Kul att du börjat meka buss! Behöver du hjälp med nåt får du hojta till. Måste komma och ta den där fikan en dag och kika på garaget
Se till och fota mycket så vi får se framstegen.
Kul att du börjat meka buss! Behöver du hjälp med nåt får du hojta till. Måste komma och ta den där fikan en dag och kika på garaget
Se till och fota mycket så vi får se framstegen.
X2
Ja men då får vi styra upp en garagefika då! Jag hade en del sömnlösa grubblande timmar i garaget i natt. Nästa pass kommer att innefatta spännband, Hilti-expander, domkraft och 3-tum 2-tum. Dont miss it 
Jag är hel ledig i mellandagarna så det är bara och höra av dej om det behövs nån hjälp 
German metal? Var hittar man dom.
............................................................................................
German metal? Var hittar man dom.
Tack för länken. Hur funkar det med förzinkningen?
Har fobier mot sådant. Hur tjock är plåten?
Kram. Lasse
............................................................................................
surfinsafari skrev:German metal? Var hittar man dom.
Där har vi ju min(och Larssons) gamla DH 
Dom gör tydligen riktigt bra plåtar där, har hört mycket positivt från german-metal
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Tack för länken. Hur funkar det med förzinkningen?
Har fobier mot sådant. Hur tjock är plåten?
Kram. Lasse
Jag vet inte om det är zinkat... Jag gör så att jag skickar en fråga till dem så får vi se vad de svarar.
Hittade en bubbla på Blocket 1 mil hemifrån. Den såg rätt så fräsch ut på bilderna och hade berövats motor av den förra ägaren. Han skulle ha den till sin buggy. Jag såg möjligheten att ta växellådan till barndooren. En 1500 från 1969 skall ju ha en rätt så lämplig låda att slänga in i barndooren. Alltså blir det en straight axle konvertering med adapter från Concept 1 och nyare typ-2 noskon.
Fick den för en spotstyver och då har den ändå dörrar, skärmar, luckor m.m som ser skitbra ut så detta blir nog en plusaffär. Det mesta utöver lådan lär dyka upp på mitt försäljningsbord på Bugrun (om det nu blir något sådant).
Fast bärgningen blev ju lite lätt spännande. Bubblan hade frusit fast i marken, halt som tusan, för tung trailer, väl hemma ville inte bubblan komma av kärran och till råga på allt körde jag fast med dragbilen. Tur att man har en lastmaskin
I morgon skall denna vackra skapelse prydas med julbelysning

Så du slog till på den. Jag hade mina funderingar på att köpa också, men hade ingen plats som tur var...
God Jul!
He he... När hela huset slocknat natten innan julafton så sticker en annan ut i garaget. Klockan var väl runt tolv
Började med att kappa loss diverse stöttor och att pressa upp takbalk och C-stolpe med en domkraft och fyrkantsprofil.

Med 5 mm uppflyttad C-stolpe så kom ju tröskeln i en mer fördelaktig position än var den var innan...

