1

Hej hej
Någon som vet hur dubbla weber 34 ICT ska bestyckas?
Det är en original AS 1600 i övrigt dom ska sitta på.

Ska det vara annan tändning när man byter till dom?

Ska plocka isär dom och byta munstycken tänkte jag.
Vet inte vad som sitter i nu men det funkar inge vidare. Ganska seg och flatspots.

2

Vad har du för fördelare? Vakuumförställning eller inte?

3

original med vakuum.

4

Och du har kopplat in vakuumet eller ej?  Ifrån båda förgasarna med t-koppling eller bara ena?  Vakuumet ifrån dessa förgasare är inte identiskt med det ifrån orginalförgasaren.  Jag kör på ict34or med vakuum t-kopplat till båda förgasarna utan några direkta flatspots, det svarar ganska bra.

5

ja det är kopplat med T koppling, dock inte lika långa slangar till båda. Kan det ha betydelse?

Jag får väl riva ur dom igen och kolla vad det sitter för munstycken i dom. Vad har du?
Har du original i resten av motorn?
Hur har du tändningen?

6

så här ser den rackaren ut nu..

http://img196.imageshack.us/img196/1509/motor2m.jpg

7

Loyden skrev:

ja det är kopplat med T koppling, dock inte lika långa slangar till båda. Kan det ha betydelse?

Jag får väl riva ur dom igen och kolla vad det sitter för munstycken i dom. Vad har du?
Har du original i resten av motorn?
Hur har du tändningen?

Du kanske i varje fall ska ha lika långa slangar till T-kopplingen... Default/hmm

8

ja jag har tänkt på det.. i efterhand men ändå..  ICQ/ad 
Får kika på det kanske redan nästa år!!  ICQ/ae

9

Alternativt prova med vakuum ifrån endast en gasare, och se över hur tändningen står. Alternativt prova med en 009 fördelare

10

Ja jag får dra fram detta igen..
har pluggat vakuumet på ena förgasaren och hållt på med tändningen.
tycker den går bra i början men när man kört några kilometer så blir det sämre igen.
och orken försvinner på låga varv.
några idéer??
Det dumma är att han har en remskiva utan någon som helst markering.. får ställa på känn.
Ska det vara mer förtändning än original när man har dom förgasarna?

11

Köp en ny remskiva med gradering, http://www.classicvw.se/motordelar/rems … 56_189_190
Ställ tändningen rätt och justera brytar och ventilspelet korrekt.
Då har du eliminerat dessa ting som problem, kvarstår det då, är det något med förgasarna som behöver justeras.

Mitt dåliga omdöme har skänkt mig mycket glädje

12

Om du gör såhär kanse du finner lösningen
Det kan vara jobbit men oftas kan man finna felet så här
Kör till det blir knasigt stoppa motorn lyft på flotörlocket kolla vilken  nivå du har på flotören (håll dig nära garret)
som du beskriver tappar orken och flatspot efter en stund
Om du släpper efter gasen och den går bättre 
Så brukar det vara när soppa nivån växlar och Erören suger mera luft än mix av soppa/luft man kan bli tokig på sådant
Om det är så orkar inte pumpen leverea tillräkligt med soppa (kolla om du kan få tag i en typ t2 pump)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

13

ok. tack. ska kolla på det!
du menar helt enkelt att dom kanske får för lite soppa från pumpen..
Pumpar en t2 pump mer? är inte det samma?

14

Loyden skrev:

ok. tack. ska kolla på det!
du menar helt enkelt att dom kanske får för lite soppa från pumpen..
Pumpar en t2 pump mer? är inte det samma?

Originalpumpen räcker bra,om den är hel..

15

ja jag kan ju testa å byta först.
har en ny liggandes.  ICQ/ab
så märker man om det blir skillnad

16

hello..
har testat en 009:a nu uan större skillnad.
Hittade en sida med inställning på weber 34.
Det står en grundinställnig för en "speed screw" och en för "mixture screw".
men jag hittar bara en, den som är mixture tror jag. Var finns den andra?

