76

surfinsafari skrev:

Komsikomsi ICQ/ab
Jag kan ringa oftare om du vill ICQ/ab

Ja det är alltid trevligt att prata barndoor och karossrenoveringar ICQ/ab

77

Erco skrev:

Kör igång nu Fidde

Vet att det kan vara slammad och klar till sommarn

Då får man lägga allt annat åt sidan och bara fokusera, men till 2013 vore trevligt att brumma ut!

78

Demian skrev:

Ja, kommer du så långt, så får du köpa loss ett framgolv av mig. T o m ett grönt om du har tur ICQ/ad

Låter bra det ICQ/ab

79

Jag har inspekterat bussen från undersidan och där såg den skapligt ut. Men idag rev jag ur lastutrymmet.
Blev mycket positivt överraskad hur bra golvet var mot långsidan, mellanväggen och mot hjulhusen.
Har funderat om jag kanske ska byta golv, men nu blir det nog till att dellaga golvet istället.
Blev lite förvånad när jag skruvade bort sido panelen på långsidan, den var isolerad med
något gulfiber liknande material med handsydd mörkbrun papp, har aldrig sett sådant
förr, är det original tillbehör med isolering eller var Lyx och Klein isolerad från fabrik?
En bild på isoleringen........
PunBB bbcode test
Några bilder på golvets skick............
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test
PunBB bbcode test

80

Isoleringen ser eftermonterad ut. Är det inte så isolering såg ut förr i tiden? Jag hade något liknande uppe på mitt garagetak.

Grattis till ett riktigt friskt objekt.

Alte Liebe rostet nicht!

81

Härligt att se att den var så fantastiskt frisk trots allt  ICQ/ab
Helt rätt tänkt att reparera originalgolvet!

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

82

Japp, att byta ett så pass bra orginalgolv vore väldigt synd, om du frågar mig...vet iofs inte om det går att köpa småbitar, men försök att behålla

83

Ser grymt bra ut i plåten .keep it  ICQ/ab

84

nizekustoms skrev:

Isoleringen ser eftermonterad ut. Är det inte så isolering såg ut förr i tiden? Jag hade något liknande uppe på mitt garagetak.

Grattis till ett riktigt friskt objekt.

Stämmer nu när du säger det, ser ut som gammal isolering, lite konstigt att det är tagel eller
vad det heter, samma som i säten i ytterkant.

85

Ja nog lär man försöka att rädda det, kan inte finnas så många barndoors som har original golvet kvar.
Det är sämst vid dörrarna, får se hur jag gör när man kommer dit ICQ/ab 

PunBB bbcode test

86

Precis sån isolering var min buss fylld med åxå , tyvärr hade den sugit åt sej vatten lite här och där så den hade rostat mer än nödvändigt på vissa ställen.. och golvet fixar du ju lite lätt om det inte var mer än så !

You´ll never know...

87

Starta.....starta......starta, renoveringen ICQ/ab

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

88

m.helsing skrev:

Precis sån isolering var min buss fylld med åxå , tyvärr hade den sugit åt sej vatten lite här och där så den hade rostat mer än nödvändigt på vissa ställen.. och golvet fixar du ju lite lätt om det inte var mer än så !

Kanske var vanligt att folk isolerade dom för att få lite bättre värme, det var fullt med sådant lurv
under pedalerna på min.

89

surfinsafari skrev:

Starta.....starta......starta, renoveringen ICQ/ab

Mjukstartar snart ICQ/ab

90

På vänster hundben sitter det här nitade emblemet, det ska naturligtvis flyttas över till det nya.
PunBB bbcode test
Fortsatte att riva ur den i hytten, hjulhusen såg bra ut samt brunnen i mitten ner mot golvet.
PunBB bbcode test
Någon som vet vad den här lilla luckan är till för tro??
PunBB bbcode test
Golvet vid pedalerna blir det till att byta ut.
PunBB bbcode test

91

Andra luckor med okänd funktion har av "dom som vet" förklarats som "bombhundslucka" så jag gissar på det.

Ett par golvhalvor och lite färg och din buss är redo för 2012 ICQ/ag Trevligt att se bilder och fin buss..

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

92

Såld ny på samma ställe som min enkelhytt. Mästerligt mannen! ICQ/ab

93

Inspirationsbild! ICQ/ab

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/445068.jpg

"Pimped by Nature"

94

Den där lilla luckan i mellanväggen finns på vissa av Gersons mellanväggar. Är det en Kleinbuss-grej kanske?

Alte Liebe rostet nicht!

95

nizekustoms skrev:

Den där lilla luckan i mellanväggen finns på vissa av Gersons mellanväggar. Är det en Kleinbuss-grej kanske?

Finns på panel 51:a träskmonstret också.

"Pimped by Nature"

96

Thomas Å skrev:

Inspirationsbild! ICQ/ab

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/445068.jpg

Oj den var kläcker, vilken skillnad det blir när dom är rejält sänkt, som den står
nu, ser den bra tråkig ut. Snart dimper plåten ner hos Bengt och då får man
kanske ta en liten snok på 50:an det blir också lite inspiration.

97

nizekustoms skrev:

Man är lite nyfiken på den, och vad den ska vara bra för, frågar man på The Samba får man säkert svar
finns en del grymma bd gubbar på den sidan.

98

Fidde skrev:

På vänster hundben sitter det här nitade emblemet, det ska naturligtvis flyttas över till det nya.
PunBB bbcode test
Fortsatte att riva ur den i hytten, hjulhusen såg bra ut samt brunnen i mitten ner mot golvet.
PunBB bbcode test
Någon som vet vad den här lilla luckan är till för tro??
PunBB bbcode test
Golvet vid pedalerna blir det till att byta ut.
PunBB bbcode test

Får Ågren när jag ser din buss... Den senaste jag hade var i ungefär detta skick när jag hämtade den i Dalaskogarna. Definitivt skall du laga befintligt golv! Vill nog ha en Barndoor igen... ICQ/ad

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

99

Fidde skrev:
nizekustoms skrev:

Man är lite nyfiken på den, och vad den ska vara bra för, frågar man på The Samba får man säkert svar

Hittade detta!   

Verkar vara oklart om funktionen.

Spännande! ICQ/ab

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … mp;start=0

"Pimped by Nature"

100

Thomas Å skrev:
Fidde skrev:
nizekustoms skrev:

Hittade detta!   

Verkar vara oklart om funktionen.

Spännande! ICQ/ab

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … mp;start=0

Spännande helt klart ICQ/ab det måste finnas en förklaring!