Dock är det inte lätt att få dörröppningen att lira helt hundra men men det är bara att kämpa på!
Klockan 3 kom jag in igen... 
Idag fick jag svar från German Metal hurvida man behövde göra något med deras plåtdelar. Det skall man inte behöva göra. Här är deras svar: "there is no special thing to do, do the same as the normal sheet metal.". Fick inte något bra svar på vad det är de gjort med ytan.
Står inne på deras sida att det är elförzinkat
Står inne på deras sida att det är elförzinkat
Å fasen... Det har i alla fall jag helt missat.
Hur är det, zinkfrossa botas med grädde?
Roligt du är igång igen... Hoppas mitt bubblavrak får återförenas med din buss vid tillfälle...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Pratade med Björn Olsen idag och han hade oxå lite problem med passformen på German Metals tröskel.
Han sa att den var "lite skruvad" och att vänster och höger sida hade lite olika vinklar så dörröppningen inte blev helt hundra.
Nu är ni två som verkar ha liknande problem!!??
När man har klämmt på delarna som man sett så tycker man ju att de känns bra, men någon grad fel på någon bock flyttar ju bottendelen en hel del...
Björn hade just fått hem en "crativ" tröskel som var rena katastrofen i passform så han skulle titta lite mer på den tyska och klura ut vad som är fel...
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Pratade med Björn Olsen idag och han hade oxå lite problem med passformen på German Metals tröskel.
Han sa att den var "lite skruvad" och att vänster och höger sida hade lite olika vinklar så dörröppningen inte blev helt hundra.
Nu är ni två som verkar ha liknande problem!!??
När man har klämmt på delarna som man sett så tycker man ju att de känns bra, men någon grad fel på någon bock flyttar ju bottendelen en hel del...
Björn hade just fått hem en "crativ" tröskel som var rena katastrofen i passform så han skulle titta lite mer på den tyska och klura ut vad som är fel...
Fasiken det där lät inte bra, jag har tänkt att köpa "crativ" till min så långt det går. Verkar vara dålig passform på nästan allt som finns på marknaden. Den gröna som skulle vara så bra har också dålig passform har jag hört.
Barndoor51 skrev:Pratade med Björn Olsen idag och han hade oxå lite problem med passformen på German Metals tröskel.
Han sa att den var "lite skruvad" och att vänster och höger sida hade lite olika vinklar så dörröppningen inte blev helt hundra.
Nu är ni två som verkar ha liknande problem!!??
När man har klämmt på delarna som man sett så tycker man ju att de känns bra, men någon grad fel på någon bock flyttar ju bottendelen en hel del...
Björn hade just fått hem en "crativ" tröskel som var rena katastrofen i passform så han skulle titta lite mer på den tyska och klura ut vad som är fel...Fasiken det där lät inte bra, jag har tänkt att köpa "crativ" till min så långt det går. Verkar vara dålig passform på nästan allt som finns på marknaden. Den gröna som skulle vara så bra har också dålig passform har jag hört.
Björn o jag träffas troligen på onsdag eftermiddag, då ska vi gå till botten med detta förhoppningsvis...
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Fidde skrev:Barndoor51 skrev:Pratade med Björn Olsen idag och han hade oxå lite problem med passformen på German Metals tröskel.
Han sa att den var "lite skruvad" och att vänster och höger sida hade lite olika vinklar så dörröppningen inte blev helt hundra.
Nu är ni två som verkar ha liknande problem!!??
När man har klämmt på delarna som man sett så tycker man ju att de känns bra, men någon grad fel på någon bock flyttar ju bottendelen en hel del...
Björn hade just fått hem en "crativ" tröskel som var rena katastrofen i passform så han skulle titta lite mer på den tyska och klura ut vad som är fel...Fasiken det där lät inte bra, jag har tänkt att köpa "crativ" till min så långt det går. Verkar vara dålig passform på nästan allt som finns på marknaden. Den gröna som skulle vara så bra har också dålig passform har jag hört.
Björn o jag träffas troligen på onsdag eftermiddag, då ska vi gå till botten med detta förhoppningsvis...
Kanon 
Fidde skrev:Barndoor51 skrev:Pratade med Björn Olsen idag och han hade oxå lite problem med passformen på German Metals tröskel.
Han sa att den var "lite skruvad" och att vänster och höger sida hade lite olika vinklar så dörröppningen inte blev helt hundra.
Nu är ni två som verkar ha liknande problem!!??
När man har klämmt på delarna som man sett så tycker man ju att de känns bra, men någon grad fel på någon bock flyttar ju bottendelen en hel del...
Björn hade just fått hem en "crativ" tröskel som var rena katastrofen i passform så han skulle titta lite mer på den tyska och klura ut vad som är fel...Fasiken det där lät inte bra, jag har tänkt att köpa "crativ" till min så långt det går. Verkar vara dålig passform på nästan allt som finns på marknaden. Den gröna som skulle vara så bra har också dålig passform har jag hört.
Björn o jag träffas troligen på onsdag eftermiddag, då ska vi gå till botten med detta förhoppningsvis...
Intressant Bengt! Det skall jag kolla på. Det kan ju förklara en del. Skall du ned till Björn? Kom förbi i så fall
Hälsa Björn att jag har kvar motorluckan om han är sugen.
Tjena N
Kul att du e på banan igen. Ser fram emot dina framsteg
Micke P
Hur är det, zinkfrossa botas med grädde?
Roligt du är igång igen... Hoppas mitt bubblavrak får återförenas med din buss vid tillfälle...
Absolut... Vi får ta och synas uppe hos Yvonne på fyndplatsen
Jo det är mjölk eller grädde som gäller men jag hoppas slippa det.
MickeP... Tackar! Ja nu rullar det på lite i alla fall.
gud! ingenting går ju upp mot en rejäl frossa!
gud! ingenting går ju upp mot en rejäl frossa!
Möjligen en misslyckad soppaslangning med bensin med medföljande "kallsup",även där gör grädden underverk.. 
late,
in love,
and a little drunk..
