26

Kul att du börjat meka buss! Behöver du hjälp med nåt får du hojta till. Måste komma och ta den där fikan en dag och kika på garaget ICQ/ab  Se till och fota mycket så vi får se framstegen.

27

rs68 skrev:

Kul att du börjat meka buss! Behöver du hjälp med nåt får du hojta till. Måste komma och ta den där fikan en dag och kika på garaget ICQ/ab  Se till och fota mycket så vi får se framstegen.

X2

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

28

Ja men då får vi styra upp en garagefika då! Jag hade en del sömnlösa grubblande timmar i garaget i natt. Nästa pass kommer att innefatta spännband, Hilti-expander, domkraft och 3-tum 2-tum. Dont miss it  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

29

Jag är hel ledig i mellandagarna så det är bara och höra av dej om det behövs nån hjälp ICQ/ab

30

German metal? Var hittar man dom.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

31

surfinsafari skrev:

http://www.german-metal.net/

32

Tack för länken. Hur funkar det med förzinkningen?
Har fobier mot sådant. Hur tjock är plåten?
Kram. Lasse

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

33

bdagman skrev:
surfinsafari skrev:

http://www.german-metal.net/

Där har vi ju min(och Larssons) gamla DH ICQ/ab
Dom gör tydligen riktigt bra plåtar där, har hört mycket positivt från german-metal

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

34

surfinsafari skrev:

Tack för länken. Hur funkar det med förzinkningen?
Har fobier mot sådant. Hur tjock är plåten?
Kram. Lasse

Jag vet inte om det är zinkat... Jag gör så att jag skickar en fråga till dem så får vi se vad de svarar.

Alte Liebe rostet nicht!

35

Hittade en bubbla på Blocket 1 mil hemifrån. Den såg rätt så fräsch ut på bilderna och hade berövats motor av den förra ägaren. Han skulle ha den till sin buggy. Jag såg möjligheten att ta växellådan till barndooren. En 1500 från 1969 skall ju ha en rätt så lämplig låda att slänga in i barndooren. Alltså blir det en straight axle konvertering med adapter från Concept 1 och nyare typ-2 noskon.

Fick den för en spotstyver och då har den ändå dörrar, skärmar, luckor m.m som ser skitbra ut så detta blir nog en plusaffär. Det mesta utöver lådan lär dyka upp på mitt försäljningsbord på Bugrun (om det nu blir något sådant).

Fast bärgningen blev ju lite lätt spännande. Bubblan hade frusit fast i marken, halt som tusan, för tung trailer, väl hemma ville inte bubblan komma av kärran och till råga på allt körde jag fast med dragbilen. Tur att man har en lastmaskin  ICQ/ag

I morgon skall denna vackra skapelse prydas med julbelysning  ICQ/ag

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/878232.jpg

Alte Liebe rostet nicht!

36

Så du slog till på den. Jag hade mina funderingar på att köpa också, men hade ingen plats som tur var... ICQ/ab God Jul!

37

He he... När hela huset slocknat natten innan julafton så sticker en annan ut i garaget. Klockan var väl runt tolv  ICQ/ag
Började med att kappa loss diverse stöttor och att pressa upp takbalk och C-stolpe med en domkraft och fyrkantsprofil.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/878706.jpg

Med 5 mm uppflyttad C-stolpe så kom ju tröskeln i en mer fördelaktig position än var den var innan...

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/878707.jpg

Dock är det inte lätt att få dörröppningen att lira helt hundra men men det är bara att kämpa på!
Klockan 3 kom jag in igen...  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

38

Idag fick jag svar från German Metal hurvida man behövde göra något med deras plåtdelar. Det skall man inte behöva göra. Här är deras svar: "there is no special thing to do, do the same as the normal sheet metal.". Fick inte något bra svar på vad det är de gjort med ytan.

Alte Liebe rostet nicht!

39

Står inne på deras sida att det är elförzinkat

Nytt mob nr...

40

iooor_21 skrev:

Står inne på deras sida att det är elförzinkat

Å fasen... Det har i alla fall jag helt missat.

Alte Liebe rostet nicht!

41

Hur är det, zinkfrossa botas med grädde?

Roligt du är igång igen... Hoppas mitt bubblavrak får återförenas med din buss vid tillfälle...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

42

Pratade med Björn Olsen idag och han hade oxå lite problem med passformen på German Metals tröskel.
Han sa att den var "lite skruvad" och att vänster och höger sida hade lite olika vinklar så dörröppningen inte blev helt hundra.
Nu är ni två som verkar ha liknande problem!!??
När man har klämmt på delarna som man sett så tycker man ju att de känns bra, men någon grad fel på någon bock flyttar ju bottendelen en hel del...
Björn hade just fått hem en "crativ" tröskel som var rena katastrofen i passform så han skulle titta lite mer på den tyska och klura ut vad som är fel...

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

43

Barndoor51 skrev:

Pratade med Björn Olsen idag och han hade oxå lite problem med passformen på German Metals tröskel.
Han sa att den var "lite skruvad" och att vänster och höger sida hade lite olika vinklar så dörröppningen inte blev helt hundra.
När man har klämmt på delarna som man sett så tycker man ju att de känns bra, men någon grad fel på någon bock flyttar ju bottendelen en hel del...
Björn hade just fått hem en "crativ" tröskel som var rena katastrofen i passform så han skulle titta lite mer på den tyska och klura ut vad som är fel...

Fasiken det där lät inte bra, jag har tänkt att köpa "crativ" till min så långt det går. Verkar vara dålig passform på nästan allt som finns på marknaden. Den gröna som skulle vara så bra har också dålig passform har jag hört.

44

Fidde skrev:
Barndoor51 skrev:

Fasiken det där lät inte bra, jag har tänkt att köpa "crativ" till min så långt det går. Verkar vara dålig passform på nästan allt som finns på marknaden. Den gröna som skulle vara så bra har också dålig passform har jag hört.

Björn o jag träffas troligen på onsdag eftermiddag, då ska vi gå till botten med detta förhoppningsvis...

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

45

Barndoor51 skrev:
Fidde skrev:
Barndoor51 skrev:

Björn o jag träffas troligen på onsdag eftermiddag, då ska vi gå till botten med detta förhoppningsvis...

Kanon ICQ/ab

46

Barndoor51 skrev:
Fidde skrev:
Barndoor51 skrev:

Intressant Bengt! Det skall jag kolla på. Det kan ju förklara en del. Skall du ned till Björn? Kom förbi i så fall  ICQ/ab
Hälsa Björn att jag har kvar motorluckan om han är sugen.

Alte Liebe rostet nicht!

47

Tjena N
Kul att du e på banan igen. Ser fram emot dina framsteg
Micke P

48

johan_l skrev:

Hur är det, zinkfrossa botas med grädde?

Roligt du är igång igen... Hoppas mitt bubblavrak får återförenas med din buss vid tillfälle...

Absolut... Vi får ta och synas uppe hos Yvonne på fyndplatsen  ICQ/ag Jo det är mjölk eller grädde som gäller men jag hoppas slippa det.

MickeP... Tackar! Ja nu rullar det på lite i alla fall.

Alte Liebe rostet nicht!

49

gud! ingenting går ju upp mot en rejäl frossa!

50

masen skrev:

gud! ingenting går ju upp mot en rejäl frossa!

Möjligen en misslyckad soppaslangning med bensin med medföljande "kallsup",även där gör grädden underverk.. ICQ/ag

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..