i ett bra oskruvat skick
även ebern funkar
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Min vinterbil (luftkyld)
Du måste logga in eller registrera för att svara
i ett bra oskruvat skick
även ebern funkar
respect!
var 15 år sen jag körde VW på vintern... men kul är det och värmen är ju alls inte så kass som många vill hävda...
men behandla med mycket rostskyddsolja/vax... det finns för få för att rosta bort...
Kontrar med en riktig vinterbild.. 
är du ute med porschen på vintern??
är inte det halt..
men säkert kul!!
Kontrar med en riktig vinterbild..
X2 
ej i år.. men dock en vinterbil
hade dubbla handskar

iofs från ifjol vinter...den här vintern har den inte fått se en flinga än.....lite sugen att ta ut den framåt vårkanten... 
Det här är min vinterbil. (Bilden är tagen innen snön kom) Har använt den dagligen sedan i höstas. Funkade till och med bra nu när det varit minus 10 grader de senaste dagarna.
Den är några centimeter högre fram nu, det blev lite väl mycket plogeffekt i den lilla mängd snö som kommit.
Däcken (Kumho Solus Vier) är billiga åretrunt däck från dackonline.se och de funkar faktiskt bra, på ren is finns det kanske mer att önska.
är du ute med porschen på vintern??
är inte det halt..
men säkert kul!!
Nä,men det var svårt att hålla sig när bilen blivit körklar,så det blev bara en liten tur..
Det här är min vinterbil.
Riktigt snygg!!! 
Och här är min vinterbil, en 60a. Tar mig bl.a. till och från jobbet dagligen och har inte klagat ens de få dagar vi har haft -20 här i Kalix.. eller jo chokevajern hade frusit fast en morgon. Förbaskat roligt att köra bubbla året om som bruksbil! Har varit ut på oplogade skogsvägar för hundpromenad med snökedjor på och då tar den sig fram lika bra eller bättre än jobbets 4hjulsdrivna. Sedan är det barnsligt roligt att hålla gas på en snöig, kurvig skogsväg i mörkret på kvällen. En ordentlig avåkning har jag dock haft, en lätt sladd/ vingling med bakdelen i 80-90km/h och sekunden efteråt snurrade det runt. Som tur är finns det mjuka snövallar här uppe och hjälpsamma personer, behövde inte sitta fast ute i diket många minuter innan jag blev uppdragen. Tar det lite lugnare nu och upplever nog trots avåkningen att bubblor är ganska stabila och ärliga vinterbilar. Värmen är helt ok, tar lite tid innan värmen orkar hålla rutan imfri, men efter någon mil är det mer än varmt i kupén.

och lite bilder från tidigare vintrar

Cool!!
Fränt stuk på den Thomas!
//Macke
det va tider när man åkte bubbla året runt, man va aldrig förklyd på vintrarna då !!
nästa år ska det bli igen, tror jag .. måste köpa snökedjor först var har ni hittat såna ?
Här är min vinterbil "kylskåpet" idag parkerade jag i solen och fick därmed gratis värme i kupe'n.
Miljötänket får nya dimensioner...

Jag gör som Fredrik och kör 60:an som bruksbil året runt. Förra året var den utrustad om plötsligt sug skulle uppstå.

Min skrothög till vinterkärra. Trots att den saknar treans växel, avgasstank i kupén, ingen laddning, trasigt avgassystem, blink vänster fram har dött, pyspunka höger fram, igår motorn går sämre och sämre och pissar ur all möjliga hål, alla möjliga jordfel och problem rullar den på. Jag har tankat den fyra gånger i vinter. Första gången startade den för egen maskin vid pumpen, andra gången hjälpte en tant mig att putta, tredje gången ett par tyska turister och fjärde gången några vänner. Trots alla problem gick den igenom besiktningen utan anmärkningar!
Men jag måste säga att det lätt är den sämsta bil jag har haft någon gång. När ett problem löses kommer nästa fram. Dags att skrota skiten snart? 
Det verkar vara den perfekta bilen att lära sig meka på och det är inte bilens fel att den är i dåligt skick utan ditt
Så laga den och håll den vid liv så kommer du att lära dig mycket. 
Jag använde min panel som vinterbil för några år sedan.

Här blev jag totalt inskottad
![]()
Några bilder från ifjol.
Om någon har gått Eco-driving eller kört VW med sommardäck på snö så upptäcker man snart att det handlar om precis samma sak 

Hur får man med sig snöräven om man inte vill sträcka sig till taket? (obs. min fräcke passagerare)
Men sen byttes sommardäcken mot riktiga vinterdäck. Kändes lite bättre.

Lade upp den här på ett amerikanskt chrysler forum. Alla tyckte att jag hellre skulle offra "The bug in the background" till rostgudarna än att försöka köra Desoto i snö...
Dom insåg väl inte att "the bug" hade ett grymt regnummer å soltak och var alldeles för fin för att köras i snön...
Snöräv var ett nytt ord.
Snöräv var ett nytt ord.
Kanske i AC-län, men inte i BD.

Var försiktiga där ute i halkan så det inte slutar som denna, krock med buss!

Inget åka idag 

Ett par år sen sist :=)
men det var efter besiktningen som man firade av att den gick igenom utan anm :=)
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Min vinterbil (luftkyld)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.