1

Är det ngn betydelsefull skillnad om ngn på de lite billigare sänkspindlarna och de dyrare?

2

Det finns ju olika sätt att "droppa dem" ex transporterHaus sänker 3,5" och kostar £599. Wagenwest har sänkt 2,5" och kostar 525. de är till bussar från 1968 till 79.

3

Sen är det nog material och tillverkningssätt som avgör priset.Det finns säkert både gjutna och smidda delar,som med vevaxlar tex.Vem fan köper en gjuten vev när till och med std-veven är smidd!

4 Senaste redigerad av michaelth (2012-02-26 13:17:11)

ser inte i tråden om spindlarna gällde för typ 1 ellet tex typ2..
men visst det e ju säkerligen så att billiga e i någon halv obskyr gjuthistoria som kanske håller.. och dom smidda i en bättre kvallitta..
finns ju samma problem i hotrod branchen där det börjat komma gjuta framvagnar som gått av för flera olika användare.... så jag skulle nog inte vilja schansa med en så viktig del!!..tappa ett framhjul e ju inget man vill göra..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(