johan_l skrev:Om du har kvar samma motor kan du ha kvar samma start. Jag tror inte du behöver skaffa en i reserv, går ju alltid knuffa igång om det kniper. Som skrivet så verkar det vara MYCKET sällsynt att de brinner upp... Då ska du ha en start i reserv i bagaget på bruksbilen ochså, för ibland pajjar startmotorer även på en volvo v70 eller VW polo... 
Sen ser jag det står lycksele i din signatur. Låg temp gör väl säkert belastningen på starten större, men ska du bara sommarköra spelar det ju ingen roll...
Om du byter motor till en med 12v så byter du lämpligen till en 12v start istället för att byta svänghjul... gå inte över ån efter vatten säger de ju...
Sant sant!
Nä men blir och ha kvar gamm motorn och låta svnghjul/startmotorn sitta kvar 
På tal om väder, kanonfin vinter i år! varit högst typ 15 minus eller liknande, typ 2 dagar eller så 
Sen har det varit under 10 minus hela tiden i stort sett.
Angående elen man byter ut på motorn om man ska konvertera, det är ju då i mitt fall tändspolen, generatorn, reläer och har en fråga, angående den där delen i förgasarn man ska byta med, automatisk choke eller vad det nu är, ska man byta den eller kan man sätta en omvandlar? Är dom lätt få tag i och är dom billiga?
Är det mer saker som måste bytas ut? (el delar)