jadu helsing.. angående staket att hänga på.. i vårt fall e en grann "käring" arg för att hennes utsikt/insikt i vår trädgård har försvunnit, när jag satte upp ett plank. att vi gjorde så beror på att vår hanhund blivit attackerad av lös springande hundar flera gånger vilket fått oss att söka vetierinär vård för honom
så nu är han rädd och uttrycker det genom att skälla på andra hundar.. då vi inte e ensamma i kvarteret med hundar, är det ett bekymmer då vi inte kan ha honom lös i trädgården, ens när vi är närvarande om han ser andra hundar..
nu då "k" klagat, måste vi ta bort "planket" och sätta nät alt staket som e estetiskt tilltalande i kommunens ögon.. vad det nu e.. och genast är friden över,okey han kan inte hoppa över och jaga bort dom andra "stygga" hundarna, men skälla kan han..så klart det stör mig
.. sträckan där damen i fråga kunde spana in i vår trädgård är ca 4m resten av hennes tomt e busk/häck klädd..men vi åker på att demontera en sträcka av 53m vilken senare får ersättas med annat.. kul meningsfullt arbete..
och billigt oxå..not!
Angående min käre far, så har han bekymmer med att få luft, så han får syrgasbehandlingar + mer mediciner.. runt 25 olika/dag..och det e hyfsat starka mediciner.. han e enkelt uttryckt mycket trött..
Sen att oljebrännaren i föräldra hemmet slutade fungera i 3 dagar och en vän till familjen kämpade med det.. och tempen innomhus låg på ca 13-15 grader gjorde inte livet lättare för min snart 84 åriga mor.. när man som vi 3 barn, bor alldeles för långt bort går det inte annat att oroa sig.
sådant gör inte att intresset för att "pyssla"ökar.. har ju själv en elfläkt som håller lite över frostfritt i garaget.. inte direkt stimmulerande att mecka i tjock jacka med vantar..
att jag sen igår klanta till ena stolpen + att jag vid senaste ritnings uppdateringen (ritningen finns bara i min förvirrade hjärna) ändrade en hel del strukturellt, gör att jag får nytillverka fler profiler..
Vi får c.. e ju ingen ko på isen.. vill inte jobba med stress. det har jag nog av på jobbet då vi stundvis måste få ihop projekt, som inte vi vet riktigt hur dom slutligen skall vara..
det är ju tyvärr så... att på en del företag finns det säljare som säljer saker som man ännu inte vet lösningen på.
..jag säger inte att det e så på mitt företag.. men..
Pompejus.. trist med dina luftrör.. både frugan o jag lider av hesa strupar pga vinterkylan....och min förkylning som innan fick mig sängliggande har till viss del blossat upp igen..
trist att ditt "skall bara " jobb var mycket värre än beräknat..skönt att du fick till det i slutet.. ta det lungt och klappa frugan.. på en väl vald plats..
man vill ju inte bli ovän med makten och härligheten..
och ni som trodde jag skulle uppdatera med en knippa halv suddiga bilder på ett busslik får som 25 hp skulle sagt ..gå och lägga er igen..
sorry hoppas jag kan göra lite mer nytta en annan dag.
bay bay och krya på er.
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(