Komsikomsi
![]()
Jag kan ringa oftare om du vill
Ja det är alltid trevligt att prata barndoor och karossrenoveringar 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 Klein. Byggnadsfirma Zetterberg
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 40 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Komsikomsi
![]()
Jag kan ringa oftare om du vill
Ja det är alltid trevligt att prata barndoor och karossrenoveringar 
Kör igång nu Fidde
Vet att det kan vara slammad och klar till sommarn
Då får man lägga allt annat åt sidan och bara fokusera, men till 2013 vore trevligt att brumma ut!
Ja, kommer du så långt, så får du köpa loss ett framgolv av mig. T o m ett grönt om du har tur
Låter bra det 
Jag har inspekterat bussen från undersidan och där såg den skapligt ut. Men idag rev jag ur lastutrymmet.
Blev mycket positivt överraskad hur bra golvet var mot långsidan, mellanväggen och mot hjulhusen.
Har funderat om jag kanske ska byta golv, men nu blir det nog till att dellaga golvet istället.
Blev lite förvånad när jag skruvade bort sido panelen på långsidan, den var isolerad med
något gulfiber liknande material med handsydd mörkbrun papp, har aldrig sett sådant
förr, är det original tillbehör med isolering eller var Lyx och Klein isolerad från fabrik?
En bild på isoleringen........
Några bilder på golvets skick............

Isoleringen ser eftermonterad ut. Är det inte så isolering såg ut förr i tiden? Jag hade något liknande uppe på mitt garagetak.
Grattis till ett riktigt friskt objekt.
Härligt att se att den var så fantastiskt frisk trots allt
Helt rätt tänkt att reparera originalgolvet!
Japp, att byta ett så pass bra orginalgolv vore väldigt synd, om du frågar mig...vet iofs inte om det går att köpa småbitar, men försök att behålla
Ser grymt bra ut i plåten .keep it 
Isoleringen ser eftermonterad ut. Är det inte så isolering såg ut förr i tiden? Jag hade något liknande uppe på mitt garagetak.
Grattis till ett riktigt friskt objekt.
Stämmer nu när du säger det, ser ut som gammal isolering, lite konstigt att det är tagel eller
vad det heter, samma som i säten i ytterkant.
Ja nog lär man försöka att rädda det, kan inte finnas så många barndoors som har original golvet kvar.
Det är sämst vid dörrarna, får se hur jag gör när man kommer dit

Precis sån isolering var min buss fylld med åxå , tyvärr hade den sugit åt sej vatten lite här och där så den hade rostat mer än nödvändigt på vissa ställen.. och golvet fixar du ju lite lätt om det inte var mer än så !
Starta.....starta......starta, renoveringen 
Precis sån isolering var min buss fylld med åxå , tyvärr hade den sugit åt sej vatten lite här och där så den hade rostat mer än nödvändigt på vissa ställen.. och golvet fixar du ju lite lätt om det inte var mer än så !
Kanske var vanligt att folk isolerade dom för att få lite bättre värme, det var fullt med sådant lurv
under pedalerna på min.
Starta.....starta......starta, renoveringen
Mjukstartar snart 
På vänster hundben sitter det här nitade emblemet, det ska naturligtvis flyttas över till det nya.
Fortsatte att riva ur den i hytten, hjulhusen såg bra ut samt brunnen i mitten ner mot golvet.
Någon som vet vad den här lilla luckan är till för tro??
Golvet vid pedalerna blir det till att byta ut.
Andra luckor med okänd funktion har av "dom som vet" förklarats som "bombhundslucka" så jag gissar på det.
Ett par golvhalvor och lite färg och din buss är redo för 2012
Trevligt att se bilder och fin buss..
Såld ny på samma ställe som min enkelhytt. Mästerligt mannen! 
Inspirationsbild! 

Den där lilla luckan i mellanväggen finns på vissa av Gersons mellanväggar. Är det en Kleinbuss-grej kanske?
Den där lilla luckan i mellanväggen finns på vissa av Gersons mellanväggar. Är det en Kleinbuss-grej kanske?
Finns på panel 51:a träskmonstret också.
Inspirationsbild!
Oj den var kläcker, vilken skillnad det blir när dom är rejält sänkt, som den står
nu, ser den bra tråkig ut. Snart dimper plåten ner hos Bengt och då får man
kanske ta en liten snok på 50:an det blir också lite inspiration.
Man är lite nyfiken på den, och vad den ska vara bra för, frågar man på The Samba får man säkert svar
finns en del grymma bd gubbar på den sidan.
På vänster hundben sitter det här nitade emblemet, det ska naturligtvis flyttas över till det nya.
Fortsatte att riva ur den i hytten, hjulhusen såg bra ut samt brunnen i mitten ner mot golvet.
Någon som vet vad den här lilla luckan är till för tro??
Golvet vid pedalerna blir det till att byta ut.
Får Ågren när jag ser din buss... Den senaste jag hade var i ungefär detta skick när jag hämtade den i Dalaskogarna. Definitivt skall du laga befintligt golv! Vill nog ha en Barndoor igen... 
nizekustoms skrev:Den där lilla luckan i mellanväggen finns på vissa av Gersons mellanväggar. Är det en Kleinbuss-grej kanske?
Man är lite nyfiken på den, och vad den ska vara bra för, frågar man på The Samba får man säkert svar
finns en del grymma bd gubbar på den sidan.
Hittade detta!
Verkar vara oklart om funktionen.
Spännande! 
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … mp;start=0
Fidde skrev:nizekustoms skrev:Den där lilla luckan i mellanväggen finns på vissa av Gersons mellanväggar. Är det en Kleinbuss-grej kanske?
finns en del grymma bd gubbar på den sidan.Hittade detta!
Verkar vara oklart om funktionen.
Spännande!
Spännande helt klart
det måste finnas en förklaring!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 40 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor 54 Klein. Byggnadsfirma Zetterberg
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.