Tja tempot varierar beroende på dagsformen..Pompejus hur gick det med den fortsatta renoveringen??
Sedan den senaste virus attacken vi drabbades av här, e jag periodvis duktigt sänkt.. sommnade sittande framför datorn innan i kväll.. kanske beror det på för bekväm kontors stol.
IKEA 
man får väl se det som något possitivt.. dvs att man kan vila sittande.
multitasking... sen att det finns behov av det e mindre possitivt..
Angående löp tik.. innan hade vi tikar och just löp tiden e jobbig.för alla drabbade... nu har vi en sterriliserad tik ..praktiskt
hon blev det då hon e en omplacerings hund..
men vår hane.... han e riktigt jobbig, då det finns löpska honor i närheten, eller längre bort
slit o drag..och mycket dräggel..
Jaha efter vilan blev det mindre inköps resa i närmast tätort i en skit stormarknaden
då jag innom snart kommer att åka hem till mina kära föräldrar igen då min far fyller -85 min goe pappa
så handlades några blommor..krukväxter.. e ju så. är man -85 /-84 år så har man det man behöver och vill inte ha massa som bara tar plats, men växter e okey.
Nåväl hemkommen tänkte jag mig en liten sväng ut i garaget.
tillverkade några enkla gångjärns fästen av RHS profil. om jag använder dom vet ennu inte, troligen blir dom mer som en tankevurpa. oftast är den första modellen svårast att ta fram. sen blir det enklare att förbättra. ser man någon detalj, så är det alltid möjligt att göra den till en bättre version.så here goes. MK1 gångjärns fäste.
tanken e att svetsa fast profil röret mellan bakluckesarg kant/taklina till bakre takspantet.. sen dom små hylsorna svetsas fast, är tänkta som en förstärkning av rhs profilröret då påfrestningen blir ganska så hög lokalt. sen en låsning av sprint/axel...är en del klurande att få till rätt spalt mått mellan stolpar/ lucka + avstånd till gångjärn, tak balken e svängd.inga brytningar i leder osv..funderade på mina ledlager.
om ev att använda dom..problemet e ..man vill ha ledpunkten högt upp undertakbalken ,dvs direkt under takplåten och där e platsen begränsad..
lite titthåls kirurgi..
sen sveprörelse..plats för gaskolv.. men själva tankarna e oxå trevliga . varför och hur + att sen få det att fungera..bra...
Min skogsvraksbaklucka e minnst sagt bedrövlig/rostig..
så mina jag överväger mera skvader..
kollade på gammal luckan, den som satt på bussen= förmodligen original luckan
den e ju en del rostig vilket ju är en av flera anledningar till denna ombyggnad..bla e underkanten av rutsargen ordentligt murken..
enkelt kan man säga jag bygger om/modifierar bara sådant som e dåligt på bussen, då det endå skulle fixas , kan jag göra det mitt eget.
Så nu gror tanken.. använda delar av bay luckan till att renovera underkanten/innerkanten av splitt luckan.. bland ras..jajamensan

visst inte helfrisk och även här finns rost angrepp men betydligt mindre i dom delar jag funderar att använda mig av..
sidorna e ju oxå i friskare stadium..
infästningen för gångjärnen finns ju oxå.. iofs måste just överdelen av sidorna justeras, då bay luckan svänger innåt i ovankant. dvs rätas ut...
så vad tror ni få som vågar kommentera
pga av faders åldrande blir det inte så mycket jobb här den närmaste tiden.. men som sagt vad tror ni.. måste ju hålla dom små grå.. i arbete..
bay..
ja jag vet mycket snack men lite garage.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(

taskig mottagning på gotlands båten

.jpg)

.jpg)