801

Barndoor51 skrev:
Barndoor51 skrev:
KdF Kundendienst-Berater skrev:

Tack själv! både VWGoran å Alex!!

Bengt,!! plockar du pilarna så klipper jag ur stereon!!! Default/lol  ICQ/ae  ICQ/ae

Redan fixat!! Det blir inte mycke till folkvagn för Alex att släpa hem :-)

@ Alex o vwgoran
Alltid roligt att träffa nytt vwfolk. Synd att det ska vara så förtvivlat kallt bara....

Ses imorrn bitti, så bli inte ilurade så många öl ikväll.

Mohahah! Nu har jag dragit ner två personer till lite närmare kanten till Barndoorträskets djupa avgrund!!
Tänk vad en liten vintertur i min 51a Barndoor kan ställa till det ICQ/ag  Default/lol

Det är mitt fel att VwGoran gillar splittbuss....jag skulle aldrig ha låtit han o Harved åka i min  buss en gång.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

802

25hpman skrev:
Barndoor51 skrev:
Barndoor51 skrev:

Redan fixat!! Det blir inte mycke till folkvagn för Alex att släpa hem :-)

@ Alex o vwgoran
Alltid roligt att träffa nytt vwfolk. Synd att det ska vara så förtvivlat kallt bara....

Ses imorrn bitti, så bli inte ilurade så många öl ikväll.

Mohahah! Nu har jag dragit ner två personer till lite närmare kanten till Barndoorträskets djupa avgrund!!
Tänk vad en liten vintertur i min 51a Barndoor kan ställa till det ICQ/ag  Default/lol

Det är mitt fel att VwGoran gillar splittbuss....jag skulle aldrig ha låtit han o Harved åka i min  buss en gång.

Nä just det, han sa set att det var ditt fel...

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

803

nizekustoms skrev:
Barndoor51 skrev:

Det fattas ju bara att dom får en tur i kübeln oxå, så får vi se om KdF-träsket drar ner dom....mooooaaahhhhhhahahahaaa... Default/yikes

Jag har tyrolerhatt och läderhausen. Det är bara kübeln jag saknar :-)

Det är helt ok med tyrolerhatt, men va fanken skall du med ett läder-hus till?? ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

804

Barndoor51 skrev:
25hpman skrev:
Barndoor51 skrev:

Nä just det, han sa set att det var ditt fel...

....den första silen är gratis sen sitter ni i träsket....

...har faktiskt åkt buss men det bet inte på mej... Default/lol  Default/lol

805

nizekustoms skrev:

Det fattas ju bara att dom får en tur i kübeln oxå, så får vi se om KdF-träsket drar ner dom....mooooaaahhhhhhahahahaaa... Default/yikes

Jag har tyrolerhatt och läderhausen. Det är bara kübeln jag saknar :-)

Det är helt ok med tyrolerhatt, men va fanken skall du med ett läder-hus till?? ICQ/ad

Läderhus är det ett annat namn för gayklubb ?

Vem vill inte ha en barndoor efter att åkt i din 51a bengt.. se bara hur det gick för mig..

(Det gick jättebra) ICQ/ab

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

806

Barndoor..... ääääähhh Överreklamerat!! ICQ/ad

Satsa på att hitta en enkelhyttssyncro med 16 tums chassie istället!! ICQ/af

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

807

I fredags gick ena svärdet av till skitbubblan. Någon i närheten som har ett svärd till en IRS-bakvagn till rimligt pris? Höger sida, om det ska spela någon roll ICQ/ab

808

Jakooby har ett par svärd över ICQ/ab

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

809

Varit och julhandlat.
Vägrade åka in till Jönköping så jag åkte till grannkommunen Habo där det finns en leksaksaffär.
Hittade allt jag skulle ha och var nöjd passade på att slinka in på det lokala återbruket/loppis för att kika lite.
Hittade 2st fina reflexer förmodligen till någon moppe eller något kunde inte låta bli att köpa dom. ICQ/ab
SWF K1321 står det på dom.
Avslutade med lunch på krogen innan jobbet en bra dag.
http://i1213.photobucket.com/albums/cc461/sewe66/001-18.jpg

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

810

De härstammar från en DKW Au 1000 eller 3=6 modell.

811

Eftersom att min Vintage Speed spak i skåpet blev såld till Norrland, så var det dags att montera nåt annat med stil. Nu är det dock slut på nytillverkat, utan det blev en gammal hederlig T-shift från Deano DynoSaur. ( DDS )

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/111016-044.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/111016-043.jpg

Nu har man snart provat allt värt att prova.
Vintage Speed
Gene Berg
DDS
Hurst
CSP-shifter
och orginal förstås.

