CoSmoZ skrev:Franke: vet du någon som säljer uppflyttade gavlar? eller färdiga kit? & finns det någon som höjt framvagnen igenom att kapa ur balken & sonica flytta upp den!! skulle vilja se lite bilder på ett sådant bygge!
Det är nog ingen som säljer gavlar som flyttar upp framvagnen eller färdiga kit.
Kolla in Sänkes buss så får du se hur det blir med mina splitgavlar som flyttar upp framvagnen 40mm.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6286
Jag kan ordna fler gavlar men jag tänkte att Sänkes buss ska bli klar först så att han får vara tuffast ett tag
Eftersom det är ganska svårt att få tag i splitframvagnar så kommer jag i framtiden satsa på att flytta upp bayframvagnar istället.
Detta blir dock en ganska radikal modifiering då jag kommer att flytta upp framvagnen 178mm så att övre torsionsröret hamnar inne i bussen, men jag är övetygad om att detta är lösningen för alla som vill åka lågt med en bay.
Nästa bay jag ska sänka kommer att få en framvagn likt denna på bilden nedan, en delbar variant så att man kan byta framvagn inför bes.
Det går säkert bra att besikta ändå men om det skulle bli problem kan det vara skönt att slippa såga isär framvagnen.