Någon gång ska man starta sin första tråd här, varför inte ikväll? Franke har faktiskt sporrat mej till det!
Ny på forumet sedan några månader och har inte varit flitig med inlägg men har följt många projekt med stor glädje och kanske kan jag glädja någon annan
Vill tacka Franke för att han varit vänlig att bolla idéer och info med mej.
Har varit i detta träsk tidigare och lyckades hålla mej borta i snart 20 år, då var det naturligtvis Cal looker som gällde, Bubblor 67,69,72 T3 Variant,Fastback.
Kompisen (Micke) köpte sej en buss (vi kallar den The Turd) en bajsbrun -75? i Stockholm för 2 år sedan som vi körde hem (Göteborg) då det var kallt som fan, ingen värme inga gummilister mängder av avgaser att gotta sej i....
Då undrade jag vad han skulle med åbäket till? Men det sjönk in och man blev sugen på buss, bestämde mej att det skulle bli en tidig bay.
Nämnde det för frugan att jag var sugen på en buss, oj vad nöjd hon blev...... ägde då div hobby bilar, Porsche 993,924 carrera gt replica, vw Derby 1,3Turbo bla
Sålde lite bilar och tiden gick.
Micke körde motor ras på väg hem från Bug Run i sommras och han jagade en ny motor, hittade en lämplig i Stenungsund 1915cc turbo maskin som vi åkte för att titta på.
Det var inte riktigt vad Micke letade efter egentligen så han avböjde köpet.
Jag passade på att fråga om han visste om någon som hade en tidig bay till salu? jo det vet jag nog sa han, en kille i Fahrvergnugens garage skulle sälja sin.
Ringde han direkt och vi stannade till på vägen hem i Kungälv och tittade på den, jag var såld!! tog den på stående fot.
Daniel (ägaren)hade lite grejor på bussen som skulle skruvas ihop innan övertaget, så det dröjde några veckor innan min nya kärlek var på plats i verkstaden
Då jag byggt lite bilar i mina dagar har jag lärt mej att för min del funkar det bäst om jag delar upp det i olika projekt då det ibland ändras under bygget.
Så jag börjar med steg 1, den ska bli låååg som fan!
Sen ska den campingutrustas.
Jo så kunde jag inte låta bli att köpa turbo motorn som vi tittade på i Stenungsund
Då kör vi då, håll till godo och kom gärna med synpunkter och idéer
Så här såg hon ut när hon kom till garaget.
ps är osäker på hur man laddar upp bilder från photobucket men gör ett försök!
http://i1254.photobucket.com/albums/hh6 … 1329040718
BayBabe Baybuss http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=7498
www.rennsport.se