826

:-(

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

827

Fy fasen, var på liten dags utflykt till MB-land igår o fick med mej lite godbitar från Hagfors. 110 mil tur o retur på en dag...var hemma mitt i natten igen. Vilken skallebank man har idag.
Bilder på fynden kommer upp strax...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

828

I dag var det fint väder så det var läge för att fixa det sista av storm skadorna innan nästa kommer Default/hmm

2 takplåtar blåste ner från lagårdstaket och dom sattes bara dit tillfälligt ICQ/ab
Jag har ledig vecka nu, så jag tog mina klättergrejor och åkte ut till farsan.

Körde fram traktorn och ställde stegen på taket och surrafast den, sen lutade jag den mot lagårn och kastade repet över nocken, surrade och klättra upp, det var en hel del trädbitar som behövdes bytas ut, får byta ut det dåliga på halva taket i sommar ICQ/ad efter några timmar och massor med spik så var det klart, så då sågade jag upp den gran som hade legat över elledningen.
Nu är det bara telefonen kvar förhoppningsvis kommer dom innan helgen, men nu börjar det blåsa igen ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

829

Nu är jag så jäkla trött på allt va stormar o strömavbrott heter, blääääää ICQ/ac  ICQ/ac

830

Har du inte eget aggregat, Bengt?

831

Min jävla bruksbil har pajjat igen...
främre röret(flexbiten) har gått mitt av. Det är inte ens rostigt......
Nån som vet om det går att köpa ett piratrör, eller om jag måste gå till VW och bli ekonomiskt våldtagen?

Det gäller en golf 5, 1,6 fsi

Hade den bilen varit min första kontakt med volkswagen så hade det inte blivit fler vw...... Nu vet jag som tur var bättre ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

832

25hpman skrev:

Har du inte eget aggregat, Bengt?

Jo vi har traktordrivet elverk men jag är trött på skiten iaf ICQ/ac

833

Fick hämta barnens studsmattan hos grannen. Är så jäkla trött på blåsandet nu ICQ/am

834

lasslo skrev:

Nån som vet om det går att köpa ett piratrör, eller om jag måste gå till VW och bli ekonomiskt våldtagen?

Hade den bilen varit min första kontakt med volkswagen så hade det inte blivit fler vw...... Nu vet jag som tur var bättre ICQ/ab

¨

Om du mäter längden på flexbiten och rördiametern så finns dom att köpa/beställa lösa på mekonomen iaf!

(dock så måste ju röret plockas ner, kapas isär och svetsas om igen)

ICQ/ab

835

Idag for jag till Aneby med bilsläp o hämtade hem bayskåpet från -72 som jag har döpt till Silverfisken. Fast att jag frågade tre olika medhjälpare om handräckning fick jag köra själv...men det gick faktiskt jävligt bra ändå.
Från att jag med släpet backade in på gårdsplanen till att jag körde därifrån med fastsurrad buss gick det hela 16 minuter, personbästa hittills.  ICQ/ab

836

25hpman skrev:

Idag for jag till Aneby med bilsläp o hämtade hem bayskåpet från -72 som jag har döpt till Silverfisken. Fast att jag frågade tre olika medhjälpare om handräckning fick jag köra själv...men det gick faktiskt jävligt bra ändå.
Från att jag med släpet backade in på gårdsplanen till att jag körde därifrån med fastsurrad buss gick det hela 16 minuter, personbästa hittills.  ICQ/ab

Försökte maila dig för ett tag sen 25hp men måste haft fel adress, testar så här.
1) Tror de va du som hade nån annons om bla en splitcaselåda i strängnästrakten du inte skulle hinna plocka upp själv, är den kvar?
2) Du visste av noskon till splitbubbla som du ev kunde sälja mig, har du hunnit plocka av de än? Fortfarande tillsalu?
3) Karossfäste bak, du hade iallafall ena sidan att sälja...

dra gärna ett PM med din mailadress till mig...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

837

Drev runt i Mendocino i norra Kalifornien och sprang på en sjukt härlig, patinerad dubbeldörrspanel från 59-60 någonstans samt en vacker tjej som gled runt i en lagom blekt & spöad vit EB med surfbräda baktill... samt några bubblor och Ghior. Norra Kalifornien är riktigt härligt när det gäller gammel-VW's!

"Daddy Cool"

838

ma-rkus skrev:
lasslo skrev:

¨

Om du mäter längden på flexbiten och rördiametern så finns dom att köpa/beställa lösa på mekonomen iaf!

ICQ/ab

Det blir nog att svetsa i en flexbit.
Jag ringde VW och hörde vad röret kostade, det går på 6900... Främre katalysatorn sitter tydligen där oxå.

Jävla skitbil................................

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

839

Mohawk skrev:

Fick hämta barnens studsmattan hos grannen. Är så jäkla trött på blåsandet nu ICQ/am

Snacka om ilandsproblem ICQ/ad i januari dessutom...ha ha

840

lasslo skrev:
ma-rkus skrev:
lasslo skrev:

¨

ICQ/ab

Det blir nog att svetsa i en flexbit.
Jag ringde VW och hörde vad röret kostade, det går på 6900... Främre katalysatorn sitter tydligen där oxå.

