26

rs68 skrev:

Underbar buss, GB! Och vad händer i steg 3? Hade du köpt likadana spindlar som Nisse eller?

Tackar! jo efter massa övervägande blev det droppade spindlar mycket för att jag är kass på att skruva och hitta en splitframvagn som inte direkt är gratis och sen hitta på och pröjsa nån att fixa ordning den så drar det alla fall iväg lite kulor och då jag har lilla femman på bussen så måste det också moddas... så jag fick pynta lite extra för dom sista centimeterna  ICQ/af

27 Senaste redigerad av Franke (2011-12-17 17:26:01)

GB skrev:

Ovan på min buss är väl 2:a sänkningen i ordningen och varje gång har man trott att man skulle vara nöjd ett tag... men det har inte tagit lång tid förens man börjat tänka "bara ett par centimeter till sen så..." nu är sänkning nr 3 påbörjad  ICQ/ad

Sänkning är helt klart beroendeframkallande , jag har själv börjat med version 4  ICQ/ag
Blir nog en 5:e version också men då på en annan buss.
Det blir nog en 4:e för dig också ska du se, vi flyttar upp framvagnen när du tröttnat på att skrapa i  ICQ/ad

28

Men vad har GB för dropplinje mått där på bild då ? 158 eller nåt sånt ?

Jag har ju åxå bara dubbla sänksatser i min Bay och ligger på 161 typ men ska nog justera ner den lite till , min har aldrig skrapat i... tråkigt..

You´ll never know...

29

Franke: vet du någon som säljer uppflyttade gavlar? eller färdiga kit? & finns det någon som höjt framvagnen igenom att kapa ur balken & sonica flytta upp den!! skulle vilja se lite bilder på ett sådant bygge!

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

30 Senaste redigerad av Franke (2012-01-12 03:18:21)

CoSmoZ skrev:

Franke: vet du någon som säljer uppflyttade gavlar? eller färdiga kit? & finns det någon som höjt framvagnen igenom att kapa ur balken & sonica flytta upp den!! skulle vilja se lite bilder på ett sådant bygge!

Det är nog ingen som säljer gavlar som flyttar upp framvagnen eller färdiga kit.
Kolla in Sänkes buss så får du se hur det blir med mina splitgavlar som flyttar upp framvagnen 40mm.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6286

Jag kan ordna fler gavlar men jag tänkte att Sänkes buss ska bli klar först så att han får vara tuffast ett tag  ICQ/af

Eftersom det är ganska svårt att få tag i splitframvagnar så kommer jag i framtiden satsa på att flytta upp bayframvagnar istället.
Detta blir dock en ganska radikal modifiering då jag kommer att flytta upp framvagnen 178mm så att övre torsionsröret hamnar inne i bussen, men jag är övetygad om att detta är lösningen för alla som vill åka lågt med en bay.

Nästa bay jag ska sänka kommer att få en framvagn likt denna på bilden nedan, en delbar variant så att man kan byta framvagn inför bes.
Det går säkert bra att besikta ändå men om det skulle bli problem kan det vara skönt att slippa såga isär framvagnen.
http://static.skynetblogs.be/media/133141/3934510649.8.JPG

31

ja jag har sett den röda bayen som har så!.. tufft! men varför skulle bilbesiktningen ha synpunker på det? .. & vilka andra problem får man om man flyttar upp den 178mm ??
har också haft den tanken!.. och en delbar löser några av dom problemen ICQ/ab ...

Patrik CoSmoZ Strömberg  // Shit-Low Kustoms //
[ VW Typ1-64  2.6L typ4 Turbo "FD Hazze Lindholms Svarta Race" ]
[ Baywindow -69 "A.B Enköpings Ångbryggeri" ]
[ Porsche 356 Speedster Replika -55 ] [ Typ1 Ragtop -66 Slammed ]

32

En tanke som slår mej är att går det inte "bara" att fräsa infästningshålen ovala så att man låter framvagnen glida upp lite till? om man nu köper en ny från Slamwerks blir det väll prisvärt.
Har precis köpt mej en Baybuss -70 och har stora planer att åka lååågt ICQ/ad

33

Nedre röret på split framvagnen hamnar 55,2mm högre upp än med Bay framvagn.  ICQ/ad

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36