76

Ja, strålkastare. Ganska kupigt glas med vw-emblem i.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

77 Senaste redigerad av sista_bossen (2012-01-19 15:06:30)

Ett MGB webasto/britax soltak i bra skick? Komplett med alla skruv

Get low, or die tryin

78

Det går kanske att klistra på en 1500 notch?

79

25hpman skrev:

Det går kanske att klistra på en 1500 notch?

Det sitter väl som ett smäck på bubbla? Men nu var ju frågan vad det var värt ICQ/ab

Get low, or die tryin

80

Jasså, är det så pass välvt?

2-3.000:- kanske?

81

25hpman skrev:

Jasså, är det så pass välvt?

2-3.000:- kanske?

Har för mej jag såg på nåt forum nån som hade ett mgb soltak på en bubbla, kanske krävs moddning. Har EV ett på g hem till mig.

Get low, or die tryin

82

En MGB GT har ju ett ganska platt tak, så det låter konstigt om det gick att få dit ett sådant på en Typ 1.

83

Har 2 st framlysen till bubbla liggandes. Tror de är till oval (oval yta i mitten av glasen) eller sen femtiotalare, men är dålig på årtal, tillverkarloggor osv. Den ena har en Hella-logga nertill och ett VW-märke längst upp. Den andra har ingen VW-logga och en Bosch-logga längst ner. Bägge är ganska skitiga men verkar annars helt OK. Saknar kontaktdonen som sitter på själva glödlampan. Kan någon kunnig själ upplysa om vad slika varor betingar för värde?

"Daddy Cool"

84

Det beror på i vilket land som försäljningen är tänkt att ske.

85

Du kan få en femtilapp av mig, behöver en till råttan.. ICQ/ad

86

Jag börjar förstå att Jag inte kommer att bli trehundra år, så Jag tänkte sälja av lite som ligger mer än tio år fram i planeringen ICQ/ab . Bla lyxlist till split (den med smala luckan). Är det nån som har en aning om vad det kan va värt???

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

87

Snackar vi en sats eller en singellist. Singellist = 300 st beroende på skick. Sats = 2.500 - 3.500 också beroende på skick. Nya kostar ju inte mycket mer än 4.500:- o då är de spegelblanka. Det brukar vara mycket svårt att polera gamla till nyskick.

Sen kanske alla lister inte är med, tröskellister o lilla mellan fram o lastdörr ingår också i ett kit o dessa brukar saknas, drar då ner priset. Sen ska det finnas ändclips å plasticfiller.

88

25hpman skrev:

Det beror på i vilket land som försäljningen är tänkt att ske.

Blir det försäljning så tänkte jag försöka tjäna den svenska marknaden först iaf ICQ/ab

"Daddy Cool"

89

3-500 för paret kanske. Kolla på theSamba för att få en helt annan prisbild.

90

25hpman skrev:

3-500 för paret kanske. Kolla på theSamba för att få en helt annan prisbild.

Toppen, tack ska han ha!

"Daddy Cool"

91

25hpman skrev:

Snackar vi en sats eller en singellist. Singellist = 300 st beroende på skick. Sats = 2.500 - 3.500 också beroende på skick. Nya kostar ju inte mycket mer än 4.500:- o då är de spegelblanka. Det brukar vara mycket svårt att polera gamla till nyskick.

Sen kanske alla lister inte är med, tröskellister o lilla mellan fram o lastdörr ingår också i ett kit o dessa brukar saknas, drar då ner priset. Sen ska det finnas ändclips å plasticfiller.

Tusen tack! då provar jag att lägga ut dom här till att börja med.

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

92

Dags att återuppliva denna tråd igen. Jag undrar vad ett par väldigt fina original bakskärmar till en splitt kan vara värda?

Typ1 55, Typ1 56 soltak

93

Bakskärmar till splitt , varierande beroende på skick 500 upp till ett antal tusenlappar.
Allting beroende på om du ska ha dom själv eller bara göra vinst på dom.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

94

om dom är fina... alltså rostfria , inga bucklor och INGET spackel.... skulle jag nog kunna säga 2000:- styck, kanske 6000:- som ett par... utomlands (läs USA) några tusen till...  som par då....
är det bucklor, rost etc så halveras priserna.....

95

Vad är det för värde på en komplett instrumetdel till Latebay med klocka? Inga sprickor eller nått. Har inte provat funktionen på klockan ännu men vi utgår ifrån att den fungerar för att göra det enkelt.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

96

Vad kan en hastighetsmätare med stämpel 6.52 vara värd? funktion okänd men i övrigt fin.

typ 1 -58

97

jerzy skrev:

Vad kan en hastighetsmätare med stämpel 6.52 vara värd? funktion okänd men i övrigt fin.

På marknaden i Jönköping var det 2 st till salu med prislappen på 2500:-
Bägge klockorna fungerande och i bra skick.

VW Typ 2 1967

98

kisavw skrev:
jerzy skrev:

Därmed inte sagt att det är rätt pris, utan ett pris säljaren gärna vill ha..  frågan gällde en hastighetsmätare svaret  klockor.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

99

michaelth skrev:
kisavw skrev:
jerzy skrev:

Därmed inte sagt att det är rätt pris, utan ett pris säljaren gärna vill ha..  frågan gällde en hastighetsmätare svaret  klockor.. ICQ/ad

Default/lol Ja det har du ju rätt i , jag skyller på att det var för tidigt på morronen
hastighetsmätaren utan poden ligger runt 500-750 .

En komplett däremot med nyckel och bra skick då ligger vi runt klockornas pris.
Och om den är tidig DVS med helvit pod då ökar priset något till.

VW Typ 2 1967

100

kisavw skrev:
michaelth skrev:
kisavw skrev:

Default/lol Ja det har du ju rätt i , jag skyller på att det var för tidigt på morronen
hastighetsmätaren utan poden ligger runt 500-750 .

En komplett däremot med nyckel och bra skick då ligger vi runt klockornas pris.
Och om den är tidig DVS med helvit pod då ökar priset något till.

OK, tack.
Det är bara mätaren utan pod, kan tilläggas.

typ 1 -58