926

johan_l skrev:

Varit hemma och VABbat med en magsjuk 2 åring sen i fredags. Dygnetrunt-arbete, inte så kul... Idag började hon äntligen bli bättre och fick även lite hjälp av "farmor" vilket resulterade i att jag fick lite "ledigt" och kunde mikla med en gammal splitdörr. Börjar inse att det är mer jobb och dyrare att bygga av vrak än att köpa en färdig split (eller färdig dörr föralldel). Mycket jobb kvar med dörrn... men jag funderar på hur man får i rutskenor och rutor. Jag förstår faktiskt inte hur man ska göra... Och inte finns nån beskrivning i den splitverkstadshandbok jag har för de är bara 4 sidor kaross... ICQ/ac

Var några år sen jag gjorde det så minnet kan ha fördunklats lite men ungefär så här. Först i med rutan i dörren, sen hissen, lös på plats, veva upp hissen halvvägs o då ska det gå att trä i rullarna, skruva fast hissen.

927

Får man i rutan med kanalerna på plats? Såg tajt ut men kanske är bredaste stället inte så högt... Får pröva...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

928

Hemkommen efter rep med Sun Ranch Band.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

929

johan_l skrev:

Får man i rutan med kanalerna på plats? Såg tajt ut men kanske är bredaste stället inte så högt... Får pröva...

Du kanske får lossa någon av kanalerna i nerändan, kommer inte håg så noga...

930

Idag bytte jag packboxen bakom svänghjulet.
Det var nog hög tid, det ramlade bitar av den gamla när jag tog ut den.. ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

931

Besiktigade sommarens bruksvagn idag, rent papper blev det.

http://i44.tinypic.com/25ga05e.jpg

932

GustaF skrev:

Besiktigade sommarens bruksvagn idag, rent papper blev det.

http://i44.tinypic.com/25ga05e.jpg

Grattis!  ICQ/af

933

Fan va najs Gustaf  ICQ/ag

934

Grattis ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

935

Kul Gustaf, då bjuder du på en tur på onsdag ICQ/ab
så man får ångra sig ännu mer Default/hmm

936

Idag blev det äntligen något gjort. Tog ur växelförarn ur min EH pickis. Den var krokig så det blev att rikta lite. Innan återmontering sattes nya bussningar och växelförarkoppling på.
Påbörjade jobbet med att monterna på alla plåtar o kringutrustning på mitt longblock. Gick bra en stund tills jag insåg att jag saknade lite små grejer, forsättning i morgon.  ICQ/ab

Pickup Eh -77
1303S-73, Eurolook light

http://www.chalmersmotorklubb.se

937

Har under en tid mailat med en äldre herre som bott på ön. Han har berättat om en del folkvagnar, bl.a. 2 äldre Bubblor...
Visst tänkte jag, det kan väl vara värt att åka och kolla efter! Det brukar ju ofta sluta med en Fat-Chick eller en T3:a, men men ICQ/ad
Väl där ute åker jag och spanar med hök-ögonen, tydligen skulle dessa vara svåra att se då dom stod cirkus 500 meter från vägen, hur som helst så tröttnade jag efter ett par vändor efter vägen.
På tillbakavägen stannar jag vid en bonde och berättar att jag hört rykten om gamla folkvagnar...
-Men du! Dom vet jag nog vart dom står....
Utan att verka alltför exalterad pratar jag vidare med bonden och får en vägbeskrivning.
Yes! Tänker jag, nu är man snart ägare till gamla folkvagnar (yeah, right!)  ICQ/ag

Efter en stunds åkande....

Svänger in på gården, knackar lite försiktigt på dörren till det gamla huset.
En hund börjar skälla och jag hör att det kommer någon...
Dörren öppnas och där står världens inavel-bonde ( Default/lol ) och ser helt frågande ut (vilket jag iofs helt och hållet förstår!
Efter en stunds förklarande om varför jag är där säger han nåt i stil med:
-Joe diu veit, vist haar de ståt nåen gammel folkvagn bakom laden, ein hade en liten rute och den andre hade två små. Dom skrotade ja nyss!

...... ICQ/an

Kan inte mycket...

938

Och vad lärde du dej då?  Aldrig vänta med tipsen...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

939

Ja, jag vet...  ICQ/an

Därför beslöt jag mig föratt den här veckan försöka besöka alla tips jag fått här på ön!  ICQ/ag
Så vi får se, kanske blir ägare till en hel del gamla skorvar nu snart!  ICQ/ab

Kan inte mycket...

940 Senaste redigerad av VwGoran (2012-03-08 19:40:41)

Suck, tråkigt att få ett sånt besked nickenyfiken.
Du skickar dig ett pm!

Ojdå, nu gjorde jag gotlänningen helt uppspelt ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

941

Idag har jag sålt en av mina mopeder , peugeot viva cityn , gött ,nu är det bara en kvar  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

942

Slaktat min framvagn i dag och svetsat ihop stommen bara lite fix kvar ICQ/ae

943

Härligt Johan! Och hur mycket smalare blev det?

944

testat en ny inköpt tig svets funkade bra nu är det bara jag som behöver träna ICQ/ad

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

945

rs68 skrev:

Härligt Johan! Och hur mycket smalare blev det?

bara 4

946

Sitter här lite trött o seg efter att ha ägnat helgen åt min "icke VW hobby" nämligen att springa orientering, 3 tävlingar, fredag natt, lördag fm o idag ICQ/ag, nu är det rast o vila i några dagar....

947

Har åkt bil i några timmar. Men nu sitter jag i kläppen och dricker en öl ICQ/ag

Type2-57 PG/SG
Såld-Lowlight ghia-56

948

Bengt H skrev:

Sitter här lite trött o seg efter att ha ägnat helgen åt min "icke VW hobby" nämligen att springa orientering, 3 tävlingar, fredag natt, lördag fm o idag ICQ/ag, nu är det rast o vila i några dagar....

Tänkte på dig i fredags kväll när regnet vräkte ner. Vi har ju haft 130 orienterare på hotellet i helgen. Men de verkade vara nöjda

Medlem i Halmstad Luftkühlers

949

VwGoran skrev:
Bengt H skrev:

Tänkte på dig i fredags kväll när regnet vräkte ner. Vi har ju haft 130 orienterare på hotellet i helgen. Men de verkade vara nöjda

Lite regn stoppar inte en orienterare Default/lol igår o idag har varit jättefint, lite surt var dock att min klass ströks igår pga en arrangörsmiss Default/hmm

950

Yippieee!

(detaljer kommer senare)

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream