Som jag ser det så har han ökat lyftet med 0,1 mm på varje efter att ha moddat för att få in det i samma diagram.
Speciellt flödet på låga lyft har ökat mest och det är ju inte fel.
Ali G
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Hur en 2007cc motor föds
Som jag ser det så har han ökat lyftet med 0,1 mm på varje efter att ha moddat för att få in det i samma diagram.
Speciellt flödet på låga lyft har ökat mest och det är ju inte fel.
PPRMicke skrev:Så var en dag till i garret
Som jag sa brukar det vara svårt att inte fila lite i en std topp
Filade lite i kanalerna och förbräningsrummen för att få dom så lika som möjligt (som dom inte är )
Det bästa är att dom blev bättre i flöde än jag har räknat med
Som ni kan se så kan det bli förbannat bra på en gat motor ( eller vad säger du Svwerker)
Nu får jag ta lite piano ett tag
Det kanse kommer mera senare//// Micke
Kan du förklara siffrorna och diagrammet, hänger inte med alls där
O du tittar upp till höger så är det flödes siffror 2mm(lyfthöjd) är ett std förbränings rum med trevinkel jobb på sätet
2.1 är med modiferat förbräningsrum och lite större radie i insugskanalen
Alla siffror som har ett etta efter lyfthöjd är modiferade
Som du ser bengt är det ganska stor ökning av flödet med modiferade förbräningsrum
/// Micke
////
Nu fattar jag bättre
Skulle va kul å se exakt vad du gjort med förbränningsrummet, bilder före o efter.
Ska så småningom igång med en ny motor själv, visserligen ep men principen är ju samma.
Det är som vanligt att vissa saker som man har lurat ut att man inte vill visa
Men om du ringer så kan jag förklara
PS bengt ligger ett par Okrasa toppar i garret och bara väntar på att flödas och modiferas
/// Micke
Som ni kan se så kan det bli förbannat bra på en gat motor ( eller vad säger du Svwerker)
Nu får jag ta lite piano ett tag
Det kanse kommer mera senare//// Micke
Det ser så enkelt ut.... När man vet vad man gör
Man känner inspiration ! Kommer bli riktig kul till sommaren 
Det kanske står någonstans men vad har du för vattenpelare i din bänk?
25" som alla i vw värden när det gäller vw toppar
28" när det är cheva o volvo
/// Micke
Det är som vanligt att vissa saker som man har lurat ut att man inte vill visa
Men om du ringer så kan jag förklara
PS bengt ligger ett par Okrasa toppar i garret och bara väntar på att flödas och modiferas
/// Micke
Det respekterar jag
Okrasatopparna, är det original eller WW?
Det är WWs toppar som ser bra ut i gutningen tycker jag
Men du som är är en sådan kille som jobbar med sådant kanse inte tycker samma
/// Micke
Det är WWs toppar som ser bra ut i gutningen tycker jag
Men du som är är en sådan kille som jobbar med sådant kanse inte tycker samma
/// Micke
Jo gjutningen är säkert ok, det jag hört om dom är att säten suttit snett samt att bearbetningen inte varit 100 överalt, men sånt går ju att fixa 
En vecka sedan uppdatering Micke...du har väll inte semester??

Det har hänt lite i garret som typ detta 
Nu är det lite närmare ihop sättning
Hoppas att ni har har haft en bra jul
Det kommer lite mer
//// Micke
Så var det ett steg närmare tillen färdig motor
Koll av inspäningstrycket av ventifjädrana så dom är lika i tryck
Sedan var det montage av ventilfjädrana i topparna

Det kommer mera
/// Micke
Så blev det ihop montering i går 
Får se vad som händer i dag ??
Det kommer mera
/// Micke
Gött me framsteg ! o bra tempo, de gillas!
kommer bli en rackarns trevlig maskin det där 
Du har glömt "glömplåten"

Du har glömt "glömplåten"
Trodde den satt på undersidan.....
Du har glömt "glömplåten"
Du har tydligen glömt att ringa ( det är well åldern på en pojkspolning
)
Tempot på bygget kunde vara högre än nu om det var en räser
Det har hänt lite till i kväll extra sump på 1,5liter Det kunde gå fortare om det inte va halvfabrikat som det brukar vara om det är biliga prylar
Sump jävelen bottnade i kylflänsana på undersidan = mer arbete $$$$$
Det är skönt att få användning av kråkfots nycklarna 
Det kommer mera
/// Micke
Mohawk skrev:Du har glömt "glömplåten"
Trodde den satt på undersidan.....
Åh fan det visste jag inte då får jag nog riva mina motorer.
Klart att de sitter på undersidan, blir väl lite jobbigt att få dit det på ovansidan eller har du lyckats med det?
Använder man typ 3 så brukar de synas rätt väl.
Ringde men du hade väl glömt att sätta på höraparaten 
Sumpen brukar ta i om man inte lagt imellan några packningar
Skall du inte borra hål för tempgivaren? Det går ju att plugga den om man inte vill använda den. Bättre att gjort de innan om man nu ångrar sig och vill ha dit en i efterhand.
Dubbla packningar och tar i = mera arbete $$

Svwerker skrev:Mohawk skrev:Du har glömt "glömplåten"
Trodde den satt på undersidan.....
Åh fan det visste jag inte då får jag nog riva mina motorer.
Klart att de sitter på undersidan, blir väl lite jobbigt att få dit det på ovansidan eller har du lyckats med det?
Använder man typ 3 så brukar de synas rätt väl.Ringde men du hade väl glömt att sätta på höraparaten
Sumpen brukar ta i om man inte lagt imellan några packningar
![]()
Skall du inte borra hål för tempgivaren? Det går ju att plugga den om man inte vill använda den. Bättre att gjort de innan om man nu ångrar sig och vill ha dit en i efterhand.
Jag har faktiskt rivit en"renoverad" motor där nån klåpare satt glömplåtarna på ovansidan.. 
Boxerville » Projekt » Hur en 2007cc motor föds
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.