Jag orkar inte börja om från början med alla bilder på min 54 barndoor projekttråd men kolla här så kan ni läsa ikapp om ni vill.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … 4vmaskiner
Tänk så det kan gå när man annonserar på Blocket! Jag höll på med min 64 pickis då jag tyckte jag behövde en ramjigg och annonserade efter en sådan på Blocket. En man från Hassela ringde upp och sa att han hade en jigg. Den var alldeles för dyr men då han frågade vad jag skulle ha den till så pratade ju jag på om gamla VW-bussar. Då sa han "en sådan vet jag var det står en... en riktigt gammal en". Ja ja tänkte jag. Det är väl en bay som vanligt men då han sa att den hade treekrad ratt och hastighetsmätarpod blev man lite svettig.
Som tur var hade jag planerat in ett besök upp till Kjell Englund tillsammans med Demian och jn. Så fort jag yppade nyheten för dessa herrar att jag fått nys på en buss som förmodligen var en barndoor så fanns det ingen återvändo. Dessa herrar tvingade mig att åka upp även om det kanske inte var så värst svårt att tvinga mig...
Jag kommer aldrig glömma synen av Demian som löper i väg som en gassel då vi kom fram i meterhög snö och skriker "den har stor motorlucka!!!"... Det var jäkligt mycket snö och svårt att se skicket men jag och Englund beslöt oss för att bärga den.
Bärgningen skedde sedan på våren samma år. Det blev ett litet projekt i sig då bilen stod utan hjul och hade sjunkit ned ganska rejält men den kom hem tillslut.
Nu har den fått en ny ram och just nu väntar jag på att Demian och GustaF skall komma ned med lite grön funky plåt så att jag kan komma igång igen.
Dock måste jag bygga färdigt mitt garage innan det kommer att ta fart igen. Där finns det lite kvar att göra...
För närvarande jagar jag i alla fall en snubbe på jobbet som har ett par äkta Sprintstars i rostigt patinerat skick. De vill jag ha på bussen. Hoppas jag får loss dem för det går rätt så trögt kan jag säga...
Så här är läget just nu:

Dessutom får jag passa på att rikta ett stort tack till dessa herrar som hjälpte till att få på karossen på nya rambiten.