1

Hur många här har lyckats?

Den här bilden fick jag hemskickad för ca 10 år sen efter att några veckor tidigare passerat en polisbuss med tillhörande fartkamera på ett industriområde.

62 km/h, 1200 riksdaler och ett fint foto att rama in. Tack för det konstapeln!

Post's attachments

speeding.JPG, 148.91 kb, 500 x 373
speeding.JPG 148.91 kb, 192 downloads since 2012-02-11 

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

2

Grattis.

Trodde polisen hade bättre kameror än polaroid..

3

Ha, torskade själv med min Baybuss i Halmstad för några årsedan. Blev också 1200kr fattigare. Men konstapeln tyckte jag hade en fin buss och "det är ju inte så ofta man ser sånna här gamla bussar längre"

Medlem i Halmstad Luftkühlers

4

Jag har klarat mig från fortkörning, men åkte på avsaknad av nummerplåt fram. 1500:- gick det på.

Jag hade bytt stötfångare och inte hunnit satt dit plåten. Jag hade den i bilen och erbjöd mig att sätta dit den direkt, men det var inte polismannen intresserad av. Det var viktigare att ge mig böter, än att jag åkte därifrån med en nummerplåt på rätt ställe....

http://i39.tinypic.com/xl9ni0.jpg

5

Demian skrev:

Jag har klarat mig från fortkörning, men åkte på avsaknad av nummerplåt fram. 1500:- gick det på.

Jag hade bytt stötfångare och inte hunnit satt dit plåten. Jag hade den i bilen och erbjöd mig att sätta dit den direkt, men det var inte polismannen intresserad av. Det var viktigare att ge mig böter, än att jag åkte därifrån med en nummerplåt på rätt ställe....

Det är alltid bättra att skriva ut böter än att lagen som boten gäller följs.  Default/lol

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Åkte "dit" med cal-lookern för 5-6 år sedan.... Var nerkallad till jobbet att reparera ett "snabbjobb", och tänkte väl gasa på lite så jag hann tillbaka till ett TV-program jag tänke se? En mörk, fuktig (immiga sidorutor) höstkväll, och på infarten till stan stod det en ensapolis med laserpicka bakom en reklamskylt (som jag alltså inte såg...)
Han hoppade in i sin polisbil och körde ikapp mig 500 meter senare - 120Km på 90-väg blev hårfint nära körkortsindragning påpekade han...
Samt att man inte skulle köra så fort med en "veteranbil", själv hade jag just känt mig nöjd att fått upp den i topphastighet med otrimmad originalmotor ?-)

7

blev stoppad på power meet i sommras för "sned nummerplåt". sjukt löjligt!
Ett gäng poliser hävdade att nr plåten fram inte syntes. Protesterade och sa att det gör den vell visst!? såhär såg det ut...
http://mr-nicke.se/stuff/polis%20f%C3%B6re.jpg

aset visste lika väl som jag att en sned nrplåt inte är underlag för några böter. Men då hotade han med att om jag inte flyttade på den (på plats) skulle han göra en flygande besiktning och då kunna underkänna placeringen, och antagligen hitta flera fel. Ja sa att det går inte, jag har inga verktyg med mig. Då hämtade han en verktygslåda, och sen stod de asen där och kollade på medan ja skruvade bort den till en "godkänd" placering..
http://mr-nicke.se/stuff/polis%20efter.jpg

Undertiden åkte raggarasen förbi på taken av Chevor och kastade ölburkar omkring sig... men de hade ju i alla fall nrplåten rätt plaserad så då var det tydligen bara att åka vidare... Default/hmm

8

På väg hem från Scc 09. Väg 55 mellan Enköping och Strängnäs.
76 på 70 väg kl 01oo 1500kr i böter ICQ/ab
http://i42.tinypic.com/11v7889.png

Typ2 Eh bay 1973

9

solskydd gubbar, solskydd!  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

10

jn skrev:

Räcker det med faktor 10 på solskyddet eller är det kanske parasoll som gäller? Default/lol

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

11

Reine skrev:
jn skrev:

Räcker det med faktor 10 på solskyddet eller är det kanske parasoll som gäller? Default/lol

Default/lol  tänkte mer på det som sitter i bilen men prova vetja!  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

12

Två luftkylda böter har jag samlat på mig.

