26

Jag tvivlar mer på att jag skulle klara av samma manöver på en split ICQ/ab

27

Jag ville inte klara av at göre det gennom forruten.... man skal väl väre under 75kg så... Default/hmm

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

28

Även om jag  var naken och smurt in i olie... forsök och slette edt bild från jeres minne nu Default/lol

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

29

Jag fick minsann post idag.

Svarade med ett mail att om dom har planer på att få kunder så får dom nog först anlita någon som kan läsa. Och helst fullföljt femte klass.

http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/bild.jpg

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

30

Gällde det en 4-kants buss? 

Såna nötter..  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

31

Har identiteten på en Passat tdi -95.
Den är föremål för frekventa förfrågningar om jag vill sälja den.
Tycker bara att om man skickar ut ett tjockt fyrfärgsutskick så får man ju läsa genom texten ett par gånger innan.
Och kanske låta någon mer kolla.

Har inte fått svar på mailet jag skickade dom än.  ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

32

Och inte är de speciellt uppdaterade heller - det ringde en med stark brytning i förrgår som ville köpa min VW Caravelle -94 ... som jag sålde redan 2009 ICQ/ad

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

33

Var inne på Inter Sport på Väla Helsingborg idag för att köpa en crosstrainer.
En sån där "skidåkarmaskin".
Väl på Inter Sport så ser vi att dom är inhägnade och en äldre säljare står och gestikulerar beskrivande till ett äldre par.
Det verkade inte blir någon affär där.
När han var klar med dom så frågade jag hur det kom sig att dom var inhägnade.
"-Ja, annars hänger ju folk här som apor" svarade säljaren.

Gick bort till Team Sportia istället och testade fem modeller som dom hade uppställda.
Blev rätt såld på en av dom, den dyraste, såklart.
Lång näsa på Inter Sport. Kommer inte sätta min fot där på bra länge nu.

34

Kom till skolan för ett tag sedan inte en kotte från min klass här... Såg fram emot pulka åkning  ICQ/ac Men förhoppningsvis kommer jag få sluta tidigare  ICQ/ag

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

35

En kompis körde mig till Halmstad . Åkte på att inventera ett reservdelslager .
Men det vart lunch iallafall. Sen hemfärd till värnamo med bil och lager . För att kunna
sköta jobbet . Nu får man dra åt 3 väderstreck . Kan bli intressant.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

36

Sålde Tradera-Golfen idag.
Bara idag har det nog ringt tie pers.
Jag är inte bilförsäljare alltså, hatar att bli nerringd och alla frågar samma sak och vill inget annat än att man ska ge dom bilen och helst skicka med en liten peng för besväret.

37

Provade att köra fast med min Golf VR6 Syncro. Sänkta bilar är väl inte jättebra i 30 cm nysnö ICQ/ab

38

Handlade en bil idag.
En Polo -03
En gammal tidningsbil så den ska byggas om till vänsterstyrt.
Den är obesiktigad så jag kollade upp när det fanns tid i Helsingborg.
Första lediga tiden i Helsingborg är 11.50
Den 23 juni.

Sjukt detta.

39

Jag brukar kolla tidigt på morgonen, det är många som avbokar sina tider. Oftast får man en tid samma dag eller dan därpå. ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

40

lowang skrev:

Jag brukar kolla tidigt på morgonen, det är många som avbokar sina tider. Oftast får man en tid samma dag eller dan därpå. ICQ/ab

Jag har samma erfarenhet - pröva du också, j:son ICQ/ad ...

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

41

Så var man på plats i vw-metropolen Borlänge...imorron vankas garagebesök!

42

Haha. Jo, jag vet.
Driver bilverkstad till vardags.  ICQ/ab
Men visst är det sjukt att man inte kan få en tid innan midsommar om man inte hänger på låset direkt på morgonen.
Känns som det är fel i planeringen någonstans. Det har varit såhär länge nu.

