51

Barndoor51 skrev:

Jag hade en NOS stötfångare till en K70 ( ursäkta att jag svär i kyrkan) men dessa modeller är väl ungefär lika populära som 412...

Fast om jag fick välja mellan en K70 och en 412 skulle jag inte fundera många sekunder. K70 är en snygg design, de med starkare motor har okej prestanda och dessutom har de ju bultmönster 5/130!

52

abremyr skrev:

Men nu tycker jag ni har lite tråkig inställning  ICQ/ad
Det finns ju faktiskt 25st 411/412 kvar i trafik  ICQ/ab

Vet inte vad det är för skillnad mellan 411 och 412 men Franke och jag såg denna skylt på DAK marknaden idag  ICQ/ag
http://i52.tinypic.com/5cktwl.jpg

53

Strålkastarna skiljer. Annan pressning runt lyktorna således.

Men tack för bilden, jag har en frisk höger fram som ligger....som jag aldrig lär bli av med annars.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

54

25hpman skrev:

Strålkastarna skiljer. Annan pressning runt lyktorna således.

Men tack för bilden, jag har en frisk höger fram som ligger....som jag aldrig lär bli av med annars.

Hoppas det går vägen då  ICQ/ab

55

I och för sig ingen VW-pryl men ändå,frågade East om värdet på en campingvagn modell "Lillebror" från Norge och han bad mig fråga Kuus om detta men det finns kanske fler av er som vet något om denna vagn.Ramlade över en sådan -60 års modell i helgen,komplett men i ganska dåligt skick i trästomme.Vad ska man betala och vad ska man se upp med?Tacksam
för input i frågan! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

56

pompejus skrev:

I och för sig ingen VW-pryl men ändå,frågade East om värdet på en campingvagn modell "Lillebror" från Norge och han bad mig fråga Kuus om detta men det finns kanske fler av er som vet något om denna vagn.Ramlade över en sådan -60 års modell i helgen,komplett men i ganska dåligt skick i trästomme.Vad ska man betala och vad ska man se upp med?Tacksam

Hade för något år sen möjlighet att köpa en Tumme vagn ifrån Norge med prislapp 20-25 lappar . Denna var i helt ok skick.

Trä går ju alltid att ersätta likväl canvastyget . Har sovit över i Kuus vagn och kan säga att man trivs och sover gott.

Bjud ett pris som du själv tycker är skäligt.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

57

Tack för inlägget,någon mer som har,har haft eller vet något matnyttigt i frågan?

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

58

pompejus skrev:

Det man måste komma ihåg gällande norska vagnar är att det är väldigt stor (kanske inte) skillnad på tummeliten (som kuus å mohawk har) och lillebror.  Det går ett antal lillebror vagnar på varje Tummeliten.... Detta innebär att det inte finns så många tummar kvar. ca 125 tillverkade på 60talet, och långt från alla är kvar.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

59

Vad är papprena till en typ1 -66 värda?

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

60

Torpa skrev:

Vad är papprena till en typ1 -66 värda?

500kr kanske, om du har plåten kvar med

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

61

Från internetannonstråden

Matajen skrev:

Typ 1-56 till -60. Bakljus utan hållare, Hella snowflake.
http://www.tradera.com/VW-VOLKSWAGEN-BU … _139575402

Hittade fina sådana på vw i malmö i lördags.. vad är rimligt pris för dessa? mina är old fast riktigt fina i metal och glas.. även de är snowflakes. Köpte både h ovh v för ett par två-hundra lappar.. blev jag lurad eller fynda jag?

62

anders bergh skrev:

Från internetannonstråden

Matajen skrev:

Typ 1-56 till -60. Bakljus utan hållare, Hella snowflake.
http://www.tradera.com/VW-VOLKSWAGEN-BU … _139575402

Hittade fina sådana på vw i malmö i lördags.. vad är rimligt pris för dessa? mina är old fast riktigt fina i metal och glas.. även de är snowflakes. Köpte både h ovh v för ett par två-hundra lappar.. blev jag lurad eller fynda jag?

