Hadde tänkt att försöka hålla alla uppdaterade på mitt volksrod projekt som jag drog i gång här för några månader sedan.
Har länge haft en planer på en volksrod i bakhuvet, å sen när den här dök upp så var det bara å slå till.
Ett påbörjat/gamalt bygge redan taksänkt och div modifieringar som inte är så mycket att hänga i granen, dvs pefekt att bygga en halv radikal rod.
Planen.
Hade först tänkt att utöver taksänkningen även sektionera hela karossen några tum, men den får komma senare om det bli något.
Fram tänkte jag köra med en 4" droppad I-beam, finns färdiga kit i usa, på ett eget fäste så man kan bestämma höjden och spara 800$.
Bak ska jag flytta upp hela bakvagnen med torsionsrör och hela baletten, dels för att det värkar kul men även för att kunna sänka mkt utan att få altför mycket camber och så ligger vxl staget ovanpå tunneln vilket ser ballt ut.
Har även ett soltak som ska i, pågående just nu.
Efter som att nån har fixt till instrument brädan på ett icke tillfredsställande sätt så kommer den att bytas ut mot en -28/29 ford bräda tror jag det är.
bilderna.

första mockuppen

började slipa bort allt spackel på taket ca 5mm

rost, måste lagas innan jag ville börja kapa i taket

instrumentbrädan som ska i

funny car bromsspak som ska byggas om till handbroms spak efter som det kommer gå ett vxl stag i vägen för orginalet

soltaket ska svetsas i i dag
ska försöka att uppdatera så fort det har hänt något..
VolksRod -67
Vw Jetta Mk1 -82
Vw Passat Var- 02