Startar en tråd med mitt senaste objekt!! Nämligen en Panelbuss av årsmodell -75.
Har alltid varit svag för paneler och min tanke var väl en splitpanel men fick nys om denna bussen genom detta forumet och har verkligen börjat att gilla bay också.
Hämtade bussen för ett par veckor sedan och det blev att gå upp tidigt en lördag och bege sig mot Sandviken. Ett antal timmar senare och 98 mil på mätaren så var den hemma.
Min tanke med bussen var att fixa till motorn som var urtagen för att den ”lät” konstigt och sen bara köra med den en säsong för att känna om det var något att behålla och satsa vidare på.
Men som vanligt när jag börjar med något så ballar det oftast ur och så även denna gång
Hann knappt få in bilen i garaget förrän inredningen åkte all världens väg, både för att jag inte gillade den och dessutom var den i dåligt skick.
Golvet var i otroligt fint, jag fick laga ett litet hål och sen körde jag på med rondell i vinkelslipen och sen en lack.
Satt och lurade lite i garaget och tänkte att fan inte kan jag köra omkring med detta höghus en hel säsong. Sagt och gjort en stund senare så låg framvagnen på backen.
Har nu lagat lite rost i framvagnen och slipat den plåtren och sen har den fått lite färg på sig så nu är den klar att sätta tillbaka och givetvis har den fått ett par sänksatser också.
Och när framvagnen ändå var ur så var det ju smidigt att kolla över hjulhusen , det blev att laga 2 små hål på ena sidan och den gamla underredsmassan lossnade så lätt med en spackelspade , lite slipande och sen åkte det på nytt rostskydd.
Detta är vad som har hänt än så länge och nu är väl tanken att sätta tillbaka framvagnen och sen börja titta över motorn.
En sak till jag är på jakt efter en original skjutdörr en utan ruta om någon har en så hör gärna av er.

Väntar bara på att jag får börja med alla mina projekt! Hus rustning och barn och grejer så högst på listan just nu!
Men ett väldigt fint garage kommer snart till användning i nya huset!!!