Svwerker skrev: Det går 13 1835'or med W110 och 044-toppar som ger 120 hk på ett dussin och de flesta hävdar att de ger 150.
Att topparna inte flödar för mer än 120 spelar ingen roll.
Så visst är det synd om dem, men de flesta vet inte om det. 
En dum fråga hur många av dessa 13 är upprörda över att motor inte går som den kan??? sen att dom hävdar en effekt utan att ha mätt, det är ju deras problem, har man inte papper på en sak så vet man inte..
Vi får inte glöma den stora massan som kanske har köpt på sig dessa delar begagnade (eftersom det onekligen dycker upp en del begagnade trim delar på annonsforumen ibland) sätter ihop en motor eftersom dom vill ha lite mer drag än den orginal/slitna 1600 dom har nu?? och är jätte nöjda med lite mer effekt och lite mer varvtal.
Alla är ju inte ute efter att bygga det värsta som går med tillgängliga delar utan är nöjda med "lite" mer.
jag kan bara kolla på mig själv: jag har köpt följande begagnat ett deckat/arborrat block med 90,5mm cylindrar, en 69mm svetsad motviktsvev, en W110 och två nya helt orörda 044 med 42 x 37,5mm ventiler för 9000kr jag skulle bli skit nöjd om jag bromsade den motorn till 100hk men sätta ihop den tänker jag göra ändå, utanför det priset har jag två IDF 44 weber kopior med just nu okänd bestykning.
sen kan säkert dessa delar putsas och justeras så dom ger mycket mer men det tänker jag varken lägg tid /eller pengar på så intresserad är jag inte.
jag har en känlsa att det finns en del som tänker lika dant som mig.
men jag tycker denna tråden PPGmicke är skit intressant och läser den med glädje varje gång jag loggar in.
68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia