1

Då det inte är så himla lätt att hitta lämmar (lemmar är desto enklare) till gamla pickisar tänkte jag höra med någon kunnig vilka som passar till olika modeller(t.ex. bay -> split)!
Alltså, vilka årsmodeller av enkelhyttare har likadana lämmar? ICQ/ag

Kan inte mycket...

2

Det är bara baklämmen som har samma längd på split som på bay. Resten skiljer.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Skit-vade-piss-vademekum! Hade annars tänkt använda en uppsättning early Bay lämmar, men då är det bara att glömma!  ICQ/ab

Kan inte mycket...

4

Jag letade i 4 år innan jag fick tag i splitlämmar köpte baylämmar som skulle kortas till rätt längd men det löste sig så dom såldes för 2500:- som en del tyckte var för mycket ICQ/ag  är inte lätt att hitta fräscha bay heller..... så hittar du så köp är mitt råd

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

5

Jag har ett set rostiga Split enkelhyttslämmar liggande, tror de är från en 60:a eller nåt liknande om det spelar roll!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

6

Ja, verkar inte vara lätt att hitta en uppsättning!
Är det någon skillnad på split-lämmarna beroende på årsm?  ICQ/ag

Kan inte mycket...

7

Hella skrev:

Jag har ett set rostiga Split enkelhyttslämmar liggande, tror de är från en 60:a eller nåt liknande om det spelar roll!

Är dom skadade Hella? Är till en -60 jag söker  ICQ/ag

Kan inte mycket...

8

NickeNyfiken skrev:

Skit-vade-piss-vademekum! Hade annars tänkt använda en uppsättning early Bay lämmar, men då är det bara att glömma!  ICQ/ab

Om de är hela och fina är jag intresserad av dem om du vill sälja ICQ/ab

9

Håller ett tag till på lämmarna, blir det aktuellt att sälja så vet jag av en spekulant  ICQ/ad

Kan inte mycket...

10

NickeNyfiken skrev:

Är dom skadade Hella? Är till en -60 jag söker  ICQ/ag

Tja, skadade...... Rostskadade är de, funkar som de är på en rat-look men kräver en hel del lagning innan de kan sitta på en fin bil!  ICQ/ad  Men de är riktigt hyfsat raka och släta!  ICQ/ab Färgsättningen är originalgrå med rostbruna inslag!  Default/lol

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)