Är det ngn betydelsefull skillnad om ngn på de lite billigare sänkspindlarna och de dyrare?
Det finns ju olika sätt att "droppa dem" ex transporterHaus sänker 3,5" och kostar £599. Wagenwest har sänkt 2,5" och kostar 525. de är till bussar från 1968 till 79.
Sen är det nog material och tillverkningssätt som avgör priset.Det finns säkert både gjutna och smidda delar,som med vevaxlar tex.Vem fan köper en gjuten vev när till och med std-veven är smidd!
4 2012-02-26 13:00:16 Senaste redigerad av michaelth (2012-02-26 13:17:11)
ser inte i tråden om spindlarna gällde för typ 1 ellet tex typ2..
men visst det e ju säkerligen så att billiga e i någon halv obskyr gjuthistoria som kanske håller.. och dom smidda i en bättre kvallitta..
finns ju samma problem i hotrod branchen där det börjat komma gjuta framvagnar som gått av för flera olika användare.... så jag skulle nog inte vilja schansa med en så viktig del!!..tappa ett framhjul e ju inget man vill göra..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