Jävla skitbil................................

Jag byte flexbiten på min Passat...  till och med svetsade det på plats! Mycket smidigt!

Post's attachments

avgas.JPG, 129.94 kb, 640 x 478
avgas.JPG 129.94 kb, 179 downloads since 2012-01-05 

(o\ ! /o)

841

Börjat skrota en 76a buss.....

842

Tvättat bilen (bussen) i 2 gradigt ösregn idag....uppfriskande!

843

Ieftermiddags så var jag ner till Chick-garaget för första gången....
Fidde ringde & sa att han skulle va nere i garaget idag & det passade ju bra att åka in till Gävle för att ta en snok
då jag ändå var in till Sandvikenpå möte.
Så jag letade mig in till "stan" & hittade fram till Hotell Boulogne ganska omgående.
Garageporten öppen så det var bara kanlla ner... kollade runt & såg en port stå öppen nere i garaget & där satt Herrman i sin fulla prakt hejade med ett stort leende ICQ/ab
Babblade lite snabbt & pekade på porten rakt över garaget... där är "vårt" garage sa han..
Jag stapplade dit & möttes av en mycket trevlig syn.. där stod det massor av trevliga vw projekt..
Bland alla bubblor & bussar såg jag någon nisse med en blå möjligtvis svart gubbkeps med avkapad skärm -Hallå sa jag..
Tjena ! Sa Fidde med ett lika brett leende som Herrman  ICQ/ag
Var ett väldigt trevligt bemötande & blev lite snabbsnack om alla projekt som fanns där & en lite rundtur i de andra garagen nere i Chick.
Babblade en del om Fiddes Desert fox & kikade på den.. mycket roligt !
Otroligt att man får plats med så många bilar på samma ställe & så roliga projekt, imponerande lär jag säga !

Måste åka ner mer & kika runt & babbla lite..  ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

844

Har du inte varit ner dit tidigare?  Default/yikes

Ta och masa dig till Borlänge på garagefesten den 14 januari, nu när du verkar vara i farten ICQ/ab

845

Demian skrev:

Har du inte varit ner dit tidigare?  Default/yikes

Ta och masa dig till Borlänge på garagefesten den 14 januari, nu när du verkar vara i farten ICQ/ab

Nä har lixom inte blivit av.... förens nu ICQ/ab
Mja får se om jag kanske kommer... har inte bestämt mig riktigt än..  ICQ/ad

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

846

åkte till kallhäl i dag för att köpa hotvw då jag ser ett ufo på himmelen en stor konstig maskin o sakta gick det,läser sen på webben att det var en antonov 225a som var på besök på arlanda, världens största flygplan ICQ/af

Post's attachments

05ANTONOVAN-225_2.jpg, 30.11 kb, 710 x 472
05ANTONOVAN-225_2.jpg 30.11 kb, 159 downloads since 2012-01-05 

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

847

lite större end den jag fotade i Kastrup
http://i54.tinypic.com/n2lafl.jpg

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

848

easos skrev:

Fidde ringde & sa att han skulle va nere i garaget idag & det passade ju bra att åka in till Gävle för att ta en snok
Så jag letade mig in till "stan" & hittade fram till Hotell Boulogne ganska omgående.
Garageporten öppen så det var bara kanlla ner... kollade runt & såg en port stå öppen nere i garaget & där satt Herrman i sin fulla prakt hejade med ett stort leende ICQ/ab
Babblade lite snabbt & pekade på porten rakt över garaget... där är "vårt" garage sa han..
Jag stapplade dit & möttes av en mycket trevlig syn.. där stod det massor av trevliga vw projekt..
Bland alla bubblor & bussar såg jag någon nisse med en blå möjligtvis svart gubbkeps med avkapad skärm -Hallå sa jag..
Var ett väldigt trevligt bemötande & blev lite snabbsnack om alla projekt som fanns där & en lite rundtur i de andra garagen nere i Chick.
Otroligt att man får plats med så många bilar på samma ställe & så roliga projekt, imponerande lär jag säga !

Trevligt att du kom på besök, den mystiska kepsen var ingen modifierad gubbkeps, det var en svetsmössa
från svetscenter ICQ/ad  man ser lite retard ut i dom där men dom är bra. Klart du ska titta ner igen ICQ/ab

849

Står den vita Alfa Spider cabben kvar där nere i garaget ?..var o köpte ett B23 block o vev av en kille som körde drifting med en 740 för ett par år sen o såg då även en del godbitar i form av Vw´s där nere..

S

easos skrev:

850

notch63 skrev:

Står den vita Alfa Spider cabben kvar där nere i garaget ?..var o köpte ett B23 block o vev av en kille som körde drifting med en 740 för ett par år sen o såg då även en del godbitar i form av Vw´s där nere..

S

easos skrev:

Nej ägaren var och hämtade den för ca ett år sedan, om du är intresserad kan jag nog fixa numret till
killen som äger den, han kommer nog aldrig att göra den klar.