Du.... om jag vore du skulle jag köra med lyx stötisar, men köra extraljusen så långt upp i X som dom gick få...
Inspirerande nånting! Måste nog glida ner till borlänge i sommar.. börjar vara några nya bussar att kolla på nu 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Baywindow kleinbus 1968
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Du.... om jag vore du skulle jag köra med lyx stötisar, men köra extraljusen så långt upp i X som dom gick få...
Inspirerande nånting! Måste nog glida ner till borlänge i sommar.. börjar vara några nya bussar att kolla på nu 
Kan bara hålla med alla andra, en riktigt skön buss Demian 
Det är säkert 
Imponerande....
Ställer mig i ledet o SKRIKER du är Kungen!, Demian!
Har alla börjat rappa i den här tråden?
-66 oyo är det ju bevisat att det INTE är, vw eller Porsche däremot.
Vilket ryck!! Visar att det går när det inte är rost innblandat.
Den här helgen borde dra upp värdet på rostfria bilar något så astronomiskt
Grattis till ännu en grym buss!!
Fasen vilken härlig buss! Båda tummarna upp! 
Demian snyggt jobbat
Hur sänktes den i bak bak på yttre eller inre splinsen ?
Imponerande tempo och lysande resultat 
Härligt Demian! Kan tänka mig att det känns lite i kroppen nu 
Tack för den positiva feedbacken. Fast inte var det så märkvärdigt, det var ju bara skruvning och lite svetsning i fyra dagar.
-Nico, jo, man känner det i armar och ben idag.
-Raggarn, Vi hann tyvärr inte med DKW:n
-Danken, ja det är dags att du tar dig söderut igen. Det var ju ett tag sen.
-Tony, jag har ingen koll på hur många splines det är bak. Jag rev loss allt och plockade tillbaka lite på känn.
Extralyserna kommer nog att ryka, men de satt på stötfångaren, så de fick sitta kvar då jag monterade den.
Här är en bild på lyxen som fick släppa inredning och lyxdetaljer.

vad är det som skymtar till höger i bild?
ser ut som en splitbuss eller ät det en gammal plastbåt 
Applåder. Riktigt snyggt stuk å snabbt också.
Grymt!!
Buss porr!
Sådant här får ett STORT GILLA! 
Jag bockar och bugar!
Det som skymtar till höger på sista kortet är en annan bay.
heftig stuk Demian. hva har du senkt den med bak?
Men fy faen va bra det blir, du får flippa mina spindlar framöver för nu ska splittframvagnen på
om den blir kvar dvs.
Tackar! Tackar!
Bak är den bara sänkt genom att hacka om splines.

Marcus, klart du måste på med en splitframvagn....
Var och såg den live idag, så hård med lite medel, 
Ja då har jag börjat att framvagnskonvertera min buss. En fråga, när du svetsar om framvagnen lossar du hjälpstyrarmsfästet som jag sett att franke gör när han bygger om sina framvagnar?
. Nu ska jag smalna av min lite då jag ändå måste byta gavlar då bussen är en 72a så då kanske det är lika bra att göra så.
Har du splitt konverterat en buss med bromsservo nån gång?
Jag skulle tro att man tar bort hjälpstyrarmsfästet för att komma åt att borra bort inpressningarna i mittklumpen.
Jag har slagit mittklumparna åt sidan, utan att borra ur inpressningarna. Jag har slagit dom fram och tillbaka några gånger. Likaså har jag satt i en lång hjulbult vid sänksatsen och motionerat dom fram och tillbaka.
Då jag har smalnat av framvagnen har det varit en enkel sak att slå ur dom ur röret och putsa till dom. Det är ju lättare att justera höjden om dom går lite lättare.
Om du ska byta till splitframvagn, och köra med bayens hjälpstyrarm, så måste du flytta fästet för styrdämparen. Jag har för mig att det sitter till vänster på split och till höger på bay.
Jag har inte moddat dit en bromsservo på en splitframvagn, men är sugen på att prova. Jag har kollat lite lätt på det. Rören sitter ju tightare och bromsservon får inte plats i mellan, så du måste förmodligen flytta fram fästet några cm och förlänga staget till H-bromscylindern lika mycket.
Ok då låter jag mitt fäste sitta kvar. Tänkte använda splittens hjälpstyrarm. Har ju redan bytt bromscylinder till en utan servo men har kvar klockan för att ha nåt att fästa cylindern i
Ok då låter jag mitt fäste sitta kvar. Tänkte använda splittens hjälpstyrarm. Har ju redan bytt bromscylinder till en utan servo men har kvar klockan för att ha nåt att fästa cylindern i
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Baywindow kleinbus 1968
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.