Jag bedömmer det som fynd, själv åkte jag inte hem med något ifrån malmö. Vilket är ovanligt brukar annars få med sig sånt som man inte visste att man saknade innan man köpte det.

VW Typ 2 1967

63

Vad kan en helt ny omonterad stötfångare (nyare kantiga sorten) betinga för värde i dagens läge? OBS: inget Taiwanskräp och jag tror det är en framstötis  ICQ/ae

64

vw-motor (1200:a D någonting,, produktions år 65 står det på märkes skylten) är en gamal ESAB svets som knappt har använts att dra med bilen, , motorn går att dra runt utan problen ICQ/ab
mvh jonas

65

Värde på motor-låda till en 60:a?

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

66

Latebay 75a.
http://i54.tinypic.com/2ly39fq.jpg
http://i52.tinypic.com/2mcuk2x.jpg
http://i56.tinypic.com/k485mc.jpg

VW Typ 2 1967

67

Jaha, men vad gör den i den här tråden?

68

25hpman skrev:

Jaha, men vad gör den i den här tråden?

Ser väl trevlig ut men frågan är hur mycket man ska bjuda?

VW Typ 2 1967

69

Det där är en lyxbuss, ser hyfsat komplett ut och har överdragsklädsel, mer än så kan man inte säga och det är ju mest att konstatera det uppenbara. Det som oftast sätter värdet på bussar är mängden rost och den är ju svår att uttala sig om i det här fallet, men det verkar lovande. Förutsatt att det inte är alltför mycket rost och att det sitter motor och låda i den tycker jag nog att den är värd minst 20K på blocket, får du den för mindre och vill ha en buss, så är det bara att handla. ICQ/ab

Notera att detta mer är en åsikt än en sanning.  ICQ/ad

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

70

Utan några som helst bilder... vad är en 58-59'as typ1 cab värd?

Skall vara komplett, i alla fall alla cab-delar skall vara på plats.
Rost ja, men inte så farligt... ser bra ut, rak och fin, dörrarna öppnas och stängs utan problem, ser inte skev ut på nåt sätt...
Sliten som faan och behöver fullständig genomgång.
Motor sitter fast men bilen rullar.

Mellan tummen och pekfingret?

Jag är ju ingen stor fan av såna där typ1'or men en cab är ju fränt... ICQ/ae

Buy the ticket, take the ride... - HST

71

Löf skrev:

Utan några som helst bilder... vad är en 58-59'as typ1 cab värd?

Skall vara komplett, i alla fall alla cab-delar skall vara på plats.
Rost ja, men inte så farligt... ser bra ut, rak och fin, dörrarna öppnas och stängs utan problem, ser inte skev ut på nåt sätt...
Sliten som faan och behöver fullständig genomgång.
Motor sitter fast men bilen rullar.

Mellan tummen och pekfingret?

Jag är ju ingen stor fan av såna där typ1'or men en cab är ju fränt... ICQ/ae

Utan bilder ca 60?

72

en nos 30 hk motor (tror jag det var såg den bara lite snabbt)
Militär grön och ostartad ?

73

Nått värde på såna här ??

http://www1.garaget.org/gallery/images/56/55488/55488-2701aa08c1b386c661e3d1e1003caabb.jpg

Bak glas till -59 ghia tror jag.

Har även fram och bakruta liggandes och lita annat smått och gott tror jag Default/smile

74

Ja, nått är de väl värda även om att reflexerna saknar sitt ytterglas på flera stycken o att det är olika gulhet på glasen. Sargarna är mer värda än glasen. Har du någon framlykta?

75

Tror att alla glas var hela lite dålig bild bara och dom såg skaplig ut i färgerna men ska kolla närmare nästa gång på dom Default/smile hmm kan jag inte svara på på rak arm är en hög med lådor med blandad kompot Default/smile Hur ska dom se ut ? tror inte jag sett några iaf men kan ju rota runt lite Default/smile