43

25hpman skrev:

Så var man på plats i vw-metropolen Borlänge...imorron vankas garagebesök!

Coolt.
Ta lite komprometterande bilder.

Ytterligare en av dagens händelser var ju att jag kortade och sänkte Hazze´s framvagn.

44

Det blev inga smaskiga bilder...

Idag har jag sett 2 st sprillans nya Ford Mustang Shelby GT 500 o en Audi V10 i chefens garage... o jag som tyckte att chefen på csp hade flådiga vagnar. Ja, jösses vad långt efter han ligger.  Default/lol

45

Nyss hemkommen ifrån Hovet, DIF spöade just HV71 med 5-3. GRYMT BRA MATCH!!!! ICQ/ag

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

46

Ja var ju faktist på besök i Borlänge idag ja med,,,var på Ssab på besök å jobbets vägnar,,det var ju ganska intressant,,

Typ 1 -58

47

Dagens händelse skedde nog alldeles nyss.
Precis inkommen från verkstan. Konsumerade ett äpple.
Var lite törstig. Hällde upp ett glas vatten men konstaterade att det inte såg helt okej ut. Har bytt pumpen till vattnet idag och det brukar ta ett tag innan det stabiliserar sig.
Fortfarande törstig vittjar jag kylen efter något läskande icke öl.
Mmmm, en halvfull Ramlösa smultron. Måste va tanten som dumpat den där.
Skruvar av korken och sniffar lite, gott, ett par rejäla klunkar och jag känner att det inte smakar Ramlösa smultron. Mer Bacardi Razz!!
Fick bli ett glas juice efter och lite svikthopp.   ICQ/ad

Faktum är att en annan dryckesrelaterad incident hände för tie femton år sen.
Han jag delade verkstad med plastade en massa kjolpaket och grejer och när jag desperat av törst fyllde hela munnen med härdare som han hade i en 0,5l PET-flaska fick dålig andedräkt ett ansikte.
Tur man inte han svälja utan kände att det inte var rätt.
Stack bra i munnen efter.

48

ICQ/ag  de var en rolig historia

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

49

Det här hände egentligen i fredags.  Men men, jag brukar ofta hänga med ett par tjejer som går första årskursen på gymnasiet (Jag går tredje). Och i fredags när vi satt och käkade i skolan kom en rysk tjej som går i deras klass och satt sig vid vårt bord. Eftersom hon inte har bott i Sverige så länge så kan hon mest grundläggande svenska och pratar engelska när hon inte förstår annars.
Men men, en dålig vits som jag körde med mina polare förut går såhär: "Vilken Roger är godast?" Och då är rätt svar "Piroger". När en kille som heter Roger satt sig några bort bord skrev en av tjejerna ner "πRoger" på en lapp. (π=Pi) Då passade jag på att skriva ner en annan sak med grekiska tecken som de skulle få lista ut vad det betydde. Jag skrev: Φt^2α (Φ=fi, t^2 =tt och α=a). Då ville ryskan som är duktig på matematik försöka lista ut vad det stod.

Hon lyckades inte lösa det, så jag förklarade vad de olika tecknen betydde. Sen såg jag att de hade öppnat lektionssalen så jag gick därifrån. Efter lektionen kom mina kompisar och berättade vad som hade hänt efteråt. Efter jag hade gått hade ryskan med hög röst suttit och repeterat "f*tta!, f*tta!" över hela matsalen som var halvfylld. Stackarn förstod ju inte varför alla tittade och varför mina kompisar satt och skrattade tills de höll på att storkna. Hon frågade vad hon hade sagt, och så fick mina kompisar förklara...

Varje gång jag möter ryskan i skolan nu ger hon mig inte allt för vänliga blickar...  Default/lol

50

Tyvärr inte dagens, men väl söndagens händelse.

