1

Äntligen fick den tilltänkta firmatrucken komma in i värmen för lite grov omsorg. ICQ/ab

http://forumbilder.se/images/4422012122303f23c.jpg

Tanken från början var en sänkning i vanlig ordning men just denna kommer att få tjänstgöra bland entreprenadmaskinerna så jag tror jag backar lite och går på traditionell höjd och grova tofflor istället.

2

Någon som har förslag på vilka fälgar och däck jag skall spana efter för att få in så grova däck som möjligt utan att det skaver?

Vill också passa på att tacka Christer Frisk som tog med sig liket på sin tripp uppöver. Nästa gång får du planera in tid för kaffe och bullar i alla fall! ICQ/ab

3

mickemalm skrev:

Någon som har förslag på vilka fälgar och däck jag skall spana efter för att få in så grova däck som möjligt utan att det skaver?

Vill också passa på att tacka Christer Frisk som tog med sig liket på sin tripp uppöver. Nästa gång får du planera in tid för kaffe och bullar i alla fall! ICQ/ab

Kul att kunna hjälpa till, nästa gång stannar jag gärna till längre med tanke på hur sliten jag var vid hemkomsten efter att ha tillryggalagt 160 mil med endast kortare stopp för pisspaus och vila........ ICQ/ab

4

härlig patina

5

anders bergh skrev:

härlig patina

Haha, synd att den runnit av nu bara  ICQ/ae

6

Idag fick pickisen nya stift och kablar. Så nu startar den snällt och går ganska rent till och med.  ICQ/ab

Däremot verkar inte kopplingen släppa. Har aldrig varit med om att kopplingen kärvat ihop på någon VW hittills. Däremot på gamla lastbilar har jag varit med om att man fått övertala dem en aning om de stått ute i många år. Någon som har erfarenheter kring detta?

7

Jag har varit ute för det på en bubbla som hade stått en herrans massa år.
Din pickup kördes ju dock upp på trailern när jag sålde den till Per för några år sedan.

8

Jo, Per sa att han kört den lite på gården också. Jag ska ta ett snack med den i morgon så får vi väl se vad som händer. Det är så mycket enklare om den tar sig i och ur verkstan för egen maskin när man får en stund över.

9

Och vad hände sen?