så är det... ICQ/ad

Post's attachments

2012-03-10 004.jpg, 144.99 kb, 1024 x 768
2012-03-10 004.jpg 144.99 kb, 236 downloads since 2012-03-10 

2012-03-10 X.JPG, 155.14 kb, 1024 x 768
2012-03-10 X.JPG 155.14 kb, 214 downloads since 2012-03-10 

You´ll never know...