sista_bossen skrev:johan_l skrev:Nej, det är ej komplett!
Jag har själv precis lika som traderaannonsen, men utan själva "hålet"/ramen i taket så är det väldigt svårt att få till det... jag väntar på nån som ska sälja själva "hålet"...
i annonsen är det väl nån som tröttnat på att vänta på hålet...
Dessutom fattas (förutom "hålet") 2st bitar av skenan...
Men för övrigt är det "rätt", bara för lite delar för att kunna montera...
Lite som att köpa en motor utan topplock...
Ok tack för snabbt svar, då skiter jag i att buda på det, om det inte är komplett.....
pengarna än, 1300 spänn ( var det väl ca?), är väl inte fel för "alla reservdelar" till ett soltak. Plåten kanske kostar lika mkt OM du hittar, sen nytt inner och yttertak... Totalsumman blir ganska hög... men ett OK (men långt ifrån perfekt) komplett soltak får du nog inte för under 3000, beroende på modell och förutsatt det är "lilla" billiga taket...
Men enklare att köpa ett som är komplett, för "sista biten" som saknas kan annars bli dyr om du vill ha i taket till sommarn... dvs samlar du ihop till allt utom korta skenorna tex så kommer du att vara beredd att betala väldigt mkt för att "snabbt" få ditt tak komplett...
Men vänder man på det, om du har all tid i världen kan du köpa lösa delar billigt och tillslut få ett komplett tak... 
* * * * * * * * * * * * *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)