Blir bra det där, Tummen upp.
Tack för det.
Fick denna passande plåt av en vän.

Regplåtweb by lassemix, on Flickr
............................................................................................
Vi mosar på.
Här är brandväggen fastloppad strax redo för svets.

Firewall pre welding by lassemix, on Flickr
Färdig svetsat. med rätt motor i, 327 Corvette.

Firewall done w engine by lassemix, on Flickr
Innergolv klart till hälften. Så långt vi kan göra innan avgassystemet ska i.

Frontfloor by lassemix, on Flickr
In å hämta headers
this is the Heartbeat Of America

heartbeat of america by lassemix, on Flickr
Lite lägre stance med åk motorn i.

Stance engine in by lassemix, on Flickr
............................................................................................
Underbart projekt. Grymt jobb du gör.
Det är en ren orgie av plåt. Mycket fint jobb, Lasse 
Jag blir sjukt impad av folk som kan plåt på "riktigt". Synd att Olle Davidson murar igen garaget efter detta projekt, han är ju förmodligen en av landets bästa plåtkillar. Bara att gratulera till att han jobbar på just din bil! Ser fram emot ett klassiskt race, bubbla mot hotrod 
Tack för alla fina ord. Precis som Carlberg skriver så skulle denna bil inte blivit av om inte min plåtslagarmentor vart så drivande i projektet. Helt magiskt att få förverkliga sin tonårsdröm.
The race is on 
Söndag
Knäppte lite finbilder idag 

Shackle close up by lassemix, on Flickr

Steerbox by lassemix, on Flickr

understeering by lassemix, on Flickr

Steeringbox2 by lassemix, on Flickr
Från ett kallt Dalarna
Provar vi värma upp mek-världen med lite fler bilder på Das HotRod.
Här är en closeup på det smutta Panhardstaget samt fästet i ramen som bara blev tvunget att få en pressning.

Panhard by lassemix, on Flickr
Kom ett paket från Jocar innehållande kromade frontstötisar. Trevlig firma att göra business med!

Frontdamp by lassemix, on Flickr
En liten klosup på främre delen av avgassystemet. Gjort i 2" rostfritt. Blir nice polerat 

Exhaustflange by lassemix, on Flickr
Das auspuff vorne.

Exhaustfronthalf by lassemix, on Flickr
Smyger på med ljudämpare
Främre delarna av det rostfria systemet hänger strax på plats. Fick jobbas lite med upphängningarna, då planen inte riktig fungerade som tänkt.
Nu löper rören smutt efter ramskenorna för att senare böja ut i en genomföring ur ramkrysset. Avgassystemet tar betydligt mer tid i anspråk än man kan tro. Rostfria ljuddämparna köptes från http://www.ferrita.com/

Ljuddämp by lassemix, on Flickr
Du och din mentor håller verkligen världsklass !
T.o.m jag blir sugen på att bygga rod när jag ser alla goa bilder på naken plåt
Mysmekk Deluxe!
Tack för det Franke Boy...Du kommer strax att bli inblandad 
Dessvärre brakade Tigsvetsen ihop under helgen. Nån på forumet som är fena på att laga "Miller" tigsvetsar?
Du kan ladda ner manual här om du inte har nån
http://www.millerwelds.com/service/ownersmanuals.php
Tack för det, den har vi. Felet är funnet å nytt slangpaket beställt.
66 2012-02-18 11:37:55 Senaste redigerad av michaelth (2012-02-18 11:39:42)
hade "litsan"gått av??(har för mig repparatörem sa det hette så).. blev så på jobbet, när jag svetsade
... någon hade satt vatten flödet på fel håll , i slangpaketet enligt repparatörnn. duktigt pinsamt,när jag eldade grenrör på en lördag och det gick sönder... han som jobbar på plåt avdelningen tok glodde på mig på måndagen.. ..skönt att det inte var jag som gjort fel utan han 
jag hade frågat min förman om lov så jag hade på fötterna.. när jag sa att den slutat funka suckade han bara och ringde en repparatör han vart oxå glad att det inte var jag som klantat mig"på hans vakt"
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Auspuff
Vi fortsätter maniskt med avgassystemet som tagit en vecka längre tid än vad vi räknat med 
Men vis av erferenheten så är det plötsligt bara klart 

Mufflers by lassemix, on Flickr

Exhaust by lassemix, on Flickr
Ser "trevligt" ut IRL oxå
Tack för titten Lasse!
//Jante
Fy tusan va sugen jag blir på en rod, har länge gått och drömt om en egen men med gården full av en massa bilar å annat jox så får det förbli drömmar ett tag till, har planerat att bli 150år så det är inga problem.
Otroligt snyggt jobbat!
Steel is real!!!
Mycket nice. 33:or en gammal favorit hos mig sen jag fick va med och hämta en originalpickis (Ford-33) i Stockholm i slutet på 70-talet. En kompis köpte den men saknade körkort.
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar
Vi tackar så hemskt mycket för alla glada tillrop!
Det har vart dags för lite finsmide, främre stötdämparfärte blir tillverkat i rostfritt.
Kommer att bli fint polerat!

Stotdamparfastevinkel by lassemix, on Flickr
Även bakänden har fått en släng av sleven. Då golvet ligger på sin plats. Med "uttag" för avgasrören.
Det kommer senare troligtvis att bli en liten "bellypan" under där avgasrören kommer att titta fram ur.

Underfloor by lassemix, on Flickr

Trunkfloor by lassemix, on Flickr
Sjukt läckra detaljarbeten!!!
Gillart skarpt 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Ett helt igenom skitsnyggt bygge! Häftigt
.
Imponerande! Fått nåt mer gjort?
Sommarpaus