Ja, strålkastare. Ganska kupigt glas med vw-emblem i.
77 2012-01-19 14:57:00 Senaste redigerad av sista_bossen (2012-01-19 15:06:30)
Ett MGB webasto/britax soltak i bra skick? Komplett med alla skruv
Det går kanske att klistra på en 1500 notch?
Det går kanske att klistra på en 1500 notch?
Det sitter väl som ett smäck på bubbla? Men nu var ju frågan vad det var värt 
Jasså, är det så pass välvt?
2-3.000:- kanske?
Jasså, är det så pass välvt?
2-3.000:- kanske?
Har för mej jag såg på nåt forum nån som hade ett mgb soltak på en bubbla, kanske krävs moddning. Har EV ett på g hem till mig.
En MGB GT har ju ett ganska platt tak, så det låter konstigt om det gick att få dit ett sådant på en Typ 1.
Har 2 st framlysen till bubbla liggandes. Tror de är till oval (oval yta i mitten av glasen) eller sen femtiotalare, men är dålig på årtal, tillverkarloggor osv. Den ena har en Hella-logga nertill och ett VW-märke längst upp. Den andra har ingen VW-logga och en Bosch-logga längst ner. Bägge är ganska skitiga men verkar annars helt OK. Saknar kontaktdonen som sitter på själva glödlampan. Kan någon kunnig själ upplysa om vad slika varor betingar för värde?
Det beror på i vilket land som försäljningen är tänkt att ske.
Du kan få en femtilapp av mig, behöver en till råttan.. 
Jag börjar förstå att Jag inte kommer att bli trehundra år, så Jag tänkte sälja av lite som ligger mer än tio år fram i planeringen
. Bla lyxlist till split (den med smala luckan). Är det nån som har en aning om vad det kan va värt???
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
Snackar vi en sats eller en singellist. Singellist = 300 st beroende på skick. Sats = 2.500 - 3.500 också beroende på skick. Nya kostar ju inte mycket mer än 4.500:- o då är de spegelblanka. Det brukar vara mycket svårt att polera gamla till nyskick.
Sen kanske alla lister inte är med, tröskellister o lilla mellan fram o lastdörr ingår också i ett kit o dessa brukar saknas, drar då ner priset. Sen ska det finnas ändclips å plasticfiller.
Det beror på i vilket land som försäljningen är tänkt att ske.
Blir det försäljning så tänkte jag försöka tjäna den svenska marknaden först iaf 
3-500 för paret kanske. Kolla på theSamba för att få en helt annan prisbild.
3-500 för paret kanske. Kolla på theSamba för att få en helt annan prisbild.
Toppen, tack ska han ha!
Snackar vi en sats eller en singellist. Singellist = 300 st beroende på skick. Sats = 2.500 - 3.500 också beroende på skick. Nya kostar ju inte mycket mer än 4.500:- o då är de spegelblanka. Det brukar vara mycket svårt att polera gamla till nyskick.
Sen kanske alla lister inte är med, tröskellister o lilla mellan fram o lastdörr ingår också i ett kit o dessa brukar saknas, drar då ner priset. Sen ska det finnas ändclips å plasticfiller.
Tusen tack! då provar jag att lägga ut dom här till att börja med.
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
Dags att återuppliva denna tråd igen. Jag undrar vad ett par väldigt fina original bakskärmar till en splitt kan vara värda?
Bakskärmar till splitt , varierande beroende på skick 500 upp till ett antal tusenlappar.
Allting beroende på om du ska ha dom själv eller bara göra vinst på dom.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
om dom är fina... alltså rostfria , inga bucklor och INGET spackel.... skulle jag nog kunna säga 2000:- styck, kanske 6000:- som ett par... utomlands (läs USA) några tusen till... som par då....
är det bucklor, rost etc så halveras priserna.....
Vad är det för värde på en komplett instrumetdel till Latebay med klocka? Inga sprickor eller nått. Har inte provat funktionen på klockan ännu men vi utgår ifrån att den fungerar för att göra det enkelt.
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975
Vad kan en hastighetsmätare med stämpel 6.52 vara värd? funktion okänd men i övrigt fin.
Vad kan en hastighetsmätare med stämpel 6.52 vara värd? funktion okänd men i övrigt fin.
På marknaden i Jönköping var det 2 st till salu med prislappen på 2500:-
Bägge klockorna fungerande och i bra skick.
VW Typ 2 1967
jerzy skrev:Vad kan en hastighetsmätare med stämpel 6.52 vara värd? funktion okänd men i övrigt fin.
Bägge klockorna fungerande och i bra skick.
Därmed inte sagt att det är rätt pris, utan ett pris säljaren gärna vill ha.. frågan gällde en hastighetsmätare svaret klockor.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
kisavw skrev:jerzy skrev:Vad kan en hastighetsmätare med stämpel 6.52 vara värd? funktion okänd men i övrigt fin.
Bägge klockorna fungerande och i bra skick.Därmed inte sagt att det är rätt pris, utan ett pris säljaren gärna vill ha.. frågan gällde en hastighetsmätare svaret klockor..
Ja det har du ju rätt i , jag skyller på att det var för tidigt på morronen
hastighetsmätaren utan poden ligger runt 500-750 .
En komplett däremot med nyckel och bra skick då ligger vi runt klockornas pris.
Och om den är tidig DVS med helvit pod då ökar priset något till.
VW Typ 2 1967
michaelth skrev:kisavw skrev:På marknaden i Jönköping var det 2 st till salu med prislappen på 2500:-
Bägge klockorna fungerande och i bra skick.Därmed inte sagt att det är rätt pris, utan ett pris säljaren gärna vill ha.. frågan gällde en hastighetsmätare svaret klockor..
Ja det har du ju rätt i , jag skyller på att det var för tidigt på morronen
hastighetsmätaren utan poden ligger runt 500-750 .En komplett däremot med nyckel och bra skick då ligger vi runt klockornas pris.
Och om den är tidig DVS med helvit pod då ökar priset något till.
OK, tack.
Det är bara mätaren utan pod, kan tilläggas.