Första var en ung 18 åring som körde 80 på 70 sträcka på E4an. En iof trevlig polis stoppade mig och undrade om det verkligen går att köra för fort med en bubbla. Polisen i polisbilen som skrev ut lappen sen var bara arg och muttrande.

för ett år sen försov jag mig och hade ett möte om en halvtimma, men 10 mil hemifrån. Det var rattnykterhetens dag och när jag körde in min 1600 mot Boden reagerade jag först med tanken "vad många poliser det står på Kvantums parkering". Sen klickade det "POLISER" och jag hoppade på bromsen. 70 på 50 väg. Så dumt. Bara dumt.
De tog in alla passerande bilar. Två led med blåskontroll och en för fortkörare. Men den unge polisen som skulle bötfälla mig var så nervös att jag inte ens behövde blåsa. På rattnykterhetens dag! ICQ/af

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

13

Sommaren förra året. 66 på 50 väg precis utanför Enköping. Snutjävlarna står i en nedförsbacke och kör laser. Massa fel de gjorde.... Well well. 2400kr fattigare och hela respekten för snutarna borta.

Det roliga är att man lär ut att man ska släppa gasen i nedförsbackarna och låta rulla, men de får man böter.. Well well..

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

14

Jag var på väg mot Roslagen och en skön helg på landet, när jag i bussen ligger bakom en väldigt långsam Porsche av modernt snitt. När det blev nerförsbacke tog jag chansen att köra om Porschen, det var precis vid en fartkamera det. Det blixtrar till, men ngn bot har jag ännu inte sett röken av. Man lockas ju till att spekulera i om lagen trodde det var Porschen som körde om bussen på fel sida, för det omvända kan väl knappast vara möjligt?  ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

15

Jag ska erkänna att jag några gånger gasat på förbi nån kamera för att bli fast på bild, men inte lyckats...  ICQ/ad
Hälsningar
"Captain Slow"

16

GB skrev:

Jag ska erkänna att jag några gånger gasat på förbi nån kamera för att bli fast på bild, men inte lyckats...  ICQ/ad
Hälsningar
"Captain Slow"

Jag kan ta ett foto på dig för 1500:- om du vill  ICQ/ad

17

David, Luleå skrev:
GB skrev:

Hälsningar
"Captain Slow"

Jag kan ta ett foto på dig för 1500:- om du vill  ICQ/ad

Default/lol

18

kee skrev:

Jag var på väg mot Roslagen och en skön helg på landet, när jag i bussen ligger bakom en väldigt långsam Porsche av modernt snitt. När det blev nerförsbacke tog jag chansen att köra om Porschen, det var precis vid en fartkamera det. Det blixtrar till, men ngn bot har jag ännu inte sett röken av. Man lockas ju till att spekulera i om lagen trodde det var Porschen som körde om bussen på fel sida, för det omvända kan väl knappast vara möjligt?  ICQ/ae

Fotot är inte giltigt om det är två bilar parallellt eftersom man inte vet vem som kör för fort. Ska du åka fort, se till att åka två bilar i bredd. ICQ/ad

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

19

Inte fortkörning... Men, störade av ordning... 1500:- (stinger) , ingen nummerplåt fram 800:-. Olovlig körning 1500:- ,ombesiktningar pga av lite allt möjligt...

20

Narkotikapolisen stoppade mig i vad de ansåg vara 140 på 70 väg efter ett rödljusrejs mot nån stajlad japsbil. Men då det var just narkotikapoliser så hade de inte någon mätutrustning i sin civilbil så de kunde inte göra annat än att varna mig för att göra om det.

Däremot var de grymt skeptiska till att en bubbla överhuvudtaget borde kunna acca så och gå så fort, och ljudet var konstigt. Då var det skönt att ha texten "motorn utbytt" i regbeviset  ICQ/af

21

Bergau skrev:

Sommaren förra året. 66 på 50 väg precis utanför Enköping. Snutjävlarna står i en nedförsbacke och kör laser. Massa fel de gjorde.... Well well. 2400kr fattigare och hela respekten för snutarna borta.

Det roliga är att man lär ut att man ska släppa gasen i nedförsbackarna och låta rulla, men de får man böter.. Well well..

Går din bil fortare när du släpper gasen?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

22

175km/h på 100-sträcka när jag märker blåljus i backspegeln, bromsar ner och blir lycklig när dom kör om och försvinner, hände för 2 år sedan och aldrig hört nåt sen ICQ/ab

Bugpeople

23

Aldrig hört förut att fortkörning kan ge hörselnedsättning...bäst att akta sig... Default/lol

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

24

Default/lol

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

25

Fick den här i brevlådan i veckan.. Förnekar ange anledning nån som har en kreativ idé? ICQ/ab

http://forumbilder.no/images/2014/06/21/image.jpg