sista_bossen skrev:1. hur sänker man inre splines? yttre fattar jag ju men har inte fattat det här med inre. Behöver man bry sej om inre?
2. vad kan gå fel när man ska dra av svärdet från torisionsstaven? är det bara att dra av eller kan staven följa med? tips?
3. några andra användbara tips för nån som aldrig gjort det förr?
Det dom är tillför är att kunna räta upp en bil som är sne
1. Det är samma som yttre men det ger en annan höjd mot yttre. Fördelen är att du kan ställa in höjder imellan dom yttre lr inre hacken. 1 yttre ger 5,5cm 2-11cm 1 inre blir 6cm 2-12cm vill man hamna imellan om man tycker 2 är för lågt tex kan du sätta fast svärdet på yttre splinsen på tex 6 hacks höjning och inre 7 hacks sänkning då hamnar den på 9,30cm alltså 1½ hack som är en bra höjd se bild och för att få det rätt behöver man denna tabell

2. Märk på staven och svärdet innan du drar dän den så du kan sätta tillbaks den ifall den far ur på den inre lr när du drar ur den för att flytta den
3. Jag brukar använda en körnare när jag märker upp orginal på splinsen och sen drar jag ett sträck på 1 hack och ett på 2 hack längs svärdet på gjutjärnet så det blir lättare att se att det blev som man ville
Post's attachments
007 (3).jpg 250.22 kb, 141 downloads since 2012-01-22
______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _
(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube Ruff Time Monster Truck Homepage