126

Som jag ser det så har han ökat lyftet med 0,1 mm på varje efter att ha moddat för att få in det i samma diagram.
Speciellt flödet på låga lyft har ökat mest och det är ju inte fel.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

127 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-12-20 08:33:31)

Bengt H skrev:
PPRMicke skrev:

Så var en dag till i garret
Som jag sa brukar det vara svårt att inte fila lite i en std topp
Filade lite i kanalerna och förbräningsrummen för att få dom så lika som möjligt (som dom inte är )

http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0665.jpg
Det bästa är att dom blev bättre i flöde än jag har räknat med

http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0666.jpg
Som ni kan se så kan det bli förbannat bra på en gat motor ( eller vad säger du Svwerker)
Nu får jag ta lite piano ett tag
Det kanse kommer mera senare

//// Micke

Kan du förklara siffrorna och diagrammet, hänger inte med alls där ICQ/ad

O du tittar upp till höger  så är det flödes siffror 2mm(lyfthöjd) är ett std förbränings rum med trevinkel jobb på sätet
2.1 är med modiferat förbräningsrum och lite större radie i insugskanalen
Alla siffror som har ett etta efter lyfthöjd är modiferade
Som du ser bengt är det ganska stor ökning av flödet med modiferade förbräningsrum
/// Micke
////

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

128

Nu fattar jag bättre ICQ/ab  Skulle va kul å se exakt vad du gjort med förbränningsrummet, bilder före o efter.

Ska så småningom igång med en ny motor själv, visserligen ep men principen är ju samma.

129

Det är som vanligt att vissa saker som man har lurat ut att man inte vill visa
Men om du ringer så kan jag förklara
PS bengt  ligger ett par Okrasa toppar i garret och bara väntar på att flödas och modiferas
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

130

PPRMicke skrev:

http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0666.jpg
Som ni kan se så kan det bli förbannat bra på en gat motor ( eller vad säger du Svwerker)
Nu får jag ta lite piano ett tag
Det kanse kommer mera senare

//// Micke

Det ser så enkelt ut.... När man vet vad man gör   ICQ/ad 

Man känner inspiration ! Kommer bli riktig kul till sommaren  ICQ/af

131

Det kanske står någonstans men vad har du för vattenpelare i din bänk?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

132

25" som alla i vw värden när det gäller vw toppar
28" när det är cheva o volvo
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

133

PPRMicke skrev:

Det är som vanligt att vissa saker som man har lurat ut att man inte vill visa
Men om du ringer så kan jag förklara
PS bengt  ligger ett par Okrasa toppar i garret och bara väntar på att flödas och modiferas
/// Micke

Det respekterar jag ICQ/ab

Okrasatopparna, är det original eller WW?

134

Det är WWs toppar som ser bra ut i gutningen tycker jag
Men du som är är en sådan kille som jobbar med sådant kanse inte tycker samma
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

135

PPRMicke skrev:

Det är WWs toppar som ser bra ut i gutningen tycker jag
Men du som är är en sådan kille som jobbar med sådant kanse inte tycker samma
/// Micke

Jo gjutningen är säkert ok, det jag hört om dom är att säten suttit snett samt att bearbetningen inte varit 100 överalt, men sånt går ju att fixa ICQ/ag

136

En vecka sedan uppdatering Micke...du har väll inte semester?? ICQ/ae  ICQ/ae

137

Det har hänt lite i garret som typ detta
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0679.jpg
Nu är det lite närmare ihop sättning
Hoppas att ni har har haft en bra jul
Det kommer lite mer
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

138

Yes...

139

Så var det ett steg närmare tillen färdig motor
Koll av inspäningstrycket av ventifjädrana så dom är lika i tryck
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0683.jpg
Sedan var det montage av ventilfjädrana i topparna
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0684.jpg
Det kommer mera
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

140

ICQ/ae

141

Så blev det ihop montering i går
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0686.jpg
Får se vad som händer i dag ??
Det kommer mera
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

142 Senaste redigerad av Nobbe (2011-12-30 16:37:49)

Gött me framsteg ! o bra tempo, de gillas!
kommer bli en rackarns trevlig maskin det där  ICQ/ab

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

143

Du har glömt "glömplåten" ICQ/ae

144

Mohawk skrev:

Du har glömt "glömplåten" ICQ/ae

Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Ingen VW, letar....
Proud member of
Fahrvergnügen West Gotheborg

145

Mohawk skrev:

Du har glömt "glömplåten" ICQ/ae

Trodde den satt på undersidan.....

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

146

Mohawk skrev:

Du har glömt "glömplåten" ICQ/ae

Du har tydligen glömt att ringa ( det är well åldern på en pojkspolning  Default/lol )

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

147 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-12-30 23:59:25)

Tempot på bygget kunde vara högre än nu  om det var en räser  ICQ/ab  Default/lol
Det har hänt lite till i kväll extra sump på 1,5liter Det kunde gå fortare om det inte va halvfabrikat som det brukar vara om det är biliga prylar
Sump jävelen bottnade i kylflänsana på undersidan = mer arbete $$$$$
Det är skönt att få användning av kråkfots nycklarna
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/DSCN0687.jpg
Det kommer mera
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

148

Svwerker skrev:
Mohawk skrev:

Du har glömt "glömplåten" ICQ/ae

Trodde den satt på undersidan.....

Åh fan det visste jag inte då får jag nog riva mina motorer.
Klart att de sitter på undersidan, blir väl lite jobbigt att få dit det på ovansidan eller har du lyckats med det?
Använder man typ 3 så brukar de synas rätt väl.

Ringde men du hade väl glömt att sätta på höraparaten ICQ/ae

Sumpen brukar ta i om man inte lagt imellan några packningar ICQ/ab
Skall du inte borra hål för tempgivaren? Det går ju att plugga den om man inte vill använda den. Bättre att gjort de innan om man nu ångrar sig och vill ha dit en i efterhand.

149 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-12-31 10:54:07)

Dubbla packningar och tar i = mera arbete $$ ICQ/ae  ICQ/ae

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

150

Mohawk skrev:
Svwerker skrev:
Mohawk skrev:

Du har glömt "glömplåten" ICQ/ae

Trodde den satt på undersidan.....

Åh fan det visste jag inte då får jag nog riva mina motorer.
Klart att de sitter på undersidan, blir väl lite jobbigt att få dit det på ovansidan eller har du lyckats med det?
Använder man typ 3 så brukar de synas rätt väl.

Ringde men du hade väl glömt att sätta på höraparaten ICQ/ae

Sumpen brukar ta i om man inte lagt imellan några packningar ICQ/ab
Skall du inte borra hål för tempgivaren? Det går ju att plugga den om man inte vill använda den. Bättre att gjort de innan om man nu ångrar sig och vill ha dit en i efterhand.

Jag har faktiskt rivit en"renoverad" motor där nån klåpare satt glömplåtarna på ovansidan.. ICQ/ab