51

Dagen bestod mest av mätning och lite tillverkning åt Olzzon men jag hann med lite mer
rostlagning.

Fixade en ny kant, den som vilar mot kanalen. Hörnet lämnar jag till sist när den är helt
på plats, och några hål ska borras för punktsvets.
PunBB bbcode test
Lite mer kant mot hjulhus blev det, nu är det bara en liten stump kvar sedan ska den
vändas och höger sida fixas.
PunBB bbcode test

52

Spännande vyer av en VW-kaross. Man får verkligen fundera vilken del av karossen man ser.

53

Återstår att se när det ska paras ihop till en bil igen men jag tror det ser bra ut !

ICQ/ad

You´ll never know...

54

ser bra ut fidde. kanske är mogen att ta åt dig ett storjobb snart? bygga om min willys 36a från sedan till coupe?  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

55

jn skrev:

ser bra ut fidde. kanske är mogen att ta åt dig ett storjobb snart? bygga om min willys 36a från sedan till coupe?  ICQ/ad

Gick inte du en svetskurs? ICQ/ad

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

56

jo då, svetsa kan jag. är väl en aning efter fidde i plåtbankning bara.  ICQ/ag  blivit riktigt duktig nu fidde. fortsätt så där nu!

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

57

HenrikL skrev:

Spännande vyer av en VW-kaross. Man får verkligen fundera vilken del av karossen man ser.

Ja, det är innerskin och ytterskin om varan, blir dubbel jobb på något vis.

58

m.helsing skrev:

Återstår att se när det ska paras ihop till en bil igen men jag tror det ser bra ut !

ICQ/ad

Spänningen stiger, man vet inte var det slutar, kanske får ta den under armen och gå bort till
Woffe på kaross kurs innan det är klart ICQ/ag

59

jn skrev:

Du lär väl ha något att pula med när den du håller på med nu är klar. Jag är övertygad
om att du fixar ett sådant jobb, kanske jag kan tillföra något när du börjar med den ICQ/ab

60 Senaste redigerad av Fidde (2012-02-24 19:38:27)

Dörrarna måste lira och vara rätt innan den bakre delen börjar passas in. Höger är bra i mått, men
vänster är helt slut. Den har svält så dörrspringan är helt borta.
PunBB bbcode test
Kapade bort rutramen på den friska dörren och provade den, nu blev det andra bananer.
Provade också att lägga olika brickor under kaross infästningen vid hjulhuset och under
kaross infästningen vid framvagnen. Det går att justera dörrspringan rejält på det viset.
Har för mig att Bengt H pratade om den här metoden, kanske var något som
tilllämpades när Karmann byggde bilarna.
PunBB bbcode test
Dörren är nästan klar för svetsning, det blev bra omfattande med mycket mätning och trix.
Den har sedanens innerskin med gångjärnen i framkant och cabbens innerskin i bak så
dörren har tappat alla mått, det blev lite jobb att få till den rätt i alla led.

Lägger in några bilder på Måndag, strömmen tog slut i kameran.

61

Hade flyt med höger dörr, den är bytt till en äldre med samma handtagsbrunn som sedandörrens!
PunBB bbcode test

62

Spännande pussel detta ICQ/ab

63

du är en schysst kille Fidde, som hjälper junior så mycket!
Å dina projekt ser ju kanon ut också, man blir imponerad av plåtjobben.

64

MrIcka skrev:

Spännande pussel detta ICQ/ab

Pussel var en bra benämning, det här är nog det mest komplicerade bilbygge jag
gett mig in på hittills, men det är kul som fan ICQ/ab

65

t100r skrev:

du är en schysst kille Fidde, som hjälper junior så mycket!
Å dina projekt ser ju kanon ut också, man blir imponerad av plåtjobben.

Dina ord värmer, tack ICQ/ab pojken är värd lite hjälp när han är så målmedveten, tanken att ta betalt
finns inte, tycker bara att det är kul ICQ/ab

66

kennykrom skrev:

Drog en tjyvkik idag ICQ/ad looking good mannen ! ICQ/ab

Ok, du var ner och hämtade militären? hur blir det sedan, släng i väg ett PM så jag är uppdaterad ICQ/ab

67

Kul med en tråd som innehåller seriösa plåtjobb, ser kanon ut Fidde !

När du är klar med denna får du göra en "body drop" ala T2D på min dubbelhytt  ICQ/af

68

Franke skrev:

Kul med en tråd som innehåller seriösa plåtjobb, ser kanon ut Fidde !

När du är klar med denna får du göra en "body drop" ala T2D på min dubbelhytt  ICQ/af

Trevligt att du uppskattar mitt plåt arbete ICQ/ab jag har alltid tackat nej till förfrågningar hittills.
Men en Body Dropp vore en utmaning, man vet aldrig ICQ/ad  ICQ/ab

69

Sitter och funderar vad man ska ha för motor i bilen, har några trötta 1600 motorer, men
det känns inte kul. Det lutar åt att bygga en ny 2332cc turbo maskin av delar jag har.

När Ola kom med sitt erbjudande att låna ut ett gammalt klassiskt sug turbo
system vaknade man till. Har alltid varit mest intresserad av sugmotorer
men turbo vore fränt att prova. Ett sådant system är ju väldigt enkelt
mot för ett med sprut när man inte har kunskapen. Nu är man nog
en tidsoptimist, men det vore kul!

70

Bara testa det. Är ju långt ifrån optimalt men blir klart fränt! ICQ/ab

Mera känd som jb...

71 Senaste redigerad av Fidde (2012-02-27 15:07:31)

Fortsatte med frankenstein dörren, det blir nästan 3 meter hel svets innan den är klar.
Här är vad som blev kvar av cab dörren.
PunBB bbcode test
Som parades ihop med sedanens dörr.
PunBB bbcode test
Provmontering, väntar med att helköra den tills bakdelen är på plats.
PunBB bbcode test

72

Fan vad du ligger i Fidde, helt sjukt snyggt!

73

Skön konst..roligt att se folk som kan hantera plåt...keep on! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

74

härligt Fidde, blir väl en riktig skit sommar med massa regn bara för att du får en cab.... jobba på nu mannen så man kan snoka lite nästa gång man är i gävle

75

Fidde, om du inte har gummilisten i dörren så sätt i den när du passar in den.
Har hittat på alla mina bilder på min cab renovering, ska fixa ut dom bara ICQ/ad