Varit i Tyskland mest hela förra veckan och på söndagen ville en polare i Berlin visa lite varför Berlin är känd för att va konstnärsstaden och upplevelsernas stad.
Vi blev medsläpade till Pret A Diner, en restaurang i en och en halv etage med 3 kockar som jobbat på restauranger med 1-3-Michelinstjärnor. Bara att denna var i en gammal myntfabrik och skulle bara va igång i 35 dagar. Sen stängs den för alltid. Liten del för att skapa den otroliga hypen runt den som det varit.
Att ens få tag i biljetter hit var typ omöjligt. Man är tvungen att ha kontakter.
Dom har investerat 600000€ och det är inte säkert att dom kommer göra en spänn i vinst.

Entrén ser mest ut som en gammal personalingång och första intrycket är att en tjej står vid en disk i ett anspråkslöst rum. Kallt som satan med en gasolvärmare riktad mot sig. Efter lite kontroller så får vi klartecken att gå ner i källaren.
En muggig kulvert med bara lite sterarinljus här och var. Längs sidorna fanns det ibland stora valvdörrar. Några av dom var öppna och inne i valven fanns det utställningar av diverse slag och slutligen garderoben.
Bifogar lite bilder så folk iaf kan få en bild av hur det var.

När kulverten slutligen leder till en trappa så landar vi en slags bar. Detta är vänterummet innan man får komma in i restaurangen.
Sponsrad av Land Rover och en tillverkare av champagne. Eller ja, samma skit men inte från den regionen.
Detta syns. På väggen är en fullstor Land Rover gjord av pianotråd och överdragen med textil och sen bakbelyst. Coolt.
Ett gammalt badkar med lejontassar fullt med champagneflaskor. Dom flesta tomma men vissa fulla. Stora döda träd i krukor av plåt, vadderade med fler flaskor. Titta på bilderna, det går inte att beskriva om man inte är författare eller något, det är inte jag. ICQ/ab

Till sist kom vi in i restaurangen. Du milde. Helt sjukt är det rätta ordet.
Vi satt i gamla nedsuttna club-fåtöljer med stora hål där vadden tittade ut. Överallt var det magnifika kandelabrar och från taket hängde stora lampskärmar som gick ner över kandelabrarna, vilket gjorde att dom såg upplysta ut av sterarinljusen. Fick reda på att dom flesta möblerna kom från en filmstudio strax utanför Berlin, för man undrade ju hur sjutton dom kunde hitta dessa möbler.
Riktigt gamla golvlampor. Mycket textil. Skön musik och helt magiskt god mat.
Alla som jobbade där hade ett visst stuk, väldigt vänliga och beskrev ingående vad det var för något dom serverade.
Och galet gott vin till det.
Halva lokalen hade ett etage till med separata "rum", avgränsade med textil. i dessa rum var det samma stil, lite taget från Familjen Addams typ.
Från övre plan kunde man stå och titta på hur dom jobbade i köket.
När några av världens bästa kockar skapade sina mest fantastiska kreationer. Galet!
Herrejösses.

Bifogar lite bilder som kanske kan ge lite klarhet i mitt svammel.

http://res.se/blogg/berlinenkarlekshistoria/files/2011/01/pret-a-diner0.jpg
http://res.se/blogg/berlinenkarlekshistoria/files/2011/01/Restaurant4.jpg
http://res.se/blogg/berlinenkarlekshistoria/files/2011/01/pret-a-diner-1.jpg
http://res.se/blogg/berlinenkarlekshistoria/files/2011/01/pret-a-diner2.jpg
http://res.se/blogg/berlinenkarlekshistoria/files/2011/01/pret-a-diner3.jpg
http://static2.unlike.net/system/photos/0062/5773/PRET_A_DINER_Interior_4.JPG?1295607383
http://www.huzr.com/blog/wp-content/uploads/2011/01/pret-a-diner.jpg

Ja jag kan hålla på att svamla om detta länge så jag rekommenderar er att kika på fler bilder på facebook.
http://www.facebook.com/pretadiner