51 Senaste redigerad av jj64 (2012-01-16 16:45:11)

Reine skrev:

Spontant utan att veta säger jag: -Finns det inget hål i trumman du kan nyttja?

Ska kolla mina nya trummor men i dom gamla fanns det inget hål?

Jan Jacobsson Borås

52

Gratis är gott  Default/lol

53 Senaste redigerad av Reine (2012-01-16 20:59:47)

jj64 skrev:
Reine skrev:

Då jag nu är hemma tog jag fram min gamla slitna rephandbok och den säger självjustering på buss med lilla bultcirkeln....... vet inte om det är rätt eller fel i ditt fall....

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

54

Reine skrev:
jj64 skrev:
Reine skrev:

Då jag nu är hemma tog jag fram min gamla slitna rephandbok och den säger självjustering på buss med lilla bultcirkeln....... vet inte om det är rätt eller fel i ditt fall....

Tack!! jag ska kolla lite noggrannare på det nästa gång i garaget.

Jan Jacobsson Borås

55 Senaste redigerad av rs68 (2012-01-17 18:18:09)

Blir bra det här Jan ICQ/ab  ombyggnation till äldre utseende, fanns det med i planerna från början eller börjar det spåra ur ICQ/ab

56

Han spårar alltid ur  ICQ/ad

57

..hur går det med "min" lucka och dörr?...

58

nja ombyggnad fanns väl egentligen inte med från början men jag tycker dom äldre framkofångarna är riktigt snygga så när jag fick nys om ett par sådana så var det inget att fundera på, men vi får se hur långt jag tar det där med äldre utseende jag går nog inte hela vägen......

Dörren och luckan går enligt planerna........

Och ballat ur har det definitivt gjort  ICQ/ag  det kommer mera !! och det kommer gå fort....

Fick hem allt till bromsarna bak så nu blir det lite finmek.

och en bild på detta:

http://img841.imageshack.us/img841/908/002zqe.jpg

Jan Jacobsson Borås

59

Gött och höra att det går undan ICQ/ab för jag hoppas få kolla in den live den 26maj.

60

Har fått en hel del gjort i helgen, sänkning och bromsrenovering är i stort sett färdigt ska bara sätta dit det sista på ena sidan bak
och sen lufta bromsarna så är det klart.

Och efter detta så blir det att börja jobba med svetsen för en eventuellt två skärmkanter ska bytas.

Förvandlingen till panel fortskrider enligt plan  Default/lol  Default/lol

http://img804.imageshack.us/img804/3545/002vfg.jpg

http://img838.imageshack.us/img838/6233/001rul.jpg

Jan Jacobsson Borås

61

Vackert! men hur lyckas man hitta så fin rostfri lucka och dörr?    ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

62

Snyggt jobb Janne,stenhårt med igensvetsad bakruta !

Funkar det att göra så där med helt släta plåtar eller har du "krummat" plåtarna lite i ett engelskt hjul eller liknande ?

63

Tänkte precis på samma sak.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

64

Nej raka plåtar går inte sätta dit , dom är körda i engelska hjulet vilket jag fått hjälp med av dessa grabbar.
http://www.borasmetalshaping.se/

Jan Jacobsson Borås

65

Blir bussen blå igen eller blir det färgbyte?

66

Blå blå blå ICQ/ag

67

Kanske ska köra med Folkamannens gröna färg som är på luckan och dörren  Default/lol  Default/lol

Nej självklart blir det blått igen, men frågan är om jag hinner lacka hela bilen denna vinter.
Målet att bli klar är givetvis till vårt party  Fanfest 26/5 !!

Jan Jacobsson Borås

68

jj64 skrev:
Reine skrev:
jj64 skrev:

Jag hade också problem med det då jag höll på med en 75:a för några veckor sedan. Det är ju inte så lätt att justera tillbaka rostiga prylar.

Jag fick också svetsa fast avdragaren.

69

De där killarna på Borås Metalshaping, tror du att de kan ta sig an att rikta min barndoormotorlucka som någon brutit upp med kofot? Gör de sådant eller vill de bara pyssla med ny plåt?

Alte Liebe rostet nicht!

70

folkamannen skrev:

Vackert! men hur lyckas man hitta så fin rostfri lucka och dörr?    ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

Förmodligen kommer den från norra norrland, för här äre rostfritt!

ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

71

50 split skrev:
folkamannen skrev:

Förmodligen kommer den från norra norrland, för här äre rostfritt!

ICQ/ag

Ibland måste man välja i livet även om det inte är lätt alla gånger. Skall man leva rostfritt eller frostfritt. Det där lilla "f":et gör stor skillnad.

Alte Liebe rostet nicht!

72

Demian skrev:
jj64 skrev:
Reine skrev:

Jag hade också problem med det då jag höll på med en 75:a för några veckor sedan. Det är ju inte så lätt att justera tillbaka rostiga prylar.

Jag fick också svetsa fast avdragaren.

Ja mina satt nått jävulskt hårt, men det gjorde inget att jag svetsa i avdragaren för den hade jag lånat  Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Jan Jacobsson Borås

73

nizekustoms skrev:

De där killarna på Borås Metalshaping, tror du att de kan ta sig an att rikta min barndoormotorlucka som någon brutit upp med kofot? Gör de sådant eller vill de bara pyssla med ny plåt?

jag vet inte faktiskt men dom är riktigt duktiga , ring och fråga!!

Jan Jacobsson Borås

74

Nämen nej !! Hade också planer på att ta bort glaset o sätta en plåtbit i över bakluckan  ICQ/ac

75

Todi skrev:

Nämen nej !! Hade också planer på att ta bort glaset o sätta en plåtbit i över bakluckan  ICQ/ac

För sent och man får inte härmas  ICQ/ag

Jan Jacobsson Borås