andreas_ferm skrev:Jag tror det PeCe menar är att vissa av dessa förgasare (vet inte om det skiljer på orginal och empi) har ett vaccumuttag som man kopplar mellan förgasarna för att jämna ut vaccumet. Jag har dessa inkopplade på en t-förgrening och sen in i vakuumdosan på orginalfördelaren, och tycker det funkar bra för mig (har läst blandade åsikter om detta)
Precis, detta gäller alltså mellan insugen. Jag har själv Weber ICT:er, på min T3 motor och i instruktioner som medföljde förgasarna står det balanstub mellan insugen krävs. Min motor blev betydligt snällare när jag kopplade in denna balanstub, jag provade naturligtvis först utan tub. Har också läst blandade åsikter om denna tub's vara eller icke vara, men som sagt, min motor gick bättre med den inkopplad.
Jag hade först en 009:a utan vaccumklocka och pluggade vaccumuttagen på förgasarna, då gick motorn bra men ändå inte riktigt kanske... Bytte då till en 009:a med vaccumklocka och kopplade in slangar mellan vaccumklockan och förgasarna via en T-koppling. Jag tycker att motorn gick bättre, men det kanske är en inbillning för att jag inte ids att byta tilbaka gång till....... 
Jag tycker att du ska prova med dessa båda lösningar. Lycka till.
/ P
VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968