1

Hade diskution på jobbet i dag.!

Vi fick några 2012 kalender från verktygs företag i reklam syfte.
så långt inga problem, Men det visade sig att det inte bara var verktyg på bilderna utan även lite lättklädda damer oxå. (vissa topples) ICQ/af
då tog det hus i h...... det var mest liv på damerna på lönekontoret men även nån torris som tyckte att det skulle vara bäst att förpassa dessa pruduckter i containern.
Själv tyckte jag att vad fan skulle det göra om det hängde på lagret eller i verkstaden.?
kan juh pigga upp att ha lite fina damer och grymma vertyg i fin kombo på väggarna.
Men jag håller med att utan damerna så hade det kanske inte varit så intressant. Men var tvungen att hävda att jag inte skulle gå och "dra en skinn banjo" varje gång jag gick förbi kalendern heller.

Vad tycker ni? Skulle ni haft en kalender i garaget med bara vw motiv eller vw med lättklätt kombi motiv.?

jag har själv fru och barn så hemma hade det kanske blivet samma disskution?

2

Moralpanik, precis som vanligt i Sverige 2011.  ICQ/ae

3

Jobbar ej på verksad men hade inte haft något emot om damerna har brandmän eller andra uniformsmän i en kalender.

Jag hade själv inte haft en sådan kalender... men har inte emot om någon annan har det..

4

Tycker det är läge för företaget att släppa stolpen och komma in på 2000-talet. Om någon på firman känner sig anstött av att se dessa så måste det respekteras. helt otroligt att detta förekommer idag. Varför ens överväga att hänga upp sånt? Själv har jag fru och känner inget behov av att ha sådant på väggarna i hemmet eller garaget. Förstår att man vill ha något på tråkiga väggar men välj något som passar, tex Verktyg UTAN DAMER.

ren Idioti av efterblivna gamla gubbar som mentalt sitter fast på 70-talet tycker jag.

5

Nu är det ju många gange "würth" Däkonline eller något annat som skickar disse kalendre, och dom är skickat till ett värksted hvor mestadels är männ, och dom fleste gillar och se på en halvnaken brud (se bara antal hits i dagens vw babe) At der är någon som föler sig stödt over det, är också ok,  och derfor skal arbetsplatsen vel väre enige om vad som är tillåtet. Men om dom hänger i värkstedet, och det är damarne ifrån kontoret, som aldrig kommer på värkstedet, har dom vel intet och skulle ha sagt.
Utroligt at der stadig är en sådan Nakenforskräckning i disse dagar..

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

6

Beror på om kunder kommer in där den finns eller inte...
själv är jag så pass politiskt inkorrekt att jag hade hängt upp den just för att nån stör sig på den...
skicka gärna en till mig så hänger jag upp den i garaget ICQ/ad

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

7 Senaste redigerad av Kastarost (2011-12-06 15:10:51)

Hur kommer det sig att alla är så otroligt lättstötta nuförtiden?
Kan ju inte göra något nuförtiden utan att det är antingen kränkande eller sexistiskt,
har det något med lite dåligt självförtroende att göra eller vad är problemet?
Och jag betvivlar ganska starkt på att en kund skulle börja klaga på vad man har för kalender i verkstaden.
Hade nog faktiskt gjort precis som herr Magoo och satt upp den iallafall.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2568: Taksänkt 65´ bubbla (såld) och 79´ Högtaksbay (såld)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla

8

Svensk sjukdom som har namnet "Politiskt korrekt". Förmodligen nedärvt i våra gener. ICQ/ac

Det finns en värre variant av denna åkomma, och det är när man korsar "Politiskt korrekt" med någon av grundreglerna i "The Jante Law". Default/hmm

Problemet är bara att det är övervägande delen av den svenska befolkningen som har dessa åkommor, och då betraktas en frisk individ såsom sjuk!! ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

9 Senaste redigerad av VwGoran (2011-12-06 18:21:36)

Helt sjukt att det blir sådana diskussioner. Tjejer/kvinnor som jobbar på tex verkstäder etc borde väl vara vana vid detta. Blir de stötta kan de väl hänga upp en kalender på halvnakna, solbrända & biffiga karlar istället.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

10

På vårat företag är det totalförbud med lättklädda damer och herrar med för den delen.

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

11

tja på jobbet fick vi senast idag besök av en monteringsmatterial leverantör.. i korv branchen ICQ/ad  förra året fick vi ingen lättklädd allmenacka med motiveringen att det inte längre fanns sådana.... iofs fick vi en endå senare då det helt plöttsligt fanns.. när reprecentanten dök upp idag frågade vi.. "inga allmenackor i år heller he he"  han gick och 5 min senare samlades vi "snusk gubbar" och tittade på nästa års "flickor" det händer att det kommer ner "damer" från kontoret.. men dom verkar inte ha något imot det.i alla fall inte när vi frågat.dom känner sig väll säkra i sej själv. jag e den äldste på min avdelning med 48 år så jag är väll den störste snuskgubben  i sådant fall ICQ/ad ...min fru vet att jag tittar på yngre damer på tex internet eller när vi e ute.. men så länge det e så,och inte mer så stör hon sig inte på det.. hon har ju friheten och möjligheten att titta på unga killar.om hon vill det. jag e ju själv en toyboy för henne då hon e några år äldre än mej.. ICQ/ae

skulle vi inte ha en allmenacka med lättklädda kvinns på jobbet ..okey .. vi överlever.. men vi lider inte av dom heller.
har haft lite planer på att göra en stor pinuppa i svart vitt på ena garage väggen.  jag skäms inte att jag gillar kvinnor!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

12

Som svar på frågan i rubriken, både och...men man måste skilja på en arbetsplats, och ens eget garage.

