Har varit ute en sväng idag och löst problemet med att luftbälgen tar i startmotorn ( solenoiden )
Mallade upp vart fästöronen borde vara för att få solenoiden rakt uppåt istället för åt sidan. 
Kapa och svetsa
Sådär!
Nuvarande bilar:Bay-72
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Typ1 -64 Airride. Oval
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Har varit ute en sväng idag och löst problemet med att luftbälgen tar i startmotorn ( solenoiden )
Mallade upp vart fästöronen borde vara för att få solenoiden rakt uppåt istället för åt sidan. 
Kapa och svetsa
Sådär!
Uppdaterar här
http://www.bubbla.net/index.php?TYPE=fo … efakeoval_
Det där var en snygg startmotorlösning, hur svårt kan det va typ 
Uppdaterar här
http://www.bubbla.net/index.php?TYPE=fo … efakeoval_
Nähä du, så får man inte göra 
M a r c u s skrev:Uppdaterar här
http://www.bubbla.net/index.php?TYPE=fo … efakeoval_Nähä du, så får man inte göra
Hehe. Smygreklam åt polarn
Ovalruta på gång. Jobbar sista natten nu sen ska den i. 
Det där var en snygg startmotorlösning, hur svårt kan det va typ
Tackar. Det blir inte svårare än vad man gör det till.
blir fint det där,,du får sätta i en oval bräda och lilla framrutan med,,,,det står en torped hos mig och väntar på att komma till nytta
)
blir fint det där,,du får sätta i en oval bräda och lilla framrutan med,,,,det står en torped hos mig och väntar på att komma till nytta
)
Man blir allt lite sugen, speciellt när du bara bor en mil bort.
Men passar den här gången.
Idag har jag gjort ett litet ryck i garaget.
Börjat kapa lite

Provmontera
Vy från insidan
Sen tog det slut på kapskivor, så det fick bli lite service med nya slangklammor till drivaxeldamaskerna och lite ny växellådsolja. De gamla slangklammorna hade rostat av.
Bytte fläktrem och motorolja också.
Gjorde ett specialverktyg till oljepluggen 

Gött med egna lösningar ibland
Men ligger inte solenoidens +pol med direktström från batteriet för nära karossen ?
Y-klykan kan fjädra lite vid hög last/fjädring.
Lyft bilens hela bakända med domkraft vid växellådskuddarna och kontrollera
Kan ju annars lätt bli "svetsning hela dagen" annars... 
Gött med egna lösningar ibland
![]()
Men ligger inte solenoidens +pol med direktström från batteriet för nära karossen ?
Y-klykan kan fjädra lite vid hög last/fjädring.Lyft bilens hela bakända med domkraft vid växellådskuddarna och kontrollera
![]()
Kan ju annars lätt bli "svetsning hela dagen" annars...
Ser närmre ut än vad det är. Ca 3cm tillgodo kapade av pluspolen så mycket som gick.
Gjort ett litet ryck ikväll igen.
Kapat det sista till bakrutan, och fixat läckan till luftbälgen.
Måste skaffa falstång innan jag fortsätter.
En liten bild
Fel baklucka ska hämta en W-lucka på bussgods imorgon. 

Ikväll har jag varit med om mycket......
Först tog bilen eld när jag kapade lite i taket. Satan vad snabbt det sprider sig. Rökfyllt garage och en redig hosta och ett innertak fattigare 
Sen blev det översvämning i garaget, *<~\|£>_<~£^> regn.
Men tillslut så fick jag dit bakrutan.
Var och pratade med grabbarna på www.customandpaint.se och bilen kommer att bli tvåfärgad.
Och så en bild
Man ska vara försiktig med vinkelslipen 
Vad blir det för två färger? och hur? (heb-style?)
istf för att svetsa om startern finns annars imi eftermarknads starter att köpa !
de har riktigt bra stuns när man ska vrida igång en lite större motor oxå plus att de går att "vrida" på samma sätt som du nu gjort i olika monteringslägen :=)
dessutom är de lite mindre
exvis:
http://www.goodvibesracing.com/IMI_Starters.htm#VW & Porsche
har 2 st såna själv och de är kung, och självlagrade, så man behöver inte oroa sig över bussningen i lådan 
( även om jag inte köpte dem från den siten, mest bara som snabb referens på hur de ser ut )
istf för att svetsa om startern finns annars imi eftermarknads starter att köpa !
de har riktigt bra stuns när man ska vrida igång en lite större motor oxå plus att de går att "vrida" på samma sätt som du nu gjort i olika monteringslägen :=)
dessutom är de lite mindreexvis:
http://www.goodvibesracing.com/IMI_Starters.htm#VW & Porschehar 2 st såna själv och de är kung, och självlagrade, så man behöver inte oroa sig över bussningen i lådan
( även om jag inte köpte dem från den siten, mest bara som snabb referens på hur de ser ut )
De såg fina ut. Kan nog bli en sådan när det blir motorbygge.
Man ska vara försiktig med vinkelslipen
Vad blir det för två färger? och hur? (heb-style?)
Taket,motorluckan och bagagehuven blir en färg resten blir det en annan färg på.
En bild som avslöjar lite av stuket. Kommer bli skruvade lexanrutor mm, lite rejsstuk. 
Tack för besöket igår. Listerna går nog att polera upp lite och de kommer förgylla min bil lite
Fick även en liten demo på gangsterdämparna. Kommer bli bra de där..
Fick mina musöron igår. Tack så mycket RAINER, han skickade några extra i reserv.
Lite ytrost på kromet som jag inte lyckades/orkade polera bort. Så jag gjorde såhär istället:
5 teskedar bakpulver i 5 liter vatten.
En batteriladdare
En offeranod (järnklump)
2 st musöron.
Koppla minus till musöronen och plus till järnklumpen. Och i med allt i karet.
Har tyvärr ingen förebild, här har de varit i några minuter innan jag kom på att jag skulle ta kort. 
Efter en kort stund så börjar det bubbla kring sakerna i badet och vattnet blir rostfärgat. 
Såhär fina blev de. 
Nu ska det bara poleras lite på några ställen.
Vilket resultat..
smidigt när det är små detaljer...
Nice
Vilket resultat..
Det går fint med större saker också.
Vi tog en blå plast tunna och fyllde med vatten och ett paket kaustiksoda i övrigt samma grej. I den avrostade vi bland annat bärarmar. det enda man måste tänka på är att det bildas vätgas så man bör inte göra det inomhus av förklarliga skäl. 
Vilket resultat..
Det går fint med större saker också.
Vi tog en blå plast tunna och fyllde med vatten och ett paket kaustiksoda i övrigt samma grej. I den avrostade vi bland annat bärarmar. det enda man måste tänka på är att det bildas vätgas så man bör inte göra det inomhus av förklarliga skäl. 
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Typ1 -64 Airride. Oval
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.