Och ska det vara original 7,5 grader på tändningen? Eller ska den vara annorlunda för att man bara byter förgasare och fördelare?

17

Här har du skruvarna på dina ICT:er. Förgasarna är liksidiga så den ena sidan brukar soppa/luft-skruven vara krånglig att komma åt. Använd en sådan där böjbar slangklämmemejsel med ett bits i, det brukar bli lättare att komma åt då.

/ P

http://i44.tinypic.com/j7god5.jpg

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

18

Sitter det en skruv där?  Default/yikes
Mixture är den enda jag hittat. Får kolla det.
För det är väl inte gasreglaget du menar..  ICQ/ad

19

På denna bild syns inte själva tomgångsskruven, titta på andra sidan av dina förgasare så ser du skruven.

Har du balanstub mellan insugen?

/ P

Ghia 1968

20

Okej.  ICQ/ab
Nej det har jag inte.. Och får villigt erkänna att jag inte vet vad det är..
Som du förstår är jag helt grön på dubbla förgasare.
Och det är inte ens min bil. Haha..

21

Det måste vara skriven till spjellet du menar?
Har tagit mig en titt nu och jag hittar inga andra skruvar.. ICQ/an
Får prova att ställa in igen..

22

Jag tror det PeCe menar är att vissa av dessa förgasare (vet inte om det skiljer på orginal och empi) har ett vaccumuttag som man kopplar mellan förgasarna för att jämna ut vaccumet.  Jag har dessa inkopplade på en t-förgrening och sen in i vakuumdosan på orginalfördelaren, och tycker det funkar bra för mig (har läst blandade åsikter om detta)

23

Okej.
Ja nuhar jag ju puttat i en 009:a utan större skillnad..
Jag hade det kopplat som du innan men nu har jag pluggat vaccumuttagen eftersom klockan försvann..  ICQ/ad

Ska jag kanske prova att koppla en slang mellan förgasarna bara??

Ska byta remskiva i helgen och se till att tändningen står rätt.
Kan ju vara en bra början..  ICQ/ae
Det ska väl vara 30 grader vid 3000 rpm?

24

Jag som du har nyss "lassat i" dubbla 34-ICT. Och jag har fått dessa att funka rätt bra på min 1776. Lite ombestyckning och justering så funkar det riktigt fint  ICQ/af
Angående balansslangen, så borrade och monterade jag en nippel i varje insug och kopplade en slang mellan de.
Använder 009-fördelare.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

25

andreas_ferm skrev:

Jag tror det PeCe menar är att vissa av dessa förgasare (vet inte om det skiljer på orginal och empi) har ett vaccumuttag som man kopplar mellan förgasarna för att jämna ut vaccumet.  Jag har dessa inkopplade på en t-förgrening och sen in i vakuumdosan på orginalfördelaren, och tycker det funkar bra för mig (har läst blandade åsikter om detta)

Precis, detta gäller alltså mellan insugen. Jag har själv Weber ICT:er, på min T3 motor och i instruktioner som medföljde förgasarna står det balanstub mellan insugen krävs. Min motor blev betydligt snällare när jag kopplade in denna balanstub, jag provade naturligtvis först utan tub. Har också läst blandade åsikter om denna tub's vara eller icke vara, men som sagt, min motor gick bättre med den inkopplad.

Jag hade först en 009:a utan vaccumklocka och pluggade vaccumuttagen på förgasarna, då gick motorn bra men ändå inte riktigt kanske... Bytte då till en 009:a med vaccumklocka och kopplade in slangar mellan vaccumklockan och förgasarna via en T-koppling. Jag tycker att motorn gick bättre, men det kanske är en inbillning för att jag inte ids att byta tilbaka gång till....... ICQ/ab

Jag tycker att du ska prova med dessa båda lösningar. Lycka till.

/ P

Ghia 1968