1

Som sagt fixat en is och satt upp ljus på en "bollplan" där vi bor, men KBAB (bostadsbolaget) vaktmästaren där jag bor menar nu att det är mitt ansvar om nån skadar sig där.

Kan det vara så?
Som förälder ansvarar man för sina unga vad dom än gör eller? (t.o.m 18 år)

KBAB gör inte mycket för att ungar ska ha nån stans att leka, vi kan lika gärna bygga ett cykelföråd där menar han.

Han menar på att det har komigt klagomål på väsen, men herrejäv....ar på sommaren när ungar är ute längre och är där och sparkar boll då går det bra. Om nån unge skadar sig då på asfalten tar då KBAB ansvar ? Nä det betvivlar jag starkt..

Är han/de bara sur för att jag fixade det bättre själv än vad vaktmästarna gjorde.

Så till min fråga ska jag fortsätta att fixa is så länge det nu går eller ska man ge upp??

Vad tycker ni?

Tack för ordet / Mvh T

Har ingen bug, inte ens en Meanbug. Men jag har kalsonger. Boxer ville jag ha..........

2

Spola till lite is utanför vaktmästarkontoret.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3

Fortsätt du,,,även ungarna i dag måste ju få få vara någonstans och höras och synas,,det verkar som om många glömt det,,ungarna idag varken får höras eller synas,,dom måste ju få göra saker dom med ICQ/ag  (har själv två unga tonåringar)

Typ 1 -58

4

Fortsätt spola is!
Men kanske på sin plats med en väl formulerad skylt , typ.........."varning isen sandas ej"

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Spola..

Men kolla även med hyresgästföreningen eller med bostadsgästföreningen om du vill ha motargument. Barnen dina är ju prio och har dom roligt så kan det vara värt det..

Eller sätt dit en skylt. "Halt golv!, Så nu varnade jag dig då är det ditt ansvar om du trillar"

6

Jag vet att det var problem på Råtorp (Karlstad) förra vintern då kommunen inte ville spola upp en is på föräldrarnas begäran. Problemet enligt kommunen är att de inte har resurser att underhålla isen vilket medför att om asfalten kommer fram och ett barn skadar sig så åker kommunen dit på det.

Rätt eller fel vet jag inte......

7

Fortsätt spola, du ses nog som en hjälte av dem andra föräldrarna! ICQ/ab sätt upp en skylt och kör på!!

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

8

spola på!!

"S"lowbugz 023

9

Ett trevligt initsiativ.. och med en lämplig skylt borde du vara safe.
typ att föräldrarna anvarar för sina barns handlingar.. dvs som vanligt! ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10

Va fan klart ungarna skall åka skrillor !
Om folk gnäller på oväsen så är dom bara bittra och avundsjuka skit i dom ... Hänvisa till volymknappen där dom sitter å lyssnar på P4 ICQ/ad

West Coast Volks
Attitude is everything !

11 Senaste redigerad av SakLetare (2012-02-17 20:42:00)

Gäller nog samma sak där som alla dessa pooler folk ställer upp på sina gräsmattor. Drunknar ett barn i den så är det DU som pool/mark ägare som är ansvarig. Därför får man inte ställa dessa på allmänn mark då det blir den som äger marken som är ansvarig vid olycksfall.
Tycker själv att du är en hjälte som vill fixa med is! Försök få med Hyresgästföreningen på området eller den som är ägare till fastigheten.

De han skulle kunna göra är att debitera dej för vattnet, för det är inte gratis.

Mvh En fastighetsskötare

Bubbla -62
Buss -60

12

Tack för alla trevliga svar. Grabben och jag fixa med isen igår skotta och spola, men idag + väder och regn!!

Så gladast är nog vaktmästaren just nu  Default/lol

Men vi kommer igen bara det blir minus igen.  ICQ/ab

Har ingen bug, inte ens en Meanbug. Men jag har kalsonger. Boxer ville jag ha..........

13

Spola på och ställ dit en grill och grilla lite korv så är det snart fullt med ungar och föräldrar som halkar runt på isen.
ICQ/ag  ICQ/ag

14

Du är nog inte bara en hjälte åt föräldrarna, utan ungarna med!
Han kanske vart lite sur för du kunde göra saken bättre än vad han själv kunde?  ICQ/ad   ICQ/af
Spola på  ICQ/af

15

Spola på men som en del säger sätt upp en skylt med varning för hal is, halkrisk om man kliver på isen..
mvh nivek75

16

det där med ansvar är ju ett problem,,,alla idag vill ju svära sig fria från det,,,om man föutsätter att alla föräldrar tar ansvar för sina barn så borde det inte vara nått problem,,,men tyvärr så letar ju folk ofta orsak till att lägga ansvaret på andra,,sunt förnuft verkar det vara svärt med,,

Typ 1 -58

17

Slutspolat nu? För mycket plusgrader, snustort på plan.

Så vi byggde en hockeysarg i grabbrummet istället.   ICQ/ab
http://forumbilder.se/images/0f7201292639A7a50.jpg

18 Senaste redigerad av pompejus (2012-02-27 10:11:36)

Coolt,och med rätt sponsor och allt... ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

19

Ja då var det dax igen.. Idag ringde vaktmästaren och sa!
Nu får du inte spola mer byggbaracker på gång... Trist för ungarna.

20

Men kommunen kan väl bekosta en rink........................
Trist att det blir sådär.

Men du är ändå en hjälte i våra ögon ICQ/ab

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

21

Som Sakletaren skrivit, är det markägarens ansvar för sin mark.
Så markägaren borde sanda eller salta för att undanröja halkrisken på sin mark.
Om markägaren blir skadeståndsansvarig kan denne ju låta stämma dig, men då krävs det ju en bevisföring av att det var just DU som såg till att det blev halt. Det kanske finns nån sur kärring i huset som vill hjälpa till att sätta dit dig...
Det bästa hade ju varit att fråga markägaren om lov innan du spolade en is.
Nu har jag inte sökt på nätet idag, ang. Sådana här saker, men vill minnas att det fanns nån sajt med vardagsjuridska spörsmål, där kanske du kan få ett bättre svar.
Men skylta, javisst, två skyltar, minst, varning för svag is, och varning för argsint vaktmästare... ICQ/ad

Men det var väl inte detta svar du ville ha, glada tillrop har du ju fått här ovanför...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

22

Låter som det är dags att tipsa en lokala tidningen.

Byggbolag kör bort barnen!!!

Default/yikes  Default/yikes

"ljushuvud"

23

Byggbarackerna kommer säkerligen inte på en månad bara för det  ICQ/am

Men som sagt i våra ögon är du en vardagshjälte  ICQ/ab

Kommuner och fastighetsbolag är i dag (många gånger inte alla) misskötta och personalen har slutat bry sig för att ledningen bara fokuserar på att tjäna pengar.

Är det konstigt att många barn idag hellre spelar data eller tittar på tv än att tex ge sig ut och åka när någon fixar en isplan

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

24

Skåningen skrev:

Men som sagt i våra ögon är du en vardagshjälte  ICQ/ab

Kommuner och fastighetsbolag är i dag (många gånger inte alla) misskötta och personalen har slutat bry sig för att ledningen bara fokuserar på att tjäna pengar.

Är det konstigt att många barn idag hellre spelar data eller tittar på tv än att tex ge sig ut och åka när någon fixar en isplan

Så himla bra sagt!

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

25

Vilken hjälte!

Hoppas det löser sig, trots byggbarackerna ICQ/ab