Hej alla vw freaks.
Vet att de finns ett par trådar ang detta. Har lite funderingar som jag gärna vill ha svar på. Gärna från så många som möjligt.
Har en 66 buss som de sitter en låda från en bubbla 66, 6 volts. (Kommer att byta till en låda från en från en 71 under vintern) Köpte adapter som gör att bubbla låda passar. Bussen är sänkt.
Har haft motor ras på en nyrenoverad 1600 motor. Motorn gick för varm och lager, kamaxel, vevaxel mm är trasigt. Har skrivit om de i en annan tråd.
Nu till frågorna.
Kan lådan på något sätt gjort så motor gick varmt?
Hur är de med vinkeln på drivaxlarna, blir de konstiga brytningar så lådan tar stryk? (Går trögt)
Hur är de med vinkeln på drivaxlarna, blir de rätt smörning av ljulager?
Med tanke på adapterna. Blir fjädringen konstig så de blir påfrestning på lådan?
Har även en annan fråga.
Har hört olika om vilken arbetstemp en vw 1600 motor har.
Vad gäller?
Var kan man läsa sig till de? (Länkar) (Bild från handbok eller liknade)
Vore jätte tacksam för svar! Så jag vet hur jag ska göra ang låda och motor i framtiden.
Tack på förhand
Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66