Vad man får och inte får göra på en arbetsplats regleras bland annat i arbetsmiljölagen. Som chef skulle jag inte acceptera att ha personal som inte respekterade varandra, än mindre medvetet försökte provocera genom att hänga upp något som någon annan uppfattar som kränkande. Trams och slöseri med tid som ska ägnas åt jobbet.

Vad man får och inte får göra hemma i garaget bestäms av en själv, och i förekommande fall av ens hustru/flickvän/mamma ICQ/ag

//Finsmakare

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

13

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Svensk sjukdom som har namnet "Politiskt korrekt". Förmodligen nedärvt i våra gener. ICQ/ac

Det finns en värre variant av denna åkomma, och det är när man korsar "Politiskt korrekt" med någon av grundreglerna i "The Jante Law". Default/hmm

Problemet är bara att det är övervägande delen av den svenska befolkningen som har dessa åkommor, och då betraktas en frisk individ såsom sjuk!! ICQ/ad

I tilfälde av någon som inte känner Jantelovens 10 bud:

1.Du skal ikke tro, du er noget.
2.Du skal ikke tro, at du er lige så meget som os.
3.Du skal ikke tro, at du er klogere end os.
4.Du skal ikke bilde dig ind, at du er bedre end os.
5.Du skal ikke tro, at du ved mere end os.
6.Du skal ikke tro, at du er mere end os.
7.Du skal ikke tro, at du dur til noget.
8.Du skal ikke le ad os.
9.Du skal ikke tro, at nogen bryder sig om dig.
10.Du skal ikke tro, at du kan lære os noget.

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

14

Det skulle vara roligt att se folks reaktioner om det skulle finnas homosexuella män på arbetsplatsen, som hänger upp lättklädda herrar som tar lite sexuellt på varandra i kalendrarna...

15

Demian skrev:

Det skulle vara roligt att se folks reaktioner om det skulle finnas homosexuella män på arbetsplatsen, som hänger upp lättklädda herrar som tar lite sexuellt på varandra i kalendrarna...

"Med ett verktyg i vardera handen" så att säga  ICQ/ag

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

16

Demian skrev:

Eftersom jag inte har några som helst problem med olika sexuella preferenser så skulle det vara skitkul att se hur andra på arbetsplatsen som är lite mer "bögnojjiga" skulle reagera på det. ICQ/ag

17

Jag skulle foretrække ett par homosexuella kvinnor, men annars skulle det inte göra mej något

18

Jag tror det var Momentum som gav ut en herrkalender OCH  en damkalender.
Herrkalendern var det damer i, och i damkalendern var det herrar.
Faen, det är ingen ordning på något nuförtiden.
Min herrkalender (den med damer i) hängde jag upp i garaget och damkalendern (den med herrar i) gav jag bort till min sambo.
Hon blev skitförbannad!!!!!!!
Det ÄR ingen ordning på någonting nuförtiden...........

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

19

Demian skrev:

På företaget jag jobbar är det sedan länge totalförbjudet med bilder på lättklädda damer.
En kollega till mig som är homosexuell satte förra året upp en kalender med "lättklädda" killar på sitt kontor, som tur var hade dom åtminstone klädesplagg på de nedre regionerna på sig.
Ingen reagerade, inte ens chefen eller den äldre dam som han delar kontor med. Hade det varit damer hade den åkt bort direkt kan jag lova. Det kan man ju tycka är lite märkligt, eller hur.

Jag gjorde i och för sig en BH i papper och satte på en av bilderna för att reta honom, men den tog han bort rätt snart.  ICQ/ag

Typ 3 Variant -65

20 Senaste redigerad av Ivars (2011-12-06 19:58:21)

sewe66 skrev:

På vårat företag är det totalförbud med lättklädda damer och herrar med för den delen.

Likadant på fabriken jag kör truck på. För några få år sen skulle helt plötsligt alla kalendrar med lättklädda kvinnor plockas ner. Antagligen för att gäster inte skulle se några sådana när dom visas runt, för jobbmailen består nästan bara av nakenbilder i alla dess former  ICQ/ae

21

köpte förra veckan hooters 2012 kalendern i miami o den kommer att sitta fint på garageväggen ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

22

Hade en kalender med lättklädda tjejer på jobbet för några år sedan, inget naket bara lättklätt. Vid vår årliga externa revision av verkstaden så blev det anmärkning och omrevision på just den kalendern, tysken fotade den till och med.  (jobbar åt en tysk biltillverkare som förr i tiden hade luftkylda bilar)

T1 -68 Råttig men rolig, motor från Yamaha R1, T1 -53
T1 60-tal fejksoltakare, projekt. T1 -63. T1 -56

23

Stefan_-78 skrev:

Hade en kalender med lättklädda tjejer på jobbet för några år sedan, inget naket bara lättklätt. Vid vår årliga externa revision av verkstaden så blev det anmärkning och omrevision på just den kalendern, tysken fotade den till och med.  (jobbar åt en tysk biltillverkare som förr i tiden hade luftkylda bilar)

Hmm. Varför behövde han fota den månntro? Ha nåt att kolla på under hemfärden...? Default/lol