det börja med att en kompis hade fått reda på att en av hans kompisar hade en flickvän vars farfar hade en jättegammal bagge med delad bakruta och den va nog så gammal att den också hade delad framruta....
nåja jag sökte reda på denna kompis som nu inte mera va ihop med flickvännen så han vägra att ta kontakt med henne, efter många om och men så fick jag iaf namnet på henne
ringde upp och fick prata med mor i huset, tyvärr va inte dottern hemma så jag fråga ut mamman.
hon sa att det inte va delad bakruta och inte delad framruta för den delen heller men det va nog en liten rund bakruta iaf sa hon
ok, tänkte jag då e det ju en oval iaf
jag ringde upp henne och hon sa att baggen fanns kvar och hon hade fått den av sin farfar
och hon ville inte sälja den för hon skulle fixa upp den till sin 18 års dag. va nog lite rostig påstod hon men det fanndes några nya skärmar med som hon skulle byta
coolt tänkte jag med en ung tjej som skall fixa upp en oval bubbla 
efter ett par år så ringde det hon upp o undra om jag fortfarande var intresserad av
bubblan för hon hade tröttnat på renoveringen
jo sa jag o frågade lite mer om bilen
då fick jag reda på att det inte alls va en oval utan att det nog va en från tidigt 60-tal iaf sa hon för gammal va den ju
efter många om och men så fick jag komma över o se till garaget va nu denna bubbla va egentligen
och gissa va det stod bakom garagedörren när jag öppna
jo något som va min högsta dröm när jag va 17 o ville ha en bil
en 1303S..
aldrig ha jag blivit så besviken att se en bubbla
ålands volkswagen klubb på facebook