812

25hpman skrev:

Vintage Speed
Gene Berg
DDS
Hurst
CSP-shifter
och orginal förstås.

Kan man få ett utlåtande, vilken hade bäst känsla och goaste lägen?

Bay -68. 2021cc med dubbla Weber (bromsad 6/10 till 144hk) och dragkrok.

813

Kom upp imorse å förstod varför larmet hade gått på svenssonbilen... En fin gren över motorhuven/vindrutan/taket. Är väl inte mer än lite buligt å repigt, men bredvid den stod bil nr2 skitig som fan, där grenen har tagit på dennes sida. Kul! För 2v sen var det stöld av delar på Svenssonbilen... ICQ/ac  ICQ/ac  ICQ/ad

814

Tomas A skrev:
25hpman skrev:

Vintage Speed
Gene Berg
DDS
Hurst
CSP-shifter
och orginal förstås.

Kan man få ett utlåtande, vilken hade bäst känsla och goaste lägen?

Goaste lägena:
CSP, men knoppen drog ner omdömet där. T-handtaget tog i ratten, vid backläge. En annan knopp o den är outstanding.
Mycket bra längd, men lite för lång då den krockade med ratten.

Gene Berg, helt ok. T-handtaget inte i vägen. Bra i längden.

Vintage Speed: Nja...såg fin ut men backen fick man i om man drog spaken uppåt.  ICQ/ad  Kort i längden.

Hurst: OK, för att vara gammal, men ser mer cool ut än är skön.

Orginal, bra men kort spak. Frugan är inte glad för det.

DDS:  Inte kört med den än, men funktionen verkar bra. Synd att T-handtagen är sköra då de är gamla bara. Kort som orginal.

En sak är säkert däremot: Ett rangligt växelstag blir inte bättre med en ny spak.

815

Fy fan, jag tror jag vet varför jag inte har druckit sprit sen studenten. Idag får det bli att göra något enkelt i garaget, skulle just nu inte ens klara av en vinkelslip utan att skära sönder en massa ledningar(inklusive min egna externa kanske). Tur att man har lite cyklar så man kan cykla till garaget.

Huva, får fan bli någorlunda nyktert på nyår! Can´t handle the massive hangover!

816

Börjar du bli vuxen ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

817

Tack hp för resensionen ICQ/ab

Bay -68. 2021cc med dubbla Weber (bromsad 6/10 till 144hk) och dragkrok.

818

Sen drömde jag om att hela stan kom på fest hos mig. Det var sommar och växte vindruvor och apelsiner runt gården. Helt plötsligt började festdeltagarna att bygga ihop en husvagn på min tomma loge. Husbilen hade jag kört fast med på gräsmattan utanför, och nycklarna till stället hade jag glömt i stan. Sen gick hela festgänget ihop för att vandalisera en kyrka som tydligen stod bredvid gården, men jag lyckades hindra dem genom att kasta frukt på dem. Av någon anledning åkte en stor amerikansk lastbil runt med ett garage på trailern som skulle bli mitt. Fast den åkte bara runt och tutade... Sen minns jag inte så mycket mer, kanske tur det.

Det är inte lätt att bli vuxen Default/yikes

819

tja eller så lär man sig.. måttligt med droger eller helst inga alls... så mår man bättre.. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

820

Asch man lär sig aldrig. Hur många ggr har man inte sagt;
Aldrig mer eller nästa gång ska jag ta det lungt  ICQ/ag

Bara att bita i det sura äpplet och dricka mycket vatten

Medlem i Halmstad Luftkühlers

821

Ansluter mig till föregående talare. Bakismage på det :S

822

Satt på julbord hos min mormor och morfar då min morfar plötsligt brister ut att han
vet vart det finns en split buss med "takfönster" som bara står och undrar om jag kan vara intresserad!
Den ska tydligen ägas utav en ganska gniden släkting till mej som sitter och håller på allt möjligt skräp.
Så nu har jag tvingat min kära moder ut på en liten utflykt senare idag och håller alla mina fingrar på att man kan prata av han denna skapelse!

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2568: Taksänkt 65´ bubbla (såld) och 79´ Högtaksbay (såld)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla

823

Du hade nog också varit "gniden" om du ägt en lyxbuss som en yngre "snörtocke" i släkten ville köpa billigt av dej.  ICQ/ad

824

Haha ja troligtvis men hellre att jag tar vara på den än att den bara står och vittrar bort  ICQ/ag

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2568: Taksänkt 65´ bubbla (såld) och 79´ Högtaksbay (såld)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla

825

En bekant har gått bort...  